Правила безпеки під час роботи з комп'ютером

Урок № 2

Тема: Правила безпеки під час роботи з комп'ютером

 Мета уроку:

• перерахувати найбільш важливі правила безпеки під час роботи з комп'ютером, гігієнічні вимога щодо роботи; пропагувати здоровий спосіб життя;

• закріпити початкові навички правильної роботи з комп’ютером, дотримання правил безпеки та правильної осанки під час сидіння за комп'ютерним столом;

• розвивати елементи логічного мислення, вміння аналізувати зміни, які відбуваються з героями протягом часу; виховувати інтерес до читання.

 Обладнання: програма "Правила техніки безпеки ".

Хід уроку

V.Організаційний момент.

VI.Перевірка домашнього завдання.

 • Діти, давайте пригадаємо, як звали дівчинку, яка збиралася йти до першого класу? (Ганнуся).

 • Як ви гадаєте, для чого діти йдуть до школи? (Щоб навчитися читати, писати, рахувати).

 •Вам, мабуть, цікаво, як же звали інопланетянина, якого побачила Ганнуся?

 • Його звали Елзік. Що являє собою літальний апарат Елзіка? Чи можна на ньому дістатися до школи?

 • Які ще літальні апарати (реальні чи казкові) тобі відомі? Якими з них керувати важко, якими - легко?

 • Яких правил безпеки варто дотримуватися, якщо користуватися літальним апаратом Гаррі Поттера? Килнмом-самолітом? Іншими апаратами? До чого може призвести їх порушення?

 VII.Розминка.

 • Скільки грибів зібрала кожна тварина?

 • Яка з них зібрала більше грибів, а яка менше?

VIII. Пояснення нового матеріалу.

1.Т ренування правильної пози.

Вчитель пропонує учням гру, подібну до "Завмирання": засвоїти три найважливіші пози під час роботи (важливо, щоб вони були також зручними для учнів!) та пропонує потренуватися їх витримувати. Він вводить стандартні назви до цих поз і використовує їх лише тоді, коли потрібно перейти до наступної форми роботи в іншій позі (наприклад, "Поверніться до мене!", "Відкрийте, будь ласка, підручник!", "Всю увагу — на комп'ютер!"). Зверніть увагу на те, що при переході від роботи з підручником до інших видів роботи учні закрили підручники та відклали їх. Учні за командою вчителя кілька разів змінюють пози (протягом уроку такі тренування варто повторити кілька разів). Завершується тренування пропозицією повернутися до вчителя.

2.Бесіда.

Обговорення правил безпечного керування літальними апаратами різних тішів та наслідків їх порушення. Після бесіди — непомітний перехід до тренування стандартних поз ("Відкрийте, будь ласка, підручник!"); якшо учні реагують не відразу, можна провести ще тренування різних варіантів правильної пози, але завершується тренування пропозицією відкрити підручник.

3. Робота з підручником.

Відкриваємо підручник на стор. З, розглядаємо малюнок (вчитель може зачитати текст з підручника). Бесіда про правіша техніки безпеки під час роботи з обчислювальною технікою (важливо, шоб більшість рекомендацій не носила заперечуючого характеру (наприклад, "Не можна вставляти сторонні предмети в пристрої комп'ютера", бо завжди може знайтись дитина, яка спро-

бує з'ясувати, що ж станеться при цьому). Правила мають стосувалися не тільки клавіатури та маніпулятора миша, а й монітора (якшо потрібно щось показати на екрані, торкатися його можна лише зворотньою стороною олівця; обережне ставлення до захисних екранів, якщо вони є) та системного блоку. При цьому дуже важливо, щоб ніхто з учнів не спробував запустігти програму на комп’ютері (якшо це станеться, потрібно повернутися до початку уроку, натиснувши на правий з двох розташованих в нижній частіші екрана малюнків — із зображенням уроку та підказкою "На початок уроку")! Перехід до гігієнічних вимог та проблем, які можуть виникнути зі здоров'ям при їх порушенні.

IX.Робота з програмою.

Програма ілюструє можливі проблеми зі здоров'ям, але необхідно, щоб учні дуже уважно дивилися на перший анімаиійний фільм та спробували запам'ятати всі зміни, що відбудуться з Елзіком. Важливо, щоб під час ознайомлення з роликом учні лише дивилися. Після його перегляду' учитель пропонує повернутися до нього від моніторів та обговорити те, що вони побачили. Якщо результати будуть незадовільними, вчитель може пройти по класу (важливо, щоб учні в цей час не оберталися до комп’ютерів!) та повернутися до початку уроку на кожному комп'ютері. Тепер можна буде запропонувати знов звернутися до комп'ютерів, та ще раз роздивитися першу анімацію, акцентуючи увагу на тих помилках та порушеннях, яких припустився Елзік. та до чого це призвело. Після повторної бесіди можна переходити до другої частини програми, в якій Елзік та Ганнуся працюють за комп’ютером правильно. По закінченні - обговорення ролика,

4.Опис програми та прийоми роботи з нею.

Для того, щоб програма почала працювати, необхідно натиснути клавішу [Пробіл]. Після цього у двох вікнах починають програватися анімаційні фільми — як треба і як не треба себе поводити за комп'ютером на прикладах Елзіка в лівому вікні та Ганнусі в правому). Перший ролик достатньо тривалий та насичений різними подіями, які відбуваються як у лівому, так і в правому вікні. Коли ці фільми закінчаться, а бесіду буде проведено, необхідно буде ще раз натиснути клавішу [Пробіл] для того, щоб переглянути другий анімаиійний фільм, у якому Елзік та Ганнуся працюють за комп'ютером правильно (він менший за розміром та простіший від першого).

5.Фізкультхвнлмнка (Іхв.)

 Раз, два - дерева.

 Три, чотири — вийшли звірі.

 П’ять, шість — пада лист.

 Сім-вісім — птахи в лісі.

 Дев'ять-десять — це сунички

 Підвели червоні личка.

— Сядемо біля комп'ютера та спробуємо спочатку ввімкнута, а потім вимкнути його.

Повторити техніку безпеки при роботі на комп’ютері. Учень дрімав на уроці і не чув пояснення вчителя про порядок виконання роботи Потім він прокинувся, згадав про роботу і без дозволу вчителя перейшов до іншої парти подивитись, чим займаються однокласники. Чи порушив він правила безпеки? Якшо так, то які?

Навчити учнів вмикати та вимикати комп’ютер. Зверніть увагу на послідовність вимикання. КНОПКА ПУСК -> ЗАВЕРШЕНИЕ РАБО'ГЬІ -> кнопка ОК. Кожного разу віддавати учням команди.

Наведіть вказівник миши (стрілка на екрані монітора) на

зображення кнопки з надписом ПУСК -ЖПХЕїН (знизу зліва) і натиснить ліву клавішу миші.

7. Релаксація.

8. Повільно переводити погляд згори до низу, потім навпаки. Повторити 3 рази.

X.Підведення підсумків.

Категорія: Комп’ютерна азбука | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 2211 | Рейтинг: 0.0/0
Здоров'я і хвороби. Інфекційні та застудні хвороби. Їх профілактика, щепл...
Лікарські рослини
У колі рідної сім'ї. Урок позакласного читання
Силуетно-площинне зображення дерев і птахів. Практична робота «Як живеться ва...
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення новорічних прикрас. Сіточки
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]