Текст-опис

Тема: Текст-опис

Мета: продовжувати знайомити дітей із типами текстів за їх метою, виділити характерні ознаки тексту-опису, вчити складати текст-опис; розвивати мовні вміння, розширювати активний словник учнів; виховувати відповідальне ставлення до майбутнього, повагу до старших.

Обладнання: добірка портретів, осінній пейзаж.

ХІД УРОКУ

I. Перевірка домашнього завдання (вправа 38)

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

1. Орфографічна розминка

— Запишіть під диктовку: попереду, щогодини, восени, щоденно, до побачення, щодня.

— Які слова сьогодні наведені в словарному диктанті?

— Перевірте себе за словником.

2. Робота з творами образотворчого мистецтва

— Виберіть полотно, до якого може підійти одне із словникових слів. Поясніть свій вибір. (Осінній пейзаж — таке можна побачити восени.)

— А як назвати інші полотна одним словом?

3. Робота зі словниковим словом

Портрет

Визначення особливостей написання та обговорення їх.

— Внесіть слово до своїх словничків.

— Складіть і запишіть два речення із словом портрет так, щоб в одному воно було підметом, а в другому — другорядним членом речення.

4. Розповідь вчителя

— Але малювати портрети можна не лише фарбами на полотні. Видатні митці літературного слова можуть створити не менш яскраві образи і без фарб. Як ви думаєте, що їм може стати у пригоді?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися малювати словом. А ще познайомимось з новим типом тексту.

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Колективна робота (за вправою 39)

— Яка мета цього тексту?

2. Бесіда-розповідь

— Чи можна назвати цей текст розповіддю?

— Чому? Аргументуйте свою позицію.

— А яка ж його мета?

— Такі тексти називаються текстами-описами.

3. Творчі завдання (за вправою 39)

— Які почуття викликав у вас дідусь? Чому?

— Якими художніми засобами письменник досяг такого результату?

V. Закріплення та систематизація знань

1. Діалог-дискусія (за вправою 40)

Одній групі учнів треба знайти аргументи на доказ того, що це текст-опис, а другій — спростувати цю точку зору.

2. Гра «Мислимо та уявляємо» (диференційоване завдання)

Вчитель пропонує дітям за вибором виконати завдання: вправа 41, або скласти портрет свого однокласника, не називаючи його імені. Потім учні класу намагаються впізнати особу, портрет якої зачитано.

VI. Підсумок уроку

1. Бесіда

— З якими текстами ми сьогодні познайомились?

— Назвіть характерні ознаки цих видів текстів.

— Яка мета таких текстів?

2. Коментар до домашнього завдання



Джерело: noindex
Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (12.06.2015)
Переглядів: 2261 | Рейтинг: 0.0/0
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення виробів із каштанів та ж...
Тварини весною. Зустрічаємо птахів
«Осінь спати захотіла, землю листом застелила...». Побудова речень різних тип...
Пошиття виробів з тканини. Шви «уперед голку», «через край»
Правила користування громадським транспортом
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]