Народна казка. «Як гукнеш, так і відгукнеться» (ефіопська казка)

Урок 7

Тема. Народна казка. «Як гукнеш, так і відгукнеться» (ефіопська казка)

Мета: ознайомити учнів з ефіопською казкою; вчити пояснювати й обґрунтовувати вчинки героїв та їх мотиви; з'ясовувати своє та авторське ставлення до них; розуміти зміст прислів'їв та приказок, пояснювати, у якій життєвій ситуації доцільно вживати кожне з них; виховувати інтерес до читання.

Обладнання: мапа світу; картки для словникової роботи; підручник; робочий зошит.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань (робота в зошиті)

— Прочитайте визначення прислів’я та приказки на кульках.

— Чим прислів’я відрізняється від приказки?

III. Повідомлення теми й завдань уроку

— Соціально-побутові казки вважаються «наймолодшими» серед казок, вони складалися тоді, коли суспільство поділилося на багатих і бідних. У них здебільшого немає фантастичних перетворень, чарівної вигадки, найчастіше йдеться про реальне життя. Ці казки «населені» звичайними людьми, їхні герої — бідні селяни, ремісники, наймити, солдати — з одного боку і вельможі, пани, багаті хазяї, купці — з іншого. У соціально-побутових казках світу найяскравіше і найповніше утілено протест проти несправедливості .

Сьогодні я пропоную вашій увазі ефіопську народну казку «Як гукнеш, так і відгукнеться».

Послухавши її, спробуйте обґрунтувати вчинки героїв та їх мотиви; своє ставлення до них.

 • Чому?

 • Що спонукало?

 • Які наслідки?

IV. Робота над новим матеріалом

 1 Первинне ознайомлення зі змістом казки

 2 Словникова робота

Складканатомість

прибуткипівбудинку

скарбпівосла

зазіхаєпостановив

навколішкизавадити

 — Знайдіть у тексті синоніми до слів сумний, радісний.

 — Доберіть синоніми до слів натомість, завадити.

 Зверніть увагу на написання слів півбудинку, півосла, навко-

— Назвіть головних героїв казки.

— Визначте тип персонажів (позитивний, негативний).

— Розкажіть про спільне життя братів.

— Що допомагало їм у скруті?

— Поміркуйте, чому багатий брат став таким жорстоким. Чи міг він учинити по-іншому?

— Чому жадібність спалахнула в серці одного з братів? Під-твердьте свою думку текстом казки.

— Що ж призвело до зміни стосунків між братами?

— Чи справедливим був суддя? Підтверджуйте свою думку текстом казки.

— Як мудрий чоловік провчив свого жаднючого брата? Перекажіть.

— Знайдіть у казці прислів’я, поясніть їх значення і запам’ятайте.

  • Якщо кинеш камінь угору, він упаде тобі на голову.

  • Якщо зазіхнеш на чуже, втратиш своє.

  • Якщо задумаєш зле діло, воно принесе спочатку нещастя іншому, а потім іще більше нещастя тобі самому.

— Доберіть характеристики літературним героям.

— Поясніть назву казки.

 4 Робота над прислів'ями

  • Хто як сіє, так і жне. (Угорське)

  • Людина із жадібним серцем схожа на змію, що хоче проковтнути слона. (Китайське)

  • Хоч як гадюку перевертай, однаково залишиться гадюкою. (Литовське)

  • Хто на чуже зазіхає, своє втрачає. (Африканське)

лішки

V. Підсумок уроку

— Доведіть, що наведені прислів’я характеризують багатого брата.

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (08.05.2014)
Переглядів: 2237 | Рейтинг: 0.0/0
Екскурсія у сад (парк, сквер, ліс). Правила поведінки у природі
Урок людяності «Краса і добро врятує світ»
«Україно, ясен мій цвіте...» Урок позакласного читання
Мистецтво навколо нас. Урок-бесіда «Уявлювана подорож містом»
Природа навколо нас
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]