Робота з пластиліном. Ліплення грибів

Тема: Робота з пластиліном. Ліплення грибів

Мета: удосконалювати навички роботи з пластиліном; розвивати уяву, просторове мислення, дрібну моторику рук; формувати вміння планувати роботу з реалізації задуму, передбачати результат і досягати його; розвивати пізнавальну активність, самостійність, інтерес до предмета; виховувати бажання працювати в парі.

Обладнання: пластилін, дощечка для роботи, стеки, серветки для рук, ілюстрації із зображенням грибів.

Хід уроку

I. Організаційний момент

 1 Привітання

 Лісовик всім дав наказ —

 До роботи швидше в клас.

 Попрацюємо всі старанно,

 Щоб пройшов урок цей гарно.

 2 Перевірка готовності до уроку

 3 Упорядкування робочих місць

II. робота над новим матеріалом

 1 Оголошення теми та мети уроку

— Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з пластиліном, закріпимо прийоми роботи з пластиліном.

— Сьогодні на наш урок завітав Лісовичок. Він запрошує нас відвідати лісову галявину. Але спочатку, щоб вирушити у подорож, необхідно відгадати загадку, яку пропонує Лісовичок, щоб дізнатися, про що піде розмова на нашому уроці.

  • В теплий дощик народився,

 Парасолькою накрився.

 Може б, з лісу пострибав,

 Якби другу ногу мав. (Гриб)

— Так, це гриб. І ліпити ми будемо гриби у лісі.

 2 Вступна бесіда

— Отже, діти, Лісовичок запросив нас на гостину до грибного царства.

— Хто з вас уже збирав гриби в лісі?

— Як ви знаєте, гриби є їстівні й отруйні. Але слід пам’ятати, що коли ми в лісі зустрічаємо отруйного гриба, то не слід його зривати чи збивати ногою, тому що для людей він отруйний, а для лісових звірів він — як ліки від хвороби.

— Які гриби ви знаєте?

— Які гриби називаються їстівними, а які — отруйними? Роз-

гадайте кросворд

1. Біля кущика сидять І у кошик не хотять.

 Жовті братики й сестрички Називаються... (лисички).

  2. У зеленому гаю Під березою стою,

 Через те і маю

 Назву я свою. (Підберезник)

  3. Їх масляні голівки Заховались в сосняки, Руденькі, симпатичні Грибочки. (маслюки).

  4. Він товстенький,

 Глянуть любо,

 У траві росте

 Під дубом. (Боровик)

  5. В нього шапочка така,

 Як у друга — маслюка.

 До вологи й моху звик,

 Має назву. (моховик).

6. Ми гриби дрібненькі,

Ніжні і тоненькі,

Шиї, мов цівки,

Круглі голівки.

Коли підростаємо —

Парасольки розкриваємо. (Опеньки)

7. І червоні, і зелені

В кошик просяться до мене.

Симпатичні білоніжки.

Їх назвали. (сироїжки).

III. демонстрація та аналіз зразка

Інструктаж

На дошці — малюнки із зображенням грибів.

— Придивимось, як виглядають гриби. Одні з них стрункі, мають досить тендітні ніжки та розлогі, наче парасольки чи тарілочки, капелюшки. У деяких — на ніжках наче оборочки. Інші — як, наприклад, білий гриб — виглядають міцними. Ніжки в них товсті, шапочки круті, схожі на половинку кулі. У третіх — капелюшки мають дещо хвилясті риси. І, певна річ, у всіх капелюшки різного кольору. Тому ліпитимемо з кольорового пластиліну.

— Отже, почнемо. Для кожного гриба, який ви схочете зліпити, підготуйте два шматочки пластиліну певного кольору. Щоб відділити шматок пластиліну, користуємось стекою. Перед роботою завжди зігрівайте шматочок пластиліну в долонях та розминайте його, тоді він стане дійсно м’яким та податливим.

Білий гриб

— Візьміть більший шматочок коричневого пластиліну для виготовлення шапочки та менший — білий — для ніжки;

— коловими рухами рук утворіть коричневу кульку;

— розплющте кульку, надаючи їй форму шапочки;

— прямими рухами рук зробіть білий стовпчик, заокругліть його у формі ніжки;

— «одягніть» шапочку на ніжку;

— можете зробити зелену травичку.

(Якщо вистачить часу, можна на картоні виліпити лісок, сонечко, хмаринки, пташок.)

IV. Фізкультхвилинка

Раз, два — усі пірнають,

Три, чотири — виринають,

П’ять, шість — на воді Кріпнуть крильця молоді.

 Сім, вісім — що є сили Всі до берега поплили.

 Дев’ять, десять — розгорнулись,

 Обсушились, потягнулись.

V. практична робота учнів

Правила роботи з пластиліном

 • Розминати і розгортати пластилін потрібно на дощечці;

 • розрізати пластилін стекою;

 • невикористаний пластилін класти в клітинку упаковки;

 • після завершення роботи з пластиліном руки витирати серветкою;

 • не можна брати пластилін до рота, торкатися брудними руками обличчя, очей, одягу, брати до брудних рук зошити, книги, гумки — скрізь будуть жирні плями, по яких жодна ручка не пише.

VI. виставка та оцінювання робіт

— А тепер покажіть свої роботи Лісовичкові.

— Він дуже задоволений вашою роботою і дякує вам за те, що ви так гарно працювали! Всі грибочки ми складемо у кошики — окремо їстівні, окремо — отруйні.

— Яка робота сподобалася найбільше?

— Хто з дітей додав щось своє?

— Як називаються гриби, які ви зліпили?

— Давайте ще раз згадаємо назви грибів! Знайдіть в ланцюжку їх назви.

ОПЕНЬКИРОШМАСЛЮКИДГКПЕЧЕРИЦІХАВЛИСИЧКИ

На дошці — ілюстрації із зображенням грибів. Діти читають вірші.

НЕСПРАВЖНІ ОПЕНЬКИ

Аж захекалось зайча!

Стільки радості в очах!

«Мамо, я знайшов опеньки!

Подивись, які жовтенькі!»

Глянула на сина мати і сказала: «Мій вухатий!

Хоч вони такі гарненькі, та несправжні то опеньки».

 Й. Струцюк

МАСЛЮЧОК

 За ріку в соснячок завітав маслючок. Соснячок — молодий, маслючок — золотий! І з тих пір маслючок не кида соснячок — там росте наш грибок, дожидає діток.

 Й. Струцюк

 ГРИБ ДІТКАМ КУПИВ ШАПКИ

 Гриб діткам купив шапки.

 Повдягалися грибки І стають аж на носочки,

 Щоб їх бачили в лісочку.

 Гриб говорить їм: — Дітки,

 Не спинайтесь на носки,

 Не показуйте шапки;

 Ходить баба за дубами —

 Попадете в борщ з грибами.

 М. Стельмах

 ЛІСОВА СІМЕЙКА

 Лісом дощик поблукав та й подавсь до міста, загубивши поміж трав голубе намисто.

 За намистом голубим вибігли із хати молоді й старі гриби: тато-гриб, мама-гриб, діти-грибенята...

 Г. Усач

VII. підсумок уроку

— Над чим ви працювали сьогодні?

— Що нового дізналися про гриби?

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 2838 | Рейтинг: 0.0/0
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі...
Ми — українці
Панно для класної кімнати
Різноманітність рослин
Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]