Практична робота: «Перегляд та обговорення поведінки персонажів мультфільмів, їх ставлення до свого здоров'я та до здоров'я інших»

Урок 31

Тема: Практична робота: «Перегляд та обговорення поведінки персонажів мультфільмів, їх ставлення до свого здоров'я та до здоров'я інших»

Мета: вчити розпізнавати людей, дбайливих і байдужих до свого здоров'я; виховувати прагнення дбати про власне здоров'я на прикладах героїв творів для дітей.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

 1 Робота за малюнками

 — Напевно, ви потрапляли у ситуації, коли хтось або щось псувало вам настрій.

 — Розгляньте малюнки. (Картка 1) Що може зіпсувати настрій? {Страх, коли запізнився до школи; не можемо виконати домашнє завдання, ображають товариші, хтось накричав, лаявся, непосильна справа, хтось зіпсував результати вашого труда.)

 2 Робота над загадкою

 • Б’ють мене старі й малі,

І в повітрі, й на землі,

Та від того не вмираю,

Тільки весело стрибаю. (М’яч)

 — Як ви гадаєте, чому настрій м’ячика не псується?

III. Повідомлення теми і мети уроку

 — Сьогодні на уроці ми згадаємо казки, оповідання, мультфільми, в яких герої по-різному ставляться до свого здоров’я і здоров’я тих, хто знаходиться поруч. Поміркуємо, чому з одних героїв можна брати приклад, а інші герої викликають огиду, незадоволення і заслуговують на осуд.

IV. Вивчення нового матеріалу

 1 Читання й обговорення оповідання М. Носова «Вітя Малєєв у школі та вдома»

 «Найголовніше, — подумав я, — це режим. Спати лягатиму раніше. Вставати теж буду раніше і повторювати перед школою уроки. Після школи буду грати півтори години у футбол, а потім на свіжу голову робитиму уроки». Отож, я подумав і пішов грати у футбол перед тим, як робити уроки. Я твердо вирішив грати не більше півтори години, від сили — дві, але як тільки потрапив на футбольне поле, у мене все з голови вилетіло, і я отямився, коли вже настав вечір.Уроки знову почав робити пізно, коли голова вже погано міркувала, і дав сам собі обіцянку, що наступного дня не буду так довго грати. Але наступного дня повторилася та сама іс-

торія. Поки ми грали, я увесь час думав: «Ось заб’ємо ще один гол, і я піду додому». Але чомусь так виходило, що як тільки ми забивали гол, я вирішував, що піду додому, коли ми ще один гол заб’ємо. Так і тяглося до самого вечора. Тоді я сказав собі: «Стоп! У мене щось не виходить!» І почав думати, чому ж у мене так виходить. От я думав, думав, і нарешті мені стало зрозуміло, що в мене зовсім немає волі. Тобто в мене воля є, тільки вона не сильна, а зовсім слабенька. Якщо мені треба що-небудь робити, то я ніяк не можу змусити себе це робити, а якщо мені не треба чого-небудь робити, то я ніяк не можу змусити себе цього не робити. От, наприклад, якщо я почну читати яку-небудь цікаву книжку, то читаю і читаю, і ніяк не можу відірватися. Мені, наприклад, треба робити уроки або час вже лягати спати, а я все читаю... І ось те саме з цим футболом. Не вистачає в мене сили волі скінчити вчасно гру, та й тільки!

 Коли я все це обміркував, то навіть сам здивувався. Я уявляв, що я — людина з дуже сильною волею і твердим характером, а виявилося, що я — людина безвольна, слабохарактерна. Я вирішив, що мені слід розвивати силу волі. Що потрібно робити для цього? Для цього я буду робити не те, що хочеться, а те, чого зовсім не хочеться. Не хочеться вранці робити зарядку — а я буду робити. Хочеться йти грати у футбол — а я не піду. Хочеться почитати цікаву книжку — а я не читатиму. Вирішив почати відразу, з цього ж дня...

 Вранці я встав — мені дуже не хотілося робити зарядку, — але я все-таки зробив, потім пішов під кран обливатися холодною водою, тому що обливатися мені теж не хотілося. Потім поснідав і пішов у школу.

 Цього дня я вирішив у футбол не грати, а просто відпочити годинки півтори і тоді вже взятися за уроки. І от після обіду я зібрався відпочивати. Але як відпочивати? Адже просто так відпочивати не будеш. Відпочинок — це гра або яке-небудь цікаве заняття. «Чим же зайнятися? — думаю я. — У що пограти?». Потім думаю: «Піду-но пограю з хлопцями у футбол».

 Не встиг я це подумати, як ноги самі винесли мене на вулицю.

