Люби і знай свій рідний край

Тема: Люби і знай свій рідний край

Мета: розширити знання дітей про рідний край; розвивати зв’язне мовлення; вдосконалювати навички виразного читання; виховувати лю -бов до рідного краю.

Обладнання: виставка книг, ілюстрації, фотоальбоми.

Тип уроку:  урок позакласного читання.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

II. Мотивація навчальної діяльності

— Діти, прочитайте тему сьогоднішнього уроку. («Люби і знай свій рідний край»)

— Як ви думаєте, про що ми поведемо сьогодні розмову?

III. Вступне слово вчителя

— Щасливі ми, що живемо на такій чудовій, багатій, мальовничій землі — у нашій славній Україні. Тут жили наші прадіди, діди, тут живуть наші батьки. Любов до нашої України починається з любові до маленької батьківщини, де розташовані рідні домівки, міста і села, де кожна стежинка — це стежинка дитинства.

IV. Бесіда за темою

— Із чого і де починається для кожного батьківщина?

1-й учень

Зацвітає калина, зеленіє ліщина,

Степом котиться диво-луна.

Це — моя Україна,

Це — моя Батьківщина,

Що, як тато і мама, одна!

2-й учень

Як не любить той край,

Де вперше ти побачив Солодкий дивний світ,

Що ми звемо життям?

3-й учень

Люблю я край наш дорогий,

Що зветься Україна,

Вітчизні хочу я своїй Зрости достойним сином.

4 - й у ч е н ь

Є в світі зваби немалі,

Цікава стежка кожна,

Але до рідної землі Збайдужитись не можна!

5-й учень. Рідний край! Поділля! Ласкава оселя... Тут ми вперше ступили на святу землю, вимовили перше слово «мама»...

V. Колективний розгляд книжок, поданих на виставці

— Назвіть книжки, які ви бачите.

— Хто взяв участь в оформленні виставки?

— Поясніть, за якими ознаками ви обирали книжки до уроку.

— Які книжки лежать у вас на партах? Назвіть їх.

VI. Аналіз прочитаних книг із використанням учнівських ілюстрацій

— Діти, розгляньте виставку малюнків.

— Хто є автором цього малюнка?

— До якої книжки він підготовлений?

— Про що ми дізналися з книжки?

— До якої книжки намальована ця ілюстрація?

— Прочитайте у книжці ті рядки, за якими створений малюнок.

VII. Знайомство з новим твором В. Сухомлинського. «Верба — мов дівчина золотокоса»

1. Читання тексту вчителем.

— Яку пору року описує автор?

2. Читання твору учнями мовчки.

— Підготуйте відповідь на питання: чому пташка буде щаслива?

3. Читання твору за методикою «Естафета».

4. Вибіркове читання.

— Знайдіть рядки, де зазначено, чому сумує верба.

— Що трапилось з пташиною?

— Чому перестала сумувати верба?

— Чому пташка буде щаслива?

— Із чим автор порівнює вербу? Чому?

— Знайдіть і прочитайте в тексті прикметники.

5. Бесіда за змістом.

1) Постановка запитань дітьми

2) Відповіді на запитання вчителя

— Де росла верба?

— Де жила пташина?

— Що зробив вітер?

— Куди полетіла пташина?

— Що стане весною?

6. Гра «Дочитайте до кінця».

Біля самого стовбура...

Весною вона прилетить...

І пташка буде...

Бо Батьківщина...

7. Визначення головної думки твору.

— Знайдіть і прочитайте те місце в тексті, де автор висловив головну думку. (Бо Батьківщина — це найдорожче для нас. Дорожчого за Вітчизну нема нічого.)

— Як ви розумієте ці слова?

VIII. Підсумкова бесіда

— Ви добре підготувалися до уроку, розповіли і продемонстрували багато цікавого матеріалу про рідний край. Я переконана, що ви будете палко любити свою землю, свій народ.

Що таке рідний край? Як називається наш край?

1-й учень

Є багато країн на землі,

В них — озера, річки і долини...

Є країни великі й малі,

Та найкраща завжди Батьківщина!

2-й учень

Є багато квіток запашних,

Кожна квітка красу свою має.

Та гарніші завжди поміж них Ті, що квітнуть у рідному краю.

3-й учень

Є багато пташок голосних,

Любі-милі нам співи пташині,

Та завжди наймилішими з них будуть ті,

Що лунають у рідній країні!

4 - й у ч е н ь

І тому найдорожчою нам Є і буде у кожну хвилину

Серед інших країн лиш одна Дорога нам усім Україна!

5-й учень

На тій чужій землі не залишусь,

Моєї Батьківщини не покину.

Відчую її в серці й повернусь В подільський край, на рідну Україну!

IX. Домашнє завдання

Підготуватись до уроку за темою: «Цікавий світ навколо тебе».



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (02.03.2015)
Переглядів: 3147 | Рейтинг: 0.0/0
Згинання та складання паперу. Виготовлення іграшки складанням. Декоративна кв...
Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Організація робочого місця
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 26
Хто ти. Які вони, який ти. Історія твого імені
Розмітка за зразком, клітинками та лінійкою
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]