Зовнішній вигляд. Що таке зовнішній вигляд? З чого необхідно починати? Для чого людині люстерко? Режим дня

УРОК 12

Тема: Зовнішній вигляд. Що таке зовнішній вигляд? З чого необхідно починати? Для чого людині люстерко? Режим дня

Мета: уточнити і закріпити найпростіші навички особистої гігієни; формувати переконання необхідності дотримання режиму дня для здоров’я дитини; розвивати вміння стежити за своїм зовнішнім виглядом; виховувати бажання завжди бути чистим і охайним.

Обладнання: лист і посилка з адресою, малюнок із казки «Федори-не горе».

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

Учитель

 Ласкаве слово — .. Яка головонька, ... Говорить так, ... Умій сказати, ...

 як три дні хліба не їв. умій і змовчати, така й розмовонька, що весняний день.

 Ось дзвінок нам дав сигнал,

 Працювати час настав. Тож і ми часу не гаймо, УРОК етики починаймо.

II. Актуалізація опорних знань

— Діти, яка була тема попереднього уроку?

— Чому ви навчилися?

— Що запам’ятали?

Зараз ми пограємо в гру, яка називається «10 правил». Це ті правила, які ви маєте виконувати щодня. Хто уважний на уроках, хто хоче бути здоровим і докладає для цього всі зусилля, той легко впорається з цим завданням, вгадає потрібне слово.

• Як прокинувся — вставай, ліні волі... (не давай).

• Квіточку роса умила, а тебе умиє... (мило).

• І дивись не барись, в школу швидко-швидко... (мчись).

• Але й тут не поспішай, подивись спочатку,

Чи нічого не забув, чи в портфелі все в... (порядку).

• Не носи в кишені жуйки, крейду, яблука і булки, кнопки, цвяхи,

сірники, а носи... (носовички).

• В школі, класі не брудни, сміття бачиш — ... (підніми).

• Будь охайним завжди сам, уникай дірок і ... (плям).

— А ви всі ці правила виконуєте?

— Зараз ми перевіримо, як ви виконуєте п’яте правило: витягніть із кишень свої носовички. Покажіть їх. Чи вони охайні, чистенькі, гарно складені?

— А хто помив сьогодні вранці обличчя, шию, вуха?

— Хто не почистив зуби?

(Стук у двері)

— На адресу вашого класу прийшов лист і посилка. Як ви думаєте, що необхідно відкрити першим? І що ж написано у цьому листі?

«Лист до всіх дітей з дуже важливого питання. Дорогі мої діти! Я пишу вам листа! Я прошу, мийте частіше руки і обличчя. Все рівно якою водою, кип’яченою або джерельною. Із річки, чи з колодязя, чи просто дощовою. Необхідно митись обов’язково вранці, ввечері або вдень. Перед кожним прийомом їжі, після сну і перед сном. Тріться губкою й мочалкою, терпіть — це не біда. І чорнило, і варення змиє мило і вода. Дорогі мої діти! Дуже-дуже вас прошу: мийтеся частіше, все частіше — я брудну лей не люблю. Не подам руки бруд нулям, я з такими не дружу. До побачення.»

— Ось, діти, ми і дізналися, від кого прийшов лист. Напевно, і посилка вам прийшла від Мийдодира.

(В посилці знаходиться великий лист.)

«Дорогі діти! Разом із листом висилаю вам посилку. В ній знаходяться цікаві загадки. Хто їх правильно відгадає, той — молодець! Мийдодир.»

 • Гарне я і запашне, роботяще змалку.

 Люблять всі чомусь мене вдень і на світанку.

 Кажуть, я даю красу і здоров’я й силу,

 Чистоту у дім несу, звуть мене всі... (мило).

• Я невтомна трудівниця, мені вірять люди.

Хто зі мною поведеться — той здоровий буде.

Буде часто усміхатись білими зубами.

Мене знає вся малеча, і бабусі й мами.

Чистоту тримаю в домі, справу знаю чітко.

Вам ім’я моє знайоме, бо зубная... {щітка)

• Я м’якенька полотнинка, випрана дбайливо,

Не серветка, не хустинка, знаю своє діло.

Я до щічок, до голівки притулюсь ласкаво.

Я вберу усі краплинки з тіла після ванни.

Я не гість — хазяїн в домі, і лежать я не звик.

Вам ім’я моє відоме, пригадайте, я... (рушник).

