Задачі на планування найгіршого варіанта (про предмети, які мають пару)

Заняття 16

 Тема: Задачі на планування найгіршого варіанта (про предмети, які мають пару)

 Мета: ознайомити учнів із задачами на планування найгіршого варіанту, у змісті яких є предмети, що мають пару; формувати вміння планувати свої дії на кілька кроків уперед, планувати найгірший варіант, передбачати певний результат.

 Обладнання: підручник, зошит, таблиця з числами, роздавальний матеріал.

Хід Заняття

 I. Організація учнів до Заняття

 II. Розумова розминка

 Гра «Чарівна таблиця»

№ 1 № 2 № 3 № 4 № 5

 1 2 4 816

 3 3 5 917

 5 6 61018

 7 7 71119

 910121220

1111131321

1314141422

1515151523

1718292424

1919212525

2122222626

1323232727

1526282828

1727292929

2930303030

3131313131

 1 2 4 816

Задумайте числа від 1 до 31. Не показуючи цього числа, назвіть номери колонок, де є ці числа. (Щоб відгадати задумане число, слід додати числа, записані в кінці стовпчиків, які назвали. Сума й буде задуманим числом.)

III. ознайомлення із задачами

на планування найгіршого варіанта

 1.Пояснення вчителя

— Розглянемо задачу.

У шафі лежать 8 пар чорних і 10 пар коричневих рукавичок одного розміру. Скільки рукавичок треба вийняти із шафи навмання, щоб серед них обов’язково були:

а) пара рукавичок одного кольору;

б) по одній парі рукавичок кожного кольору?

У завданні а) найгіршим варіантом буде така ситуація: вибираємо всі рукавички одного кольору, наприклад, на ліву руку, потім всі рукавички іншого кольору на праву руку, і, нарешті, наступна вийнята рукавичка, буде до пари або чорних, або коричневих. Отже, треба вийняти: 8 + 10 + 1 = 19 (р.)

У завданні б) найгіршою буде така ситуація: спочатку вибираємо всі коричневі рукавички на ліву і праву руки, бо для цього кольору рукавичок було більше, а потім — всі чорні рукавички, на ліву (чи на праву) руку, і, нарешті, наступна вийнята нами рукавичка — до пари чорних. Запишіть, скільки треба вийняти рукавичок.

IV. закріплення вивченого матеріалу

 Ділова гра «Науково-дослідницька лабораторія»

Проводиться за такими ж самими правилами, як у попередньому занятті.

Завдання 1—4

Важливо, щоб учні перед виконанням певних обчислень спланували найгірший варіант і грамотно сформулювали його. Так, у задачі № 1

а) найгірший варіант такий: виймаємо спочатку всі сірі, жовті та сині шкарпетки на одну ногу (праву чи ліву), а потім ще одну шкарпетку, яка вже буде до пари якогось кольору. У завданні № 1 б) найгірший варіант такий: виймаємо спочатку всі жовті шкарпетки (їх найбільше) на праву і ліву ноги, потім — всі сині, їх трохи менше, далі — всі сірі на праву чи ліву ногу і, нарешті, ще одну, яка буде до пари сірим.

 Технологія «2 — 4 — усі разом»

Завдання 5

Виконувати дії у такій послідовності: 3, 7, 1, 6, 2, 5, 8, 4.

V. розвиток уваги учнів

Завдання 6

VI. Підсумок Заняття

— Який етап роботи у задачах на планування найгіршого варіанта для вас найскладніший?

Категорія: Логіка | Додав: SYLER (13.02.2014)
Переглядів: 2027 | Рейтинг: 0.0/0
Дещо з історії
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці...
Закріплення навичок роботи з мишею
Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Каз...
Спостереження та досліди
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]