Вступ. Практичне ознайомлення з інструментами, правилами техніки безпеки

Тема: Вступ. Практичне ознайомлення з інструментами, правилами техніки безпеки

Мета: ознайомити учнів з професіями та місцем праці в житті людини; з правилами організації робочого місця на уроці, правилами безпеки життя; формувати елементарні вміння безпечної роботи з інструментами та пристосуваннями; виховувати охайність, поважне ставлення до праці, до людей труда.

Обладнання: ножиці, олівці, клей, пензлик, серветка, гумка, лінійка, малюнки із зображенням професій людини, ілюстрації із зображенням робочого місця на заводі, фабриці.

Хід уроку

I. Організаційний момент

 1 Привітання

 Встаньте, діти, посміхніться,

 Землі нашій уклоніться За щасливий день вчорашній.

 Всі до сонця потягніться,

 Вліво, вправо нахиліться,

 Веретенцем покрутіться.

 Раз присядьте, два присядьте І за парти тихо сядьте.

 2 Перевірка готовності до уроку

 3 Упорядкування робочих місць

II. робота над новим матеріалом

 1 Оголошення теми та мети уроку

— На уроках трудового навчання ми будемо знайомитися з матеріалами та інструментами, дізнаємось їх властивості, будемо засвоювати найпростіші технологічні прийоми праці. Навчимося працювати самостійно та колективно, бути охайними, уважними, чемними.

— На уроках трудового навчання ви дізнаєтеся:

 • з яких матеріалів людина робить необхідні речі, будинки, машини;

 • які властивості притаманні цим матеріалам;

 • чому для виготовлення різних предметів використовують різні матеріали;

 • як сконструйовані деякі речі, предмети, машини.

 2 Вступна бесіда

— Наш будинок у Всесвіті — це планета Земля. З усіх планет Сонячної системи тільки Земля стала придатною для життя. Людина пристосовувалася, щоб вижити у складних умовах. Люди опанували земний, водний та повітряний простір, брали у природи все, що вона пропанувала — їжу, матеріали для одягу та будівництва помешкань.

Усі оточуючі нас речі зроблені з матеріалів за допомогою інструментів. Усе необхідне для життя люди виготовляють, змінюючи та перероблюючи те, що дає нам природа, за допомогою праці — технології. Технології постійно розвиваються та вдосконалюються. Сучасна людина може зробити різноманітні речі. Подивіться навколо себе.

— Що у нас в класі зроблено людиною?

— Що зроблено природою? (Відповіді дітей.)

 3 Бесіда про професії людини. Робота над загадками

На дошці — малюнки із зображенням людей різних професій.

— Відгадайте, про кого йдеться? Додайте словечко!

  • Знань чимало в нього є,

 Дітлахам їх віддає.

 Міста Знань постійний житель —

 Носить горде ймення... (вчитель).

  • В трубах дірочки латає,

 В них несправність виправляє.

 Труб і кранів чудо-технік Добрий дядечко... (сантехнік).

  • Слоненяті чи качаті,

 Котеняті чи курчаті Дасть пігулку чи відвар Друг тварин... (ветеринар).

  • Рідний край охороняти,

 Від чужих обороняти День і ніч завжди готовий Мужній захисник... (військовий).

  • Тисне вчасно гальма й газ,

 Відвезе усюди нас.

 Для доріг він хлопець свій!

 За кермом сидить... (водій).

  • Рівно цеглу викладає,

 Дах старанно покриває...

  Каменяр і покрівельник Носять назву... (будівельник).

 • Шторм його не налякає,

  Адже він штурвал тримає.

  Через море й океан Водить судно... (капітан).

 • Вміє справно рахувати І товар пропонувати.

  Зошит, книгу, олівець Видає нам... (продавець).

 • Квіточки попідливає,

  Кущики попідстригає...

  Для рослинок — чарівник,

  Любить землю... (садівник).

 • Судно, скарб, людей, печери...

  В мулі залишки галери...

  Відшукає все це враз

  Під водою... (водолаз).

 4 Гра «Знайди пару». Робота у парах

Перед дітьми лежать малюнки із зображенням професій: учителя, перукаря, продавця, водія, лікаря, кухаря, швачки і малюнки із зображенням інструментів та приладдя: ножиці, указка, ваги, голка, нитки, ніж, руль. Учні мають знайти пари малюнків: перукар — ножиці і т. д.

III. Фізкультхвилинка

  Всі піднесли руки — раз!

  На носках стоїть весь клас,

  Два — присіли, руки вниз,

  На сусіда подивись.

  Раз! — і вгору,

  Два! — і вниз,

  На сусіда подивись.

  Будем дружно ми вставати,

  Щоб ногам роботу дати.

  Раз — присіли, два — піднялись.

  Хай мужніє ваше тіло.

  Хто старався присідати,

  Може вже відпочивати.

IV. Ознайомлення з правилами безпеки на уроках трудового навчання

— Кожен учень зобов’язаний знати й точно виконувати правила безпечної праці на уроках трудового навчання:

 • підготувати своє робоче місце;

 • переходити на інше робоче місце без дозволу вчителя забороняється;

 • коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу й уважно вислухати зауваження, інструктаж;

 • перевірити справність інструментів особистого користування, наявність матеріалів;

 • роботу розпочинати лише з дозволу вчителя;

 • не можна працювати несправним і тупим інструментом;

 • використовувати інструмент лише за призначенням;

 • користуватися прийомами роботи з інструментами, як показав учитель;

 • використовувати навчальний час для виконання завдання і не відволікатися розмовами, своєчасно й якісно виконувати доручену справу.

V. Бесіда про організацію робочого місця учнів

— Під час роботи учень повинен тримати своє робоче місце в належному порядку, а після роботи акуратно прибрати його: скласти відповідне обладнання, вимити руки з милом і витерти їх рушником.

VI. розглядання виставки дитячих виробів

— Розгляньте вироби учнів початкових класів.

Гра «Що з чого?»

— З’єднайте стрілочками предмети та матеріали, з яких вони зроблені.

VII. підсумок уроку

— Про що дізналися на уроці?

— Які професії запам’ятали?

— Чому праця дуже важлива в житті кожної людини?

— Що можна зробити на уроках трудового навчання?

— Які речі потрібні нам на уроці?

— Розгадайте кросворд — і ви запам’ятаєте це!

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 2716 | Рейтинг: 2.0/1
Значення природи для життя людини
Колективне збирання моделей машин. Спільна поетапна робота з моделювання тран...
Т. Коломієць «Подарунок». В. Лучук «Кольорові пташки». В. Конопелець «Якого к...
Про гномика Мудрунчика, дівчинку Ганнусю та інформацію
Твій друг — книга. Урок позакласного читання
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]