« Квітка сповнення бажань»
Виховна година "Квітка сповнення бажань"
Автор: Гаврилюк Тетяна Вікторівна, вчитель початкових класів Немирівського навчально-виховного комплексу " Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 - ліцей Немирівської міської ради Вінницької області

Тема: « Квітка сповнення бажань»
Мета. Ознайомити учнів з поняттям «права людини», розкрити їх зміст. Розвивати зв`язне мовлення, мислення через вміння аналізувати ситуації, висловлювати власну думку, доводити чи спростовувати твердження. Виховувати людські чесноти і сприяти подоланню труднощів.
Обладнання: «чарівна квітка», яка складається з пелюсток і серединки, енциклопедії тварин України, мультимедійні засоби.
Хід заходу
1. Організаційний момент
Вчитель: (читає вірш Н.Красоткіної «Добрий день»)
«Добрий день!» — і стає веселіше.
«Добрий день!» — просто й світло стає.
Ці слова — від простого простіше,
Але скільки тепла у них є,
Ласки ніжної й світла ясного.
В двох словах стільки є доброти,
Що від цього вітання людського
У душі можуть квіти цвісти.
То ж вітайтеся просто і щиро,
Хай слова ці всім ласку несуть,
Побажання любові та миру.
Хай у душах постійно живуть.
2. «Музична хвилинка»
- Доброго дня, дорогі діти. Пропоную розпочати нашу виховну годину «музичною хвилинкою». Закрийте оченята і послухайте пісню «Квітка сповнення бажань» (Звучить пісня « Квітка сповнення бажань» Слова: Н.Антоник, музика Н.Антоник)
- Що ви уявляли слухаючи пісню?
- Якою ви уявляєте квітку бажань?
- А які бажання вона може здійснювати?
- Як би вам подарували квітку сповнення бажань, що ви у неї попросили б?
3. Зустріч із Феєю.
(Звучить чарівна мелодія. До класу заходить Фея.)
Фея. Доброго дня, дорогі друзі. Ось уже протягом тривалого часу я спостерігаю за вами, бачу , які ви чемні, виховані та розумні дітки. Щойно я почула ваші бажання. Вони у вас дуже хороші та потрібні. Тому вирішила вам подарувати квітку сповнення бажань. Але дорогою до вашої школи я зустріла злого Чаклуна. Він намагався відібрати у мене квітку, я пручалася. Чаклун зумів відірвати всі пелюсточки, а в мене залишилася лише серединка. Ось вона (показує серединку квітки). Якщо виконати певні завдання, то пелюсточки прилетять до серединки і ваші бажання обов’язково здійсняться. А ще квітка розповість вам про права дітей.
Вчитель. Дітки, виконаємо завдання, повернемо пелюсточки? Дізнаємося, які ви маєте права?
4. Повернення пелюсточки « Усі діти мають право на отримання інформації»
Фея. Щоб повернулася першу пелюсточку потрібно розповісти або прочитати інформацію про будь-яку тварину, яка живе в Україні.
Вчитель. Діти, пропоную розповісти про білочку. Зараз мит об’єднаємося в 3 групи. Перша група складе опис білочки, друга група знайде в енциклопедії, чим білка харчується, а третя група відшукає інформацію про життя білки. На виконання завдання – 5 хвилин. ( учні працюють в групах, потім презентують свої роботи. Звучить чарівна мелодія, до класу заходить Білочка)
Білочка. Доброго дня! Молодці, дітки, ви все правильно розповіли про мене, про моє життя. Ось ця пелюсточка летіла до вас повз мою домівку і я вам її принесла. На цій пелюсточці написано « Усі діти мають право на отримання інформації»
Вчитель. І це дійсно так. Право дитини на вільне висловлення своєї думки, формування власних поглядів, розвиток суспільної активності, отримання інформації, що відповідає її віку, гарантує стаття 9 Закону України "Про охорону дитинства". Це право включає свободу розшуку, одержувати, використовувати поширювати та зберігати інформацію в усній, письмовій чи іншій формі, за допомогою творів мистецтва, літератури , засобів масової інформації, засобів зв'язку (комп'ютерної, телефонної мережі тощо) чи інших засобів на вибір дитини. Їй забезпечується доступ до інформації та матеріалів з різних національних та міжнародних джерел, особливо тих, які сприяють здоровому фізичному і психічному розвитку, соціальному, духовному та моральному благополуччю.
Жодна дитина не може бути наказана за те, що вона говорить, що думає. Але дитина не повинна спонукати до скоєння злочину, ображати та кривдити іншу людину, оговорювати кого-небудь. Думки та погляди кожної дитини мають бути вільними.
Фея. Молодці, діти. Ви повернули одну пелюстку квітці. На вас чекає наступне завдання.
5. Повернення пелюсточки « Усі діти мають право на отримання освіти»
Фея. Вам потрібно відгадати загадки.
* Чи в лінійку, чи в клітинку
Чистим був, та за хвилинку
Мерехтить від цифр і літер…
Здогадались, що це, діти?
Ручці він говорить: «Прошу».
Це шкільний учнівський…(зошит)
* Її шанує кожен.
Вона повідать може
Про все на світі білім
І дорослому і дітям…
До знань веде доріжка,
Коли з тобою …(книжка)
* Я беру в свою правицю
Із пенала помічницю
Я писати тільки вчуся.
Зосереджуся, зберуся:
Крапка… рисочка… карлючка…
Наче пишем, - я і ……….(ручка)
* Дерев’яний та довгенький,
хвостик в нього є маленький.
Як у фарби хвіст мочає —
все довкола розцвітає.
(Пензлик)
* У портфелі є хатинка —
ручки там живуть, резинка,
клей, лінійка, кутники́ —
школярів помічники.
(Пенал)
*Коли хочеш ти читати,
То повинен мене знати,
А коли мене не знаєш,
То нічого не вчитаєш.
(Абетка)
*Ніде не купиш,
На вагах не зважиш,
Сам здобуваєш,
У комору складаєш.
(Знання)