 Йду я по вулиці і раптом думаю: «Стоп! Що ж це я роблю? Раз мені хочеться грати у футбол, то не потрібно цього робити. Хіба так виховують сильну волю?». Я відразу хотів повернутися назад, але подумав: «Піду і подивлюся, як хлопці грають, а сам грати не буду». Прийшов, дивлюся, а там уже гра в самому розпалі. Шиш-кін побачив мене, кричить: «Де ж ти ходиш? Нам уже десять голів забили! Скоріше виручай!».

 І отут уже й сам не помітив, як вплутався в гру.

 Додому знову повернувся пізно і думаю: «Ох, безвольна я людина! Зранку так добре почав, а потім через цей футбол усе зіпсував!».

 — Яким був Вітя?

 — Чи подобається вам його поведінка?

 — Що з того, що робить Вітя, не шкодить його здоров’ю, а що — допомагає його зміцнити?

 — Яка у Віті сила волі?

 — Що ви порадите Віті?

 2 Фізкультхвилинка

МАЛЮНОК

Я малюю зайчика Для вас — раз.

Це у нього, бачите,

Голова — два.

Це у нього вуха Догори — три.

Це стирчить у нього хвостик Сірий — чотири.

Це очиці весело горять — п’ять. Ротик, зубки — нехай Морковинку з’їсть — шість.

Шубка тепла, хутряна На нім — сім.

Ніжки довгі, щоб гасав Він лісом — вісім.

Ще довкола посаджу дерева Я — дев’ять.

І хай сонце сяє в піднебесся — десять.

(Колові рухи руками над головою.)

(.Руки кладуть на голову.)

(.Піднімають руки вгору до вух.)

(Повертають тулуб праворуч, ліворуч.)

(.Прикладають руки до очей.)

(Імітують жування моркви.)

{Плещуть у долоні.)

(Підскакують на місці.)

(Садять дерева, притоптують ямку.)

(Піднімаються на носках.)

О

 З Складання розповідей за ілюстраціями до українських народних казок «Котигорошко», «Кирило Кожум'яка»

 Обговорення героїв казок за планом

 1) Чи подобається тобі цей герой? Чому?

 2) Як герой ставиться до власного здоров’я? Наведи приклади.

 3) Як герой ставиться до оточуючих людей, до праці? Наведи приклади.

 4) Що допомогло героєві стати сильним, сміливим і веселим? Наведи приклади.

 5) Які риси цього героя ти хотів би запозичити?

V.Узагальнення й систематизація отриманих знань

 1 Обговорення казки В. Гауфа «Маленький Мук»

 — Пригадайте казку В. Гауфа «Маленький Мук». Послухайте уривок з цієї казки.

 «Маленький Мук опинився у лісі, зголоднів і взявся шукати, чи не знайдеться чогось попоїсти. Він зірвав декілька стиглих ягід і попрямував до струмка напитися води. І раптом він жахнувся, побачивши у воді власне відображення».

 — Чому Маленький Мук злякався свого відображення?

 — Чому сталося таке лихо?

 2 Обговорення мультфільма «Крихітка Єнот»

 — Чого не розумів Крихітка Єнот? (.Вигляд усміхненої людини створює гарний настрій в оточення.)

 — Це, звісно, казка, але і в реальному житті посмішка здатна впливати на оточуючих. Побачивши усміхнене обличчя, оточуючі теж починають посміхатися.

 — Згадаємо пісеньку Єнота з мультфільму «Крихітка Єнот». (Можна увімкнути аудіозапис або пісеньку виконає хтось з дітей.)

 Висновок. Пам’ятай — посміхаючись, ми покращуємо своє здоров’я і життя тих, хто нас оточує.

 3 Робота над прислів'ям

 Гостре словечко коле сердечко.

4 Робота за малюнками (Картка 2)

— Цифрами 1,2,3 позначте, що було спочатку, а що — потім.

VI. Підсумок уроку

 — Кого з героїв ви хотіли би наслідувати? Чому?

 — Кого з героїв ви не хотіли би наслідувати? Чому?

 — Наведіть приклади, хто із ваших знайомих схожий на певного літературного героя.

 — Наведіть приклади, коли ви буваєте схожими на певного літературного героя.

 — Як слід дбати про своє здоров’я?

 — Як ви дбаєте про своє здоров’я?



Джерело: noindex
Категорія: Основи здоров’я | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 4214 | Рейтинг: 3.0/2
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подаль...
Українська народна казка «Рукавичка»
Урок малювання
«Зима-білосніжка». Урок позакласного читання
Що можна робити з інформацією
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]