Ґрунт. Визначення ґрунту. Дослідження: виявлення повітря в ґрунті. Значення ґрунтудля рослин і тварин. Як люди дбають про ґрунт. Вшанування

Тема: Ґрунт. Визначення ґрунту. Дослідження: виявлення повітря в ґрунті. Значення ґрунтудля рослин і тварин. Як люди дбають про ґрунт. Вшанування землі

Мета: формувати уявлення учнів про ґрунт, розкрити значення ґрунту для всього живого, про родючість як здатність ґрунту забезпечити рослинам умови, необхідні для їхнього росту, підсумувати вивчене про неживу природу; розвивати допитливість, інтерес до вивчення довкілля; виховувати шанобливе ставлення до землі.

Обладнання: таблиця з зображенням шару ґрунту, банка з водою, грудочка ґрунту, чистий аркуш ватману, силуетні картинки (хмари, річка, ґрунт, Сонце)

Хід уроку

І. Повторення вивченого

Відгадайте загадку:

Найчастіше я – течу,

Нагрієш дуже – полечу,

Занадто охолодиш – стану я тверда

Мене впізнав ти, друже? Звичайно, я … вода.

Які властивості має вода?

Яке значення для людей? Рослин? Тварин?

Як потрібно берегти воду?

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

1. Мотивація.

Діти, навіщо люди ставлять у воду зрізані квіти? Як довго квітка не зів’яне? А чи буде рости?

2. Щоб рослина росла, що, крім Сонця і води їй потрібно?

Так, саме земля, а точніше верхній пухкий, родючий її шар, на якому ростуть рослини – ґрунт. Саме йому присвячена сьогоднішня тема

3. Що ви очікуєте, діти, від сьогоднішнього уроку? Що надієтеся узнати?

ІІІ. Опрацювання нового матеріалу

1. Розгляд таблиці із зображенням розрізу ґрунту.

Спробуйте дати визначення ґрунту.

2. Ґрунт складається з жовтого піску, коричневої глини та чорного перегною, утвореного з решток рослин і тварин. Ще в ньому є вода.

Дослід 1. Укинемо грудочку ґрунту в склянку з водою. Що бачимо?

Висновок: що ще є в ґрунті?

3. Рослини вбирають за допомогою кореня з ґрунту воду і розчинені в ній поживні речовини. Добре ростуть вони в пухкому ґрунті. В нього легше проникає вода і повітря. Тому люди орють, скопують, розпушують ґрунт.

Дослід 2. Розпочнемо довготривалий дослід. У горщик з ґрунтом висіємо по 1 насінині пшениці, соняшнику та кукурудзи. Полиємо. Будемо тримати горщик на вікні і спостерігати, коли воно проросте.

4. Наш мудрий народ каже так «Без догляду земля – кругла сирота». Як ви розумієте ці слова? Наші предки завжди шанували землю, називали її земля-мати. Селяни вчасно орали, сіяли, збирали урожай. Вдячні за їжу люди берегли землю, не шкодили їй. З землеробством пов’язано багато народних свят і обрядів.

5. Робота з підручником, с. 58

Хто з дітей дбає про землю, а хто ні?

IV. Чи справдилися ваші очікування? Все ви зрозуміли?

V. Підсумкова колективна робота з теми

Ми вивчили з вами тему «Нежива природа» і сьогодні перевіримо, підсумуємо і систематизуємо ваші знання шляхом моделювання довкілля.

1. Який об’єкт неживої природи є джерелом світла і тепла? (кріпимо на лист ватману Сонце)

2. А що захищає все живе від шкідливих променів? Без чого не може існувати жива природа? (кріпимо голубе небо)

3. Що є необхідним для життя і буває в трьох станах? (Річка)

4. На чому ростуть рослини? (ґрунт)

5. Які ще об’єкти неживої природи можна побачити на Землі?

Отже, на нашій композиції створено всі умови, щоб заселити її живими організмами. А тему «Жива природа» ми почнемо вивчати на наступному уроці. І лише підсумовуючи її створимо цілісну картину. Бажаю вам успіхів і дякую за роботу.

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (31.12.2013)
Переглядів: 2058 | Рейтинг: 5.0/1
Екскурсія в природу
Білоруська народна казка «Легкий хліб»
Жива і нежива природа. Що належить до природи
Елементарні уявлення про духовну складову здоров'я. Різні вияви краси пов...
А. Григорук «Той ще не музика, хто в дудку дме». Підсумок теми
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]