* У носатого Івана
Одежина дерев’яна.
Він у чистім полі ходить
І по ньому носом водить.
Не стрижений, не чесаний –
Гострим ножем зетесаний.
(Олівець)
*Дуже я потрібна всім:
І великим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу.
(Книга)
*Кожен учень мене має,
В мене олівці складає.
Мабуть, ти мене впізнав?
Ну звичайно! Я (пенал)
* Чорняві пташинки
На кожній сторінці
Мовчать та чекають,
Доки їх вгадають. (Букви)
* Розклад добре знаю я
І домашнє завдання.
На сторіночках – оцінки
Кожного шкільного дня! (Щоденник)
* Ніде не купиш,
На вагах не зважиш,
Сам здобуваєш,
У комору складаєш.
(Знання)
* Великий будинок у місті стоїть,
Та завжди, як вулик бджолиний, шумить.
Як чаша, він повний знаннями,
Ласкавий будинок цей з нами.
(Школа)
Фея. Молодці. Всі загадки відгадали. ( Звучить чарівна мелодія до класу заходить Книжка)
Книжка. (Розказує уривок вірша Л.Бурман « Я люблю книжки»)
З книги зможеш ти дізнатись
Про всіх звірів і птахів,
Будеш ти про море знати,
Про акул та про китів.
Якщо книги не читати,
Будеш завжди нудьгувати.
Діти, я принесла вам подарунок. Це пелюсточка квітки. На ній написано « Усі діти мають право на отримання освіти»
Право на освіту — це право людини на здобуття певного обсягу знань, культурних навичок, професійної орієнтації, які необхідні для нормальної життєдіяльності в умовах сучасного суспільства.
Кожна дитина має право на освіту. Держава гарантує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти.
Фея. Молодці, дітки. Разом ми повернули ще одну пелюсточку. Зараз ще одне завдання.
6. Повернення пелюсточки « Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля»
Фея. Діти, чи любите ви гратися? Які ігри ви знаєте? Ваше завдання: зіграти малорухливу гру.
Вчитель. Пропоную зіграти гру «Друкарська машинка». Правила гри: Кожному гравцеві присвоюється 1-2-3 літери алфавіту. Потім придумується слово або фраза з 2-3 слів. На сигнал ведучого учні починають «друкувати». Коли слово буде «надруковане», всі дружно плескають.( Учитель проводить гру)
Фея. Дуже хороша гра. Молодці. Запамятайте, що кожна дитина має право на відпочинок, дозвілля та розваги, брати участь у розважальних заходах, у культурному житті, а також займатися мистецтвом.
Ви маєте особливе право – право на гру, адже, граючись, ви пізнаєте світ, розвиваваєтеся і готуєтеся до дорослого життя.
Вчитель. А ось з’явилася ще одна пелюсточка - « Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля» ( Вчитель прикріплює пелюсточку до квітки)
7. Повернення пелюсточки « Кожна дитина має право на любов і турботу»
Вчитель. Дорога, Феє, як повернути ще одну пелюсточку?
Фея. Дуже просто. Послухайте казку про їжачка Саву і скажіть чого навчає ця казочка ( Фея читає « Мамину казку про їжачка»)
Мамина казка про їжачка Саву
В старому садку, серед кущів малини, під огорожею жила сім’я їжачків. Тато й мама були поважні і серйозні їжаки. Щовечора, коли сідало сонце, вони вишукували їжу: ловили хробаків, гусінь, слимаків та різних шкідливих комах. Стояла осінь, і вони готувались до зими. Їх маленький синочок, Сава, ще не відчував, що скоро прийде зима і ні про що таке не думав. Він був дуже допитливий, все його цікавило. Сава старався залізти у кожний куточок садка, у кожну шпаринку, щоб подивитись, що там є. Батьки ж кожний день попереджали його, щоб він не виходив з малини. Але його тягнуло все далі і далі, у широкий простір.

