Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста

Тема. Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.

Мета: допомогти учням усвідомити істини, що утверджує автор через образи своїх героїв; визначити рівень художньої майстерності автора; розвивати навички виразного читання, переказувати великого епічного твору, його аналізу, характеристики героїв; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки і за їх наслідки, прагнення до самовиховання та самовдосконалення.

Обладнання: текст Елеонор Портер «Поліанна», ілюстрації до твору

Тип уроку: комбінований урок

 Не треба гудити людей за їхні вади –

радше вкажіть їм на їхні чесноти

Елеонор Портер

 

Хід уроку

 

І. Актуалізація опорних знань

 1. Літературний диктант «Імена»

  1. Прізвище Поліанни... /Вітьєр/
  2. Ім’я кухарки міс Полі / Ненсі/
  3. Мама Поліанни... /Дженні/, батько /Джон\.
  4. Прізвище тітоньки Полі /Гаррінгтон/
  5. Жінка, яка не могла ходити /Міс Сноу/
  6. Мовчазний багатий чоловік /Пендлтон/
  7. Друг Поліанни /Джиммі Бін/
  8. Ім’я лікаря, якого Поліанна назвала своїм... /Челтон/

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

6 запитань до твору (метод «учень-учневі»)

 ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Ми з вами уже познайомилися із дівчинкою Поліанною. В образі Полліанни вдало втілено основні риси американців: неза­лежність, оптимізм і впевненість у сво'іх силах. Побачивши дерево в саду тітки Поллі, дівчинка прагне забратися на його верхівку і сама себе підбадьорює: «Я вірю, що зможу це зробити». Якщо Полліанна стикається з труднощами, вона не звертається за допомогою, а намагається вирішити пробле­му самостійно. Вона також напрочуд відкрита до інших, прагне спілкуватися і порадувати своїми добрими вчинками й підтримкою всіх, з ким зводить її доля. Головною героїнею твору є ді­вчинка, але довкола неї багато дорослих із до­сить непростими долями, тому на уроці ми розглянемо, який вплив мала Поліанна на жителів міста. А події відбуваються в містечку Білдінг-свіл, штат Вермонт.

ІV. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу.

  1. Виразне читання уривків із розділів роману «Сюрприз для місіс Сноу», «Знайомство з Джиммі», «Перед жіночою допомогою», «У Пендлтонському лісі».

2. Робота в групах.

Завдання для роботи в групах.

  1. Скласти розповідь про події від імені Поліанни.
  2. Скласти розповідь про події від імені міс Полі.
  3. Скласти розповідь про події від імені місіс Сноу.
  4. Скласти розповідь про події від імені містера Пендлтона.

Презентація результатів роботи. Розповіді «героїв» твору. Учні відгадують, про кого йдеться.

  • Що допомогло вам упізнати героїв? (їхні вчинки, риси характеру)

Перші розчарування Поліанни.

Поліанна по дорозі розповідала, що їй подобаються килими і картини і вона рада, що це є в тітоньки Полі, але Ненсі знала, що в кімнатчині, яку виділяли для Поліанни, нічого цього не було.

Великий будинок на пагорбі. Білий із зеленими віконцями.

Кімнатчина на горищі біля сходів: дбайливо застелене ліжечко, два стільці зі спинками, вмивальниця, комод без дзеркала і невеличкий столик. Ні штор на мансардних вікнах, ні картин на голих стінах. Сонце цілий день розжарювало крівлю, і в комірці через це було, як у грубці. Сіток від комах не було.

Ненсі вирішила стати Поліанні надійною опорою.

Мрія – власна кімната – мила прекрасна кімната, повна фіранок, килимків та картин.

 - Голі вікна, гола підлога, голі вікна.

- Заборона говорити про батька.

- Але знайшла чому радіти. Вона відважно намагалася полюбити свою вбогу кімнатчину, чарівний краєвид, не видно веснянок.

V. Закріплення знань, умінь та навичок.

1. Розв'язання кросворда.

Відгадавши його, ви прочитаєте ключове слово - головне правило Поліанни:

  1. Автор роману.
  2. Жанр твору «Поліанна».
  3. На що перетворився будинок Пендлтона, коли він взяв до себе Джиммі.
  4. Дочка міс Сноу.
  5. Садівник міс Полі.
  6. Що в домі Пендлтона створювало веселкові промені?

 

2

 

 

1

 

 

 

6

 

 

4

 

р

а

3 д

і

5 т

и

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді: 1.Портер. 2.роман. 3.домівка.4.Міллі 5.Том. 6. призми

VІ. Домашнє завдання.

Прочитати розділи роману: «Лікар Чилтон», «Призми», «Диво та й годі».

VІІ. Підбиття підсумків уроку.

Прочитайте епіграф: вислів Елеонор Портер «Не треба гудити людей за їхні вади – радше вкажіть їм на їхні чесноти». Чи справді саме це хотіла зобразити в своєму романі письменниця і чи досягла вона своєї мети. Наведіть приклади.

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (27.03.2017)
Переглядів: 4347 | Рейтинг: 1.0/1
Доброта - це частина нас
Урок малювання
Аплікація з відрізків вовняних ниток. Вітальна листівка до Дня Перемоги
Хто як до зими готується. Побудова і записування речень, що передають зміст м...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 11
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]