Секрети ввічливої людини. Все починається з малого

УРОК 16

Тема: Секрети ввічливої людини. Все починається з малого

Мета: узагальнити знання учнів про секрети вихованої людини, про правила поведінки вдома, у школі, в громадських місцях; спонукати до піклування про рідних. Близьких, оточуючих; виховувати любов та пошану до оточуючих.

Обладнання: карта країни Вихованості, атрибути до пантоміми «У музеї», ілюстрації до вірша, зашифроване слово, магнітофон, картки для гри в лото.

ХІД УРОКУ

І. Привітання

 Треба всім нам привітатись:

 — Добрий день!

 Дружно, весело сказати:

 — Добрий день!

 Я вітаюсь з усіма —

 Вчусь у школі недарма.

 Завжди я кажу «Привіт»

 Навіть кішці, що біля воріт.

II. Організація класу

— Щоб узагальнити знання про вихованість, про правила чемної людини, щоб спонукати вас до піклування про старших та виховувати пошану до оточуючих, я сьогодні запрошую усіх у цікаву подорож до міста Вихованості. (Відкрити карту.) Це місто ніби звичайне: у ньому є і школа, і музей, вулицями їздить транспорт, але живуть тут дуже виховані, шанобливі, доброзичливі і чемні мешканці, які ходять одні до інших у гості. Тож вирушаймо!

 Ми їдемо, ідемо, їдемо У Вихованості край.

 Ця гра дуже цікава Ти з нами теж пограй!

 Сідай із нами. Друже,

 У чарівний трамвай,

 І все, що ти почуєш,

 Повік не забувай!

— Разом із нами відправляються у подорож:

• інформаційна група, яка підготувала цікаві розповіді про ввічливі слова;

• група читців, яка продемонструє нам виразне читання

• група акторів, які покажуть нам цікаві інсценізації.

III. Робота над матеріалом уроку

1. — А чи знаєте ви, як необхідно вітатися? (Бере слово інформаційна група.)

1) Прийнято, що діти вітаються із дорослими, а чоловіки — із жінками.

2) Вихована людина намагається привітатися першою зі знайомими, даруючи привітне слово і сердечну усмішку

3) Для бесіди зі знайомими відійди у бік, щоб не заважати перехожим. Не слід зупинятися для розмови у дверях, у вузьких проходах.

4) У громадських місцях вітаються тихо, щоб не заважати іншим людям.

— Дякую групі інформаторів за гарну розповідь. А ми — уже біля школи. (Демонстрація на карті) Сюди, на жаль, закрався злий чарівник і наробив шкоди. Щоб звільнитися від нього, ми зіграємо у гру «Маятник».

2. — Уважно слухайте наших читців. Коли почуєте слова, з якими не погоджуєтесь, заперечливо хитайте голівками, коли все добре — кивайте ствердно.

1-й учень

Нема ні миру, ні любові —

Розтанули і щезли вмить.

Розбив Віталік носа Вові,

І той розплаканий стоїть.

2-й учень

Замазали весь зошит Галі,

Погане слово хтось сказав.

Пішла біда гуляти далі...

Хтось Колі ручку поламав.

3-й учень

Скубнули Таню за косичку,

Вона ображено мовчить,

З книжками скинули поличку...

Ну, як в такому класі жити?

4-й учень

Де хлопці і дівчата б’ються І прозиваються весь час,

Де над бідою всі сміються...

Скажіть мені, хіба це клас?

— Ви гарно постарались і прогнали чародія з містечка Вихованості і його чудової школи. Ми дякуємо групі читців і мандруємо далі до музею.

А тут нас чекає група юних акторів.

3. Пантоміма.

Заходить хлопчик у музей, розглядає експонати, а потім крадькома забирає і виносить певну музейну річ.

— Хто помітив негаразди у діях Андрійка? Спробуйте виправити їх теж за допомогою міміки і жестів.

4. Інсценізація вірша А. Антонечка «Сашко».

В трамваї переповненім Сашко з м’ячем сидить,

А біля нього згорблений Старий дідусь стоїть.

Хтось до Сашка звертається:

— Чи вас у школі вчать,

Як місце дати старшому,

Як старших поважати?

— Та вчать, — Сашко відказує, —

Але у дану мить Розпочались канікули,

І нас ніхто не вчить.

— Як необхідно ставитися до людей похилого віку, оточуючих, рідних?

— А чи знаєте ви, як називаються одним словом ті добрі, приємні, хороші слова, які ми часто говоримо рідним і близьким людям? Щоб дізнатись про це, відгадайте зашифроване слово.

компл імент

Спочатку називайте голосні, а потім — приголосні.

5. Хвилинка відпочинку.

Гра «Впізнай комплімент для матусі».

Якщо фраза, сказана вчителем, буде компліментом матусі, то учні, що вишикувалися по середині класу, роблять три кроки вперед, а якщо не комплімент — один крок назад.

Наприклад.

Матусю, які в тебе гарні руки;

Які у тебе довгі вуха тощо.

6. Мешканці містечка Вихованість люблять ходити в гості. Ось і вам пропоную піти до них. А по дорозі послухайте правила поведінки в гостях і подумайте, чи можна себе так поводити і чому.

У магнітофонному записі звучить вірш «У гостях».

 Якщо в друга іменини —

 Ти не гай ані хвилини!

 Завітай до нього вранці,

 Ввімкни музику до танців.

 Ще й пісні горлай щосили,

 Щоб скоріше стіл накрили.

 Подарунок лишай вдома —

 Треба він тобі самому.

 За обід один не варто Подарунок віддавати.

 Загрібай цукерки в жмені І ховай їх у кишені.

 Торт бери двома руками, їж великими шматками.

 Після торту руку жирну Витри краєм скатертини.

 А коли ступнеш на ґанок,

 Скажи: «Стіл був препоганий!»

 Стане соромно родині —

 Особливо господині.

 І тоді матуся вдруге Іменини зробить другу.

(2—3 дітей висловлюють свої відповіді.)

IV. Закріплення вивченого матеріалу

...А ми помандруємо далі. І зупинимось на галявині Чемності, щоб погратись у лото.

(У дітей — картки, на яких зображена на одній стороні ситуація з теми «Ввічливість», а на іншій — чарівне слово. Необхідно вишикуватись у рядочок або коло так, щоб утворився ланцюжок слів і малюнків.)

...Якщо правильно скомпонували малюнки зі словами, то з іншої сторони карток зможете прочитати фразу, яка є золотим правилом вихованості: «Роби так іншим, як би ти хотів, щоб чинили тобі». Повторіть і запам’ятайте це правило.

V. Підсумок уроку

— Отже, запам’ятайте, що справжня вихованість — це добрі вчинки і гарна поведінка, а ввічливі слова лише її підтверджують.

 Якщо хочеш, друже,

 Щоб тебе любили,

 Чемним і привітним,

 Добрим, вихованим будь!

 Не роби другому,

 Що тобі не миле!

 Правило це мудре,

 Друже, не забудь!



Джерело: noindex
Категорія: Етика | Додав: SYLER (20.12.2013)
Переглядів: 2196 | Рейтинг: 0.0/0
Вирощування рослин у закритому ґрунті. Відбір повноцінного насіння (коренів) ...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 19
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint. В гостях у Ганнусі
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми
Про доброту і милосердя. Ніхто не має права ображати людину
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]