І ось одного разу у садку з’явився новий звір. Він був не схожий на всіх тих, що Сава бачив раніше. В той момент, коли Сава хотів подивитись, що там є у купі жовтого листя під черешнею, звір підбіг до нього. Їжачок від переляку скрутився у клубочок. Звір почав ходити кругом, заглядати і нюхати. Сава навіть боявся дихати. Йому здавалася, що зараз з ним зроблять щось погане. Кликати на допомогу маму або тата було пусте. Він не послухався батьків і зайшов надто далеко від домівки.

Звір протягнув свою лапу і торкнувся Сави. Голки боляче вкололи його. Звір заголосив, але не пішов. Зробив ще спробу штовхнути цей колючий клубочок. Але знову вколовся і ще голосніше заскавчав.
В цей час їжачки, тато та мама Сави, з жахом дивилися з малини за тим, як песик намагається розгорнути малого їжачка. Аж тут з будинку на гавкотіння песика вийшла хазяйка.

- Барсік, Барсік! Ти, що там робиш?- гукнула вона щеня.
Песик повернувся до хазяйки, а тим часом Сава швиденько підхопився і побіг до малини. Він біг щосили, і здавалось, що його маленькі лапки ледь торкаються землі. Коли він забіг у кущі і відчув, що пес за ним не біжить, він впав і розплакався. Сава сам не знав, чого він плаче. Чи то від радості, чи то від пережитого страху. Скоро до нього дісталися батьки. Мама тихо погладила своєю м’якенькою лапкою його волохату голівку.

- Мамо, тато! Я тепер завжди буду вас слухатись і не буду йти далі малини... - сказав крізь сльози Сава.

- Бачиш, тільки тепер ти зрозумів, що батьки даремне не говорять. Але це був маленький песик, його можна не боятися. А от за огорожу, на вулицю, тобі ні в якому разі виходити не треба. Крім того, що там бігають великі собаки, там ще їздять швидкі машини, від яких їжачкам дуже важко втекти...- промовив тато.

Та їжачок подумав, навіщо йому та вулиця? Адже в садку і так багато цікавого. І йому так добре біля тата та мами.
Вчитель. Дітки, то чого навчає ця казка? Чому потрібно слухатися батьків?
( Чути стукіт в двері. Заходить хлопчик)
Хлопчик (Розказує вірш В. Лучука «Тільки мати»).
Я на ковзанку піду!
- А коли ж до хати?-
тільки мати вміє так
лагідно спитати.

- На ходу сніданок з'їм!
- Так не слід робити!-
Тільки мама може так
лагідно сварити.

В снах літаю до зірок...
- Час вставати, сину...-
Тільки мама збудить так
лагідно дитину.
Дорогі діти ви маєте право на любляче, турботливе ставлення з боку сім’ї. В окремих сім’ях батьки погано ставляться до виконання своїх батьківських обов’язків, не дбають про виховання дітей, не піклуються про задоволення їхніх потреб у їжі, одязі, ласці. До таких батьків держава може застосовувати певні заходи. Зокрема, вони можуть позбавлятися батьківських прав.
Нехай ось ця пелюсточка нагадує вам, що усі дії щодо дитини повинні виконуватися в інтересах дитини. Якщо рідні, або ті особи, які несуть відповідальність за дитину, недбало виконують свої обов’язки, держава має забезпечити дитині належний догляд і піклування.
8. Повернення пелюсточки « Усі діти мають право на медичну допомогу»
Фея. Щоб з’явилася наступна пелюстка, нам потрібно переглянути мультфільм.
Дивлячись його, подумайте, про яке право може розповісти пелюсточка.
( Перегляд мультфільму «Мультфільм українською про здоров’я. З любов’ю до дітей»)
Вчитель. Як ви думаєте, що розповість пелюстка?
Вчитель (Дістає пелюсточку) . У дітей є право на медичну допомогу. Держава повинна домагатися повного здійснення цього права. Особлива увага повинна приділятися зниженню рівня смертності дітей і немовлят, наданню необхідної медичної допомоги, проведенню профілактичних хвороб.
А ще кожна дитина має право на рівень життя, необхідний для її фізичного, розумового та духовного розвитку. Сюди входить належне харчування, житло, одяг. Батьки несуть відповідальність за забезпечення належного життєвого рівня дитини. Обов’язки держави полягають у тому, щоб створити відповідні умови для реалізації цієї відповідальності.

