Світ навколо нас. У царстві звірів

Урок № 27

Тема: Світ навколо нас. У царстві звірів

Мета уроку:

 •ознайомити учнів з тваринним світом різних континентів, різницею у видовому складі та причинами такої різниці;

 •розвивати і закріпити початковінавички використання різних

елементів взаємодії з комп’ютером - гіперпосилань та активних елементів, діалогових вікон, кнопок керування, пунктів головного меню;

 •розвивати елементи логічного тапросторового мислення, вміння

концентруватися на вирішеннізавдання, запропонованих на

комп’ютері.

Обладнання: підручник, електронна складова курсу, географічний атлас.

Хід уроку

І. Організаційний момент. Повторення правил поведінки у комп'ютерному класі.

 П. Повторення домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.

1.Бесіда.

•Які птахи живуть у нашій місцевості?

•Що спільного в зовнішній будові птахів?

•Чим вкрито тіло птаха?

• За якими ознаками ми відрізняємо птахів від інших тварин?

2.Гра "Відгадай мене”

•Цілий день в дуплі сиджу, зате вночі літаю (Сова).

•Я дуже гарно дерева лікую. (Дятел).

Ми - маленькі хлопці.

Але молодці.

Швидко в двір ми прилітаєм.

Коли сиплють зерно курці (Горобці),

• Я гніздо люблю будувати під дахом сільської хати (Ластівка).

• Люблю співати ввечері в садку, або на калині (Словей).

1.Логічнезавдання.

- А зараз ми виконаємо цікаве завдання для уважних і кмітливих. Спробуйте зібрати ворону по частинах. Якої частини бракує?

ЦІКАВІ ЗАВААННЯ АЛЯ УВАЖНИХ ТА КМІТЛИВИХ МАЛЮКІВ

І. Вивчення нового матеріалу.

 1. Бесіда.

Діти, сьогодні ми продовжуємо розмову про природу. І здійснемо подорож у царство звірів. Яких звірів ви знаєте?

Світ тварин які населяють нашу планету, дуже різноманітний. Вони живуть на суші, в землі, деякі пристосувалися до життя у воді.

 2. Вірш "Хто де живе?”

 Білка селиться в дублі,

 Іжачисько - у кублі,

 Вепр — у хащах верболозів,

 Ведмедиця - у барлозі,

 Вовк - у лігві,

 Лис - у норах ...

 Тигр у джунглях,

 Барс - у горах.

Красень-олень у лісах,

А верблюд - в пустелі.

/О.Орач/

У більшості звірів тіло вкрито густою, пухнастою шерстю. Звірі самі добувають їжу, влаштовують житло, виводять потомство. Своїх малят звірі вигодовують молоком.

3.Робота з підручником.

Нам золотавик зібрав звірів з усіх континентів, щоб сфотографуватися.

Які з цих звірів живуть на території нашого континенту?

Хто спить взимку, а навесні прокидається?

Хто з них найсильніший? Хто найвищий? Хто найпрудкіший?

4.Фізкультхвилинка.

Сильний вітер до землі,

Гне дерева молоді.

А вони ростуть, МІЦНІЮТЬ,

Вгору тягнуться, радіють.

IV.Робота з програмою.

Дізнатися і запам’ятати, які звірі живуть на яких континентах нам допоможе комп’ютер.

1.Опис програми.

Все поле екрана - робоче вікно програми, що складається з основних елементів, характерних для більшості програм:

Назва файла з кнопками "Згорнути", "Відновити" (неактивні), "Закрити";

Головне меню програми з пунктами "Файл", "Весь світ", "Допомога". Пункт меню "Файл" неактивний; натискання на назву пункту меню "Допомога" приводить до появи невеличкого вікна з поясненнями щодо роботи з програмою та кнопкою [Закрити], натискання на яку закриває вікно Натискання на назву пункту меню "Весь світ" повертає робоче вікно до вихідного стану з картою Землі.

Робоча частина вікна програми з картою Землі У робочій частині вікна знаходяться кнопки керування [Європа]. [Азія], [Африка], [Північна Америка], [Південна Америка], [Австралія]. [Антарктида] (але, так само, як і на уроці "Картина світу", обриси континентів є також гіперпосиланнями на відповідні розділи навчальної програми та мають підказки з назвами).

Рядок стану (внизу, під робочою частиною вікна), в якому відображуються назви активних континентів або "Весь світ".

На уроці учні працюють з робочою частиною вікна, при необхідності або за командою учителя звертаються до головного меню. Учні натискають лівою кнопкою миші на кнопки [Європа], [Азія], [Африка], [Північна Америка], [Південна Америка], [Австралія], [Антарктида], після чого здійснюється пере-

хід до обраної частини світу. Якщо далі натискати на зображення тварин (при наведенні курсору миші біля них з'являється підказка з назвою), а потім - на континенті, то при правильній відповіді (якщо обрана тварина мешкає на цьому континенті): її зображення опиняється на континенті. Якщо учень припускається помилки (на цьому континенті немає обраних тварин), програма видає діалогове вікно, яке містить зображення засмученого Елзіка, пропозицію: "Подумай ще!!!” та кнопку "ОК", натискання на яку повертає до програми. Після того, як усі звірі правильно обрані, всі зайві зникають і залишається зображення Елзіка з написом "Молодець!" та кнопкою [ОК], натискання на яку повертає на карту всього світу, з якої можна розпочати роботу з іншим континентом.

Порядок роботи, можливість спільного виконання разом всіма учнями або індивідуальний ритм виконання обирає вчитель. Правильних відповідей: Європа - 5 звірів, Азія - 11 тварин, Африка - 9, Північна Америка - 7, Південна Америка 3, Австралія - 3 тварини, Антарктида - 1 звір.

2. Релаксація.

3. Робота з програмою (за бажаним дітей).

 V.Підсумки уроку.

• Чим відрізняються звірі від інших тварин?

• Які звірі живуть в Австралії, Європі, Антарктиді, Африці?

Логічне завдання.

• Скільки лисиць на малюнку?

VI.Домашнє завдання.

Підготувати розповідь про якусь тварину (бажано мати її

 зображення).

Категорія: Комп’ютерна азбука | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 2328 | Рейтинг: 0.0/0
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення виробів із каштанів та ж...
Карта України. Умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми)
Про працелюбних і лінивих
Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів»
Чому пташки в'ють гнізда по-різному? Англійська народна казка «Сороче гні...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]