Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди

Тема. Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди

Мета: продовжити знайомство з текстом твору «Аліса в Країні Див», звернути увагу на світ уяви і захопливі пригоди героїні в уявному світі; розвивати навички написання літературного диктанту, роботи з текстом, виразного читання, вміння виявляти фантастичні та реалістичні елементи, вдосконалювати логічне мислення дітей; виховувати уважних та вдумливих читачів.

Обладнання: текст повісті-казки Л.Керролла «Аліса в Країні Див», ілюстрації до твору, аудіозапис «Пісня Керролла» у виконанні В.Висоцького.

Тип уроку: комбінований урок.

 

 Хід уроку

 

І. Перевірка раніше опанованих знань.

 1. Літературний диктант

 1) Чарльз Лутвідж Доджсон – це справжнє ім’я письменника … . (Льюїса Керролла)

 2) Аліса Лідделл стала прототипом головної героїні твору … . («Аліса в Країні Див»)

 3) Письменник віддав для опублікування лише … рукописний варіант. (третій)

 4) За жанром твір «Аліса в Країні Див» є … . (повістю-казкою)

 5) Різновид художньої літератури, який зображує нереальні події та явища, створені фантазією автора називається … . (фантастикою)

 6) Про надзвичайну популярність в сучасному світі книги «Аліса в Країні Див», яка була написана ще в ХІХ столітті, свідчить велика кількість …, …, …, створених на її основі. (мультфільмів, кінофільмів, комп’ютерних ігор)

 7) Події, описані у творі, починаються на … . (березі річки)

 8) Королівський двір у цій книзі асоціюється з … . (колодою карт)

 9) Твір «Аліса в Країні Див» тісно пов'язаний із … письменника. (біографією)

 10) У багатьох подіях та героях твору можна впізнати Англію … доби. («вікторіанської»)

 11) Книга «Аліса в Країні Див» розрахована на два рівні сприйняття: … і … . (дорослий і дитячий)

 12) «Аліса в Задзеркаллі) – це … книги «Аліса в Країні Див. (продовження)

 ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

 ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 1.Прослуховування аудіозапису «Пісня Керролла» у виконанні В.Висоцького.

 2.Вступнеслово вчителя з елементами співбесіди.

 Діти і дорослі люблять казкові твори.

  • Чому? (Бо там добро завжди перемагає зло й існує те, чого не вистачає у реальному житті.)

 Про звичайні та незвичайні пригоди, що сталися з дівчинкою Алісою й розповідається у книзі Л.Керролла «Аліса в Країні Див».

 IV. Сприймання та усвідомлення учнями нового матеріалу.

 1.Пошукова робота з текстом.

  • Визначте фантастичні й реалістичні елементи у попередньо прочитаній частині тексту.
  • Доведіть, аргументуючи свою відповідь прикладами з прочитаного тексту, що «Аліса в Країні Див» дійсно є повістю-казкою.

 2. Виразне читання твору Л.Керролла «Аліса в Країні Див»

 А)Виразне читання тексту повісті-казки «Аліса в Країні Див» вчителем (розділ VI).

 Б)Виразне читання тексту повісті-казки «Аліса в Країні Див» учнями «ланцюжком» (розділ VII).

 V. Осмислення, узагальнення і систематизація знань.

 1. Бесіда з елементами текстологічного аналізу.

  • З якими жителями Країни Див познайомилася Аліса у розділі «Порося та перець»?
  • Як себе поводять Куховарка та герцогиня?
  • Ким виявилось немовля?
  • Кому належав Чеширський Кіт? Що ви дізналися про нього?
  • З якими героями дівчинка зустрічається у розділі VII?
  • Чому вони змушені увесь час пити чай?
  • Які фрази свідчать про вихованість Аліси?
  • Яка давня англійська традиція знайшла відображення у цій частині твору? (Традиційне англійське вечірнє чаювання.)

 VI. Підведення підсумків.

 VII. Повідомлення домашнього завдання.

 Читати твір «Аліса в Країні Див» (розділи VIII X).

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (28.03.2017)
Переглядів: 2536 | Рейтинг: 0.0/0
Російська народна казка «Лисичка»
Т. Шевченко «Тече вода з-під явора...» І. Франко «Дрімають села...» П. Тичина...
Елементарне поняття про театральне мистецтво. Практична робота «Художник у те...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 9
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 11
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]