Завдання на повторення

Заняття 21

 Тема: Завдання на повторення

 Мета: удосконалювати вміння учнів розв’язувати логічні задачі з кінця (два види) та логічні задачі на планування найгіршого варіанта (два види); розвивати увагу, логічне мислення.

 Обладнання: підручник, зошит, картки для гри.

Хід Заняття

 I. Організація учнів до Заняття

 II. розумова розминка

Гра «П’ятий — зайвий»

 Завдання: у кожному рядку є фігура, заштрихована неправильно. Яка

2)

III. ознайомлення із задачами, які розв’язуються з кінця (за таблицею)

 «Діалог»

Завдання 1

Роботу над завданням 1 можна організувати так. Ще до того, як діти

почнуть розв’язувати задачу, вони запишуть у кожний стовпчик задачі число 24. Треба ще раз акцентувати увагу учнів на тому, що міркувати треба починати з кінця задачі. Тобто з останньої події — програшу Кирила.

Далі між учителем та учнями може відбутися приблизно такий діалог:

— Що нам відомо про кількість марок, які Кирило має віддати своїм друзям?

— Він віддав Денисові і Сашкові ще стільки марок, скільки у кожного вже є.

— Скільки марок після цього залишилося у кожного хлопчика?

— Після цього у всіх залишилося по 24 марки.

— Чи можна стверджувати, що Денисові і Сашкові дісталася однакова кількість марок?

— Можна, бо отримали вони по стільки марок, скільки у кожного з них було, а в результаті у них стала однакова кількість марок.

— Як дізнатися, по скільки марок отримав Денис і Сашко?

Тут важливо, щоб учні згадали, що означає стільки: у Дениса і Сашка вже була певна кількість марок і кожний з них отримав ще стільки ж. Після цього у кожного з них стало по 24 марки. Учні вже можуть зробити висновок, що треба 24 розділити на дві рівні частини, тобто на 2. Отже, по 12 марок Кирило віддав Денисові і Сашкові, а відтак у них теж було по 12 марок. Кирило віддав усього 12 + 12 = 48 марок. У другому рядку діти відповідно записують 12, 12, 48.

Далі учні міркують аналогічно, коли знаходять кількість марок у третьому і четвертому рядках (програші, відповідно, Сашка і Дениса).

У результаті матимемо таку таблицю:

Денис Сашко Кирило

 2424 24

 1212 48

642 24

 3921 12

Потім перевіряємо правильність розв’язання, міркуючи від знайдених чисел.

 Технологія «Акваріум»

Клас ділиться на 3—4 групи. Одна з груп сідає в центрі й утворює своє маленьке коло. Учасники цієї групи обговорюють свій варіант розв’язання задачі, використовуючи метод дискусії. Інші учасники слухають, не втручаючись в хід обговорення. Потім кожна група по черзі займає місце в цен-

трі класу, пропонує свій варіант розв’язання задачі. Обирається найбільш раціональний варіант, оформляється хід розв’язання в таблиці.

Завдання 2

Метод «Прес»

Кожен з учнів міркує над розв’язком задачі. Повідомляють результат і доводять свою думку виключно за поданим кліше:

• «Я вважаю, що...»;

• «...тому, що...»

• «...наприклад...»

• «Таким чином...».

Завдання 3

Задача, яка розв’язується з кінця, але іншого виду. Дуже важливо спочатку за змістом умови задачі виконати графічну схему, а потім виконати дії, обернені тим, що описані в умові.

 Робота в групах «Вільний вибір»

Пропоную розв’язати одну з задач — 4 або 5.

Технологія «Два — чотири — всі разом»

Завдання 7. Скласти алгоритм розбору іменника як частини мови.

IV. Розвиток уваги учнів

Завдання. Серед двоцифрових чисел є 13, які діляться на 7. Всього двоцифрових чисел 90 (90 карток). Отже, 78 карток треба вийняти.

V. Підсумок Заняття

— Які труднощі ви відчули під час розв’язування задачі?

Категорія: Логіка | Додав: SYLER (13.02.2014)
Переглядів: 1672 | Рейтинг: 0.0/0
Купання у водоймах. Правила поведінки на воді
Ми вивчаємо клавіатуру
Уявлення про симетричну форму. Практична робота «Світ комах»
Властивості паперу. робота з папером
Комбінована аплікація
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]