9. Повернення пелюсточки « Жодна дитина не повинна бути примусово залучена до праці»
( Заходить Попелюшка.В руках у неї пелюстка. Дівчинка лаче)
Знову на бал зібралась вся сім’я,
мачуха, сестри тільки не я…
Стільки роботи – повік не зробити,
вікна помити, квіти полити.
В домі прибрати, зварити харчі,
слова не скажеш, працюй і мовчи..
Хочу на бал, я ще там не була,
ну чому ж моя доля жорстока й лиха.

Вчитель. Дорога попелюшко не плач. Заспокойся. Невже ти не знаєш, що жодна дитина не повинна бути примусово залученою до праці.
Держава повинна захищати дитину від тих осіб, які, заробляючи гроші, використовують дитячу працю. Діти мають бути захищені державою від небезпечної та важкої праці. Законодавство держави встановлює мінімальний вік дитини для прийому на роботу і необхідні вимоги щодо тривалості робочого дня. Діти мають право бути захищені від усіх форм експлуатації, яка завдає шкоди їхньому добробуту. Тож ми тобі обов’язково допоможемо. Ти принесла нам ще одну пелюсточку і створена квітка обов’язково виконає всі твої бажання. (Вчитель прикріплює пелюстку)
10. Повернення пелюсточки « Усі діти є рівні в правах, ніхто не повинен їх порушувати»
( В клас заходить злий Чаклун. В руках у нього остання пелюстка)
Чаклун. Ось, будь ласка, заберіть її (простягує пелюстку дітям). Вона мені не потрібна. Ви чемні, виховані, розумні діти. Ви разом долаєте всі перешкоди. Мені одному важко боротися з добром, тому я вирішив, не робити більше зла, а стати таким, як ви.
Вчитель. Що ж, якщо ти дійсно змінився, то ласкаво просимо до нашої шкільної родини.
А що ж написано на останній пелюсточці. (Читає) Усі діти є рівні в правах, ніхто не повинен їх порушувати» А ще всі діти мають невід’ємне право дитини на життя, на ім’я та громадянство. Дитина має право зустрічатися з іншими людьми, вступати до асоціацій, об’єднань, або ж створювати їх. Діти мають право на захист від втручання в їх особисте та сімейне життя. Не можна втручатись у листування дітей, порушувати їх честь та гідність.
Держава повинна забезпечувати захист дитини, яка позбавлена сім’ї. держава має забезпечити дитині належний догляд відповідно до своїх національних законів: усиновлення, передачу на виховання до прийомної сім’ї, або до відповідних установ по догляду за дітьми.
В Україні майже 120 дітей із кожних 10 тисяч є інвалідами і ці цифри постійно зростають через зниження рівня медичного обслуговування, складні соціально-економічні та несприятливі екологічні умови. У загальноосвітніх навчальних закладах України навчаються понад 100 тисяч дітей з особливими потребами. Тому к ожна дитина-інвалід має право на особливий догляд, освіту та підготовку для повноцінного, гідного життя в умовах, які забезпечують їй максимальну самостійність та нормальну участь у житті суспільства.
Фея. Дорогі діти. Ось і повернули ми всі пелюсточки квітки. Гляньте, яка вона красива. Я дуже рада, що всі ви дружно працювали, адже тільки разом можна подолати труднощі, які стоять перед нами. А ті бажання, які ви сьогодні загадали, обов’язково здійсняться. Ви лише вірте, працюйте, навчайтеся, будьте добрими, чуйними та ввічливими.
Вчитель. Дякуємо тобі, добра Феє. Наші діти обов’язково прислухаються до твоїх порад. А квітка сповнення бажань завжди нагадуватиме вам, любі діти, про ваші права. Адже якщо ви будете здорові, щасливі, матимете гарну освіту, то ви зумієте досягти великих успіхів у своєму житті. І я від усього серця вам цього бажаю.
Категорія: Виховна година | Додав: Вікторівна (03.11.2017)
Переглядів: 2842 | Рейтинг: 0.0/0
Робота з папером. Писанка
Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок ...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 18
Професії батьків. Усі професії потрібні. Вшанування праці
Природа Кримських гір
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]