Тема. Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди Мета: продовжити знайомство з текстом твору «Аліса в Країні Див», звернути увагу на світ уяви і захопливі пригоди героїні в уявному світі; розвивати навички написання літературного диктанту, роботи з текстом, виразного читання, вміння виявляти фантастичні та реалістичні елементи, вдосконалювати логічне мислення дітей; виховувати уважних та вдумливих читачів. Обладнання: текст повісті-казки Л.Керролла «Аліса в Країні Див», ілюстрації до твору, аудіозапис «Пісня Керролла» у виконанні В.Висоцького. Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
І. Перевірка раніше опанованих знань. 1. Літературний диктант 1) Чарльз Лутвідж Доджсон – це справжнє ім’я письменника … . (Льюїса Керролла) 2) Аліса Лідделл стала прототипом головної героїні твору … . («Аліса в Країні Див») 3) Письменник віддав для опублікування лише … рукописний варіант. (третій) 4) За жанром твір «Аліса в Країні Див» є … . (повістю-казкою) 5) Різновид художньої літератури, який зображує нереальні події та явища, створені фантазією автора називається … . (фантастикою) 6) Про надзвичайну популярність в сучасному світі книги «Аліса в Країні Див», яка була написана ще в ХІХ столітті, свідчить велика кількість …, …, …, створених на її основі. (мультфільмів, кінофільмів, комп’ютерних ігор) 7) Події, описані у творі, починаються на … . (березі річки) 8) Королівський двір у цій книзі асоціюється з … . (колодою карт) 9) Твір «Аліса в Країні Див» тісно пов'язаний із … письменника. (біографією) 10) У багатьох подіях та героях твору можна впізнати Англію … доби. («вікторіанської») 11) Книга «Аліса в Країні Див» розрахована на два рівні сприйняття: … і … . (дорослий і дитячий) 12) «Аліса в Задзеркаллі) – це … книги «Аліса в Країні Див. (продовження) ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. 1.Прослуховування аудіозапису «Пісня Керролла» у виконанні В.Висоцького. 2.Вступнеслово вчителя з елементами співбесіди. Діти і дорослі люблять казкові твори.
Про звичайні та незвичайні пригоди, що сталися з дівчинкою Алісою й розповідається у книзі Л.Керролла «Аліса в Країні Див». IV. Сприймання та усвідомлення учнями нового матеріалу. 1.Пошукова робота з текстом.
2. Виразне читання твору Л.Керролла «Аліса в Країні Див» А)Виразне читання тексту повісті-казки «Аліса в Країні Див» вчителем (розділ VI). Б)Виразне читання тексту повісті-казки «Аліса в Країні Див» учнями «ланцюжком» (розділ VII). V. Осмислення, узагальнення і систематизація знань. 1. Бесіда з елементами текстологічного аналізу.
VI. Підведення підсумків. VII. Повідомлення домашнього завдання. Читати твір «Аліса в Країні Див» (розділи VIII – X). | |
| |
Переглядів: 2563 | |
Значення гарного й веселого настрою для збереження здоров'я |
Д. Павличко «Школа». В. Фетисов «Хто чого вчиться» |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14 |
Колискові пісні, записані поетом М. Сингаївським: «Ой люлі, ой люлі...», «Тих... |
Смішинки-веселинки. М. Хоросницька «Матусин заповіт», «Дві душі», «Обіцянка» |
Всього коментарів: 0 | |