Вступний урок до теми «Рости книголюбом!». Усна народна творчість

Тема: Вступний урок до теми «Рости книголюбом!». Усна народна творчість

Мета: ознайомити учнів із завданнями нового розділу; розширити знання учнів про види усної народної творчості; прищеплювати увагу, повагу до кожного вимовленого слова, до якості й чистоти мовлення; розвивати уявлення про влучність, красу рідного слова; пробуджувати інтерес дітей до рідного слова.

Обладнання: книги, записи на дошці, реліз казок.

ХІД УРОКУ

I. Організаційна частина

II. Вивчення нового матеріалу

1. Бесіда.

— Ви ходите до школи. І кожного дня кожен із вас зустрічається з книгами. З книгою пов’язане все життя людини з самого її народження. І вона — книга — супроводжуватиме вас у повсякденні, тому що без неї неможливо навчатися, відпочивати, розуміти красу навколишнього світу. Перша книга, з якої ви дізналися про головне, — вивчили букви і звуки, якими користуєтеся повсякчас, — це «Буквар». І ця перша книга повела вас у велику, безмежну країну знань. А чи може кожен із вас сказати про себе: «Я — книголюб!» Давайте поміркуємо...

2. Робота з підручником.

Читання учнями тексту з підручника.

— То про що ж ми дізнаємося, читаючи розділ «Рости книголюбом!»?

— Ми з вами вже протягом трьох років і працюємо з підручниками «Буквар» і «Читанка». І жоден із цих підручників не може існувати без своіх вірних друзів: казок, скоромовок, прислів’їв, приказок. І сьогодні ми проведемо екскурсію у велику країну Народної творчості, в якій ми зустрінемось із нашими вірними друзями, виконавши деякі завдання. І ось — перше завдання, яке необхідно виконати.

Запис на дошці:

Казок чимало є на світі — і веселих, і сумних.

Хіба зможемо прожити ми без них?

Завдання 1. Назвати всіх героїв казки (ілюстраціїна дошці).

Завдання 2. Відгадати, з яких казок загублені речі: кошик, колосок, яйце, рукавичка, люстерко.

Завдання 3. Зустрічі героїв казок: герої казок співають пісеньки, учні називають героїв.

Я, Коза-Дереза,

За три копи куплена,

Півбока луплена.

Тупу, тупу ногами,

Сколю тебе рогами,

Ніжками затопчу,

Хвостиком замету,

Тут тобі й смерть.

Ой ви, діточки, козеняточка!

Відмикайтеся, відчиняйтеся,

Ваша матінка прийшла,

Молочка вам принесла.

Я по засіку метений,

Я на яйцях спечений,

Я від баби утік...

Завдання 4. А які ж казки без головних героїв? Тож відгадайте загадки про них.

• Маленьке, сіреньке, біди набрало,

Щось біле кругленьке хвостиком розбило. (Мишка)

• Гу-гу-гу! Як вас багато!

Пустіть і мене до хатки! (Ведмідь)

• А прийду, журавлику, а прийду, лебедику! (Лисиця)

— Отже, ми зустрілися з вами з казкою.

3. Опрацювання скоромовок.

— А що ж таке скоромовка?

Скоро мовлю скоромовку.

Скоро, скоро мовить Галка Скоромовки-спотиканки.

Слово в слово, слово ловке Скоро мовить скоромовка.

— Ми знаємо, як мовляться скоромовки, тож давайте пограємо у гру «Хто більше згадає скоромовок».

Клас розподіляється на дві команди. Кожна команда по черзі промовляє згадану скоромовку. Переможцем є та команда, яка назве більше скоромовок.

— А зараз ми вивчимо ще одну скоромовку.

Сім братів королів В королівстві кольорів.

Кожен король керує,

В королівстві королює.

4. Фізкультхвилинка.

5. Робота з прислів’ями та приказками.

— А зараз на нас чекає зустріч із прислів’ями та приказками.

1)Гра «Зберіть прислів’я»

Без вірного друга —... Друга гукай, а...

Без роботи день...

Не все, що знаєш,...

...знайдеш — тримай. ...велика туга.

...треба говорити.

...роком став.

2) Записати прислів’я, вставляючи букви, що позначають голосні звуки. Визначити тему даного прислів’я. (Дружба, весна)

Л_д_н_ б_з др_г_, щ_ д_р_в_ б_з к_р_нн_.

(Людина без друга, що дерево без коріння.)

С_й вч_сн_, т_ вр_д_ть р_сн_.

(Сій вчасно, то вродить рясно.)

3) — Хто правильно закінчить прислів’я?

Без роботи день... (роком стає).

Добре шукай, а... (знайдеш — тримай).

Вік живи,... (вік учись).

Бджола мала, й та... (працює).

4) Прочитати приказку.

лотрич

мсала

дайвеє

(Діло майстра величає.)

5)Прочитати зашифровану приказку.

(Тому горе жить, хто життям не дорожить.)

6) Скласти з даних слів приказку.

Землі, ледачій, на, і, не, трава, виросте.

(На ледачій землі і трава не виросте.)

7) Скласти приказку з «розрізаних» слів.

ділозастійсмілоправе

(За праве діло стій сміло.)

87) Прочитати приказку.

Очамстрашноарукироблять. (Очам страшно, а руки роблять.) Заздрощідобраненавчать. (Заздрощі добра не навчать.) Насонцітеплоабілямамидобре. (На сонці тепло, а біля мами добре.)

III. Підсумок уроку

— Які приказки, прислів’я, скоромовки ви запам’ятали?

IV. Домашнє завдання

Вивчити скоромовку, прислів’я, приказку. Пояснити значення вивченої приказки чи прислів’я.



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (19.02.2015)
Переглядів: 1571 | Рейтинг: 0.0/0
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення іграшок із горіхів
Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноград і змі...
Складання записки, адресованої батькам (друзям)
Світ за вікном. Побудова і записування речень, що передають, описують вид із ...
«Які чудові нам земля дає плоди...». Складання текстів-описів за малюнком і п...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]