Екскурсія «Безпечний маршрут "Дім — школа"»

Урок 21

Тема: Екскурсія «Безпечний маршрут "Дім — школа"»

Мета: вчити учнів вибирати безпечний маршрут від дому до школи; розвивати спостережливість, самостійність; виховувати культуру поведінки на вулиці.

ХІД УРОКУ

 1 Екскурсія «Безпечний маршрут "Дім — школа"»

 — Які вулиці розташовані біля школи?

 — Чи є перехрестя?

 — Чи є пішохідні переходи?

 — Чи є світлофори?

 — Які є дорожні знаки?

 — Які місця біля школи можна вважати небезпечними?

 2 Практична робота: «Маршрут "Дім — школа — дім"»

 ►► Матеріал для вчителя

 Напередодні екскурсії доцільно домовитися з декількома батьками про допомогу під час екскурсії.

 На початку екскурсії доцільно ознайомити дітей з територією школи, показуючи наявні об’єкти: спортивний майданчик, господарські приміщення, навчально-дослід ну ділянку, сад і т. ін. Вказуючи на зелені насадження, клумби, можна запропонувати учням помилуватися деревами, квітами, згадати про необхідність дбайливого ставлення до них. На спортивному майданчику діти можуть трохи побігати, виконати декілька фізичних вправ, пограти у рухливі ігри.

 Вчителеві також необхідно нагадати дітям безпечні місця для ігор під час перерв, після уроків.

 Потім можна вивести дітей за територію школи та ознайомити їх з найближчими до неї об’єктами. При цьому важливо звернути увагу учнів на ті місця за межами шкільної території, які можуть бути небезпечними: вулиці, будівельний майданчик, трансформаторна будка, автозаправна станція тощо.

 Наступний етап екскурсії — ознайомлення з дорогою від школи до дому (зупинками транспорту, станціями метро, підземними та

наземними пішохідними переходами тощо) та правилами безпеки в дорозі. Хоча першокласників найчастіше приводять до школи та зустрічають після завершення уроків дорослі, діти повинні знати найбільш зручний і безпечний маршрут і правила безпеки в дорозі.

 Подальший хід екскурсії визначається конкретними умовами і тим, де саме мешкають учні класу. Найближчу до школи частину дороги показує вчитель, він же пояснює основні правила безпеки, особливо під час переходу вулиці, при зустрічі з незнайомими людьми. Потім учні об’єднуються в групи залежно від місця їхнього проживання. Частину маршруту, що залишилася, кожній групі показує хто-небудь з батьків, які допомагають учителеві.

 Коли всі групи повертаються до місця збору, вони під керівництвом учителя проходять частину маршруту до школи у зворотному напрямі, повторюючи правила безпеки.

 Пропонуємо скласти «Пам’ятку для батьків» щодо попередження небезпечних ситуацій на вулиці. За змістом цієї пам’ятки дорослі вдома проводитимуть бесіди з дітьми, та й самі ще раз згадають про правила поведінки на вулиці і самі вчинятимуть правильно. Адже найкращий зразок для наслідування дітьми — це дотримання правил дорослими.

 ►► Пам'ятка для батьків

 1 Якщо ви відпустили дитину гуляти без нагляду, спостерігайте за нею з вікна, або домовтеся з іншими батьками про спільне чергування під час прогулянок ваших дітей.

 2. Збираючи дитину у школу чи на прогулянку, не одягайте на неї дорогі прикраси, які можуть стати причиною нападу на неї.

 3. Попросіть дитину завчасно попередити вас телефоном, якщо вона десь затримується. Залишайте дитині задля цього телефонну картку. Вивчіть з нею номери необхідних телефонів.

 4. Помітивши у вікно, що до дитини підійшла незнайома людина, покличте малюка додому та негайно спустіться до нього самі.

 5. Відпускаючи дитину на вулицю, нагадайте про небезпечні місця та запропонуйте безпечні варіанти ігор.

 6. Після того як дитина повернулася додому, обов’язково розпитайте її, дізнайтеся, що було найцікавішим, з ким дитина спілкувалася.

 7. Якщо дитина під час прогулянки раптово зникла, обшукайте підвали і горища, каналізаційні люки та повідомте про цей випадок працівників міліції.

 8. Постійно попереджайте дитину про небезпеку на вулиці, нагадуючи їй правила безпечної поведінки.

 9. Дотримуйте всіх відомих вам правил безпечної поведінки, будьте взірцем для наслідування!

10. Правила безпечної поведінки на вулиці, на дорозі доцільно обговорювати з дитиною в ігровій формі. Влаштовуйте вдома ігри з використанням малюнків, кольорових карток, іграшок — і тоді ваш малюк обов’язково опанує азбуку безпеки!



Джерело: noindex
Категорія: Основи здоров’я | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 4201 | Рейтинг: 0.0/0
Праця людей у місті (селі)
Елементарне ознайомлення з технікою гратографія. Практична робота «Великодня ...
«Приховала». О. Орач «Вчуся у мами». П. Осадчук «Я навчаюся у тата». «Наш Анд...
Колискові пісні, записані поетом М. Сингаївським: «Ой люлі, ой люлі...», «Тих...
З чистого джерела народної мудрості. Урок позакласного читання
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]