• Маю вигляд я і смак — можеш подивитися.

І без мене вам ніяк всім не обійтися:

Я — не страва, не напій, та в роботі часто

З милом, з щіткою дружу. Ім’я моє... (паста).

• Ліг в кишеню і вартую, плаксі, реві та бруднулі

Витру вранці струмочки сліз, не забуду і про ніс.

(Носовичок)

• Білих тридцять зубчиків для кучериків і чубчиків,

По голівці ходять, волосся в порядок приводять.

(Гребінець)

— Ось ви і відгадали загадки Мийдодира!

III. Мотивація навчальної діяльності

— Діти, подивіться на цей малюнок. Кого на ньому зображено? (Бабу Федору)

— З якої це казки? Яка ж біда сталася у Федори?

— Чому від неї повтікали всі речі, майно?

— Чим закінчується казка? Чому речі повернулися до Федори?

— А чи немає серед вас таких Федор?

— Якщо не будете виконувати правил, то і з вами може статися горе, тому що з неохайною людиною неприємно розмовляти, дружити, на неї навіть дивитися неприємно. Кому сподобається м’ятий, брудний одяг, нечесане волосся, нечищені жовті зуби, невмите обличчя? Хотіли б ви мати такого друга? А самі хотіли б такими бути?

1.Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

— Я знаю, що всім вам подобаються білі, здорові і міцні зуби, гарна посмішка, густе, красиве волосся, охайний, випраний, випрасуваний, чистенький одяг. Але для цього необхідно щодня чистити зуби, вмиватися, розчісувати волосся, чистити взуття... і привчити себе до цього необхідно змалку. Заважати вам у цьому може лише ваша лінь. Необхідно навчитися свої лінощі переборювати. І в цьому вам допоможуть ваші батьки,

вчителі, а ще ваші друзі, в тому числі і книги. Тому сьогодні тема нашого уроку «Твій зовнішній вигляд».

IV. Робота над темою уроку

— Я зараз розповім вам невелике оповідання, а ви послухайте і подумайте над таким питанням: чи ліниві бувають охайними? Отже, слухайте.

1. Робота над оповіданням «На вулиці».

 НА ВУЛИЦІ

Іде дівчинка в школу. Бантики чистенькі, платтячко випрасуване, черевички блищать. Поряд із нею — мама, вона несе її портфель. А позаду — двоє хлопців ідуть, розмовляють. Один каже:

— Дивись, яка охайна дівчинка. Аж глянути любо. Чистьоха.

А другий йому відповідає:

— І зовсім вона не чистьоха.

— Це ж чому? — здивувався перший. — Вона ж он яка чистенька!

— А тому, що все за неї мама робить. Навіть портфель її до школи носить, я щодня бачу. Ліниві охайними не бувають.

— То як ви думаєте, чи може бути лінивий охайним? Чому?

2. Слухання вірша «У місті Лінивому».

Ось послухайте, як живуть люди в місті Лінивому.

 У МІСТІ ЛІНИВОМУ

Дзвенить за вікнами трамвай: вставай, вставай, вставай!

У хаті — метушня. Сестра гукає: «Де пальто?»

А де пальто — не знає ніхто. Отак у нас щодня.

Шукає портфеля старший брат, сорочечку — середній брат, Штанці — молодший, ну а я згубила черевик І олівець раптово зник, шукаю все підряд.

Пальто знайшли ми у кутку, портфель — в садочку у бузку.

Ну, а штанців немає, коли дивлюся — ось вони,

Лежать під лавкою штани, на них Мурко дрімає.

Дев’ята б’є. Ну так і є. Спізнились на урок.

Порозмовлявши віч-на-віч, на місце класти кожну річ Даємо собі зарок.

А зранку знов лунає крик: «де мій портфель? Де черевик?»

І знову метушня. І тільки чути: де та де?

І хата обертом іде. Отак у нас щодня.

— Діти, а у вас не буває такого? Що ви порадите жителям цього міста?

3. Фізкультхвилинка.

Українська народна гра-пісня «Подоляночка».

 4. Сприймання учнями навчального матеріалу.

— Ви вже знаєте, щоб вирости здоровими, необхідно виконувати певні правила. Хто дотримується режиму дня, той все встигає і не втомлюється. «Чистота — запорука здоров’я», — говорить народна мудрість. Чистота — неодмінне правило попередження різних захворювань.

Дуже важливо дбати про чистоту рук. Руки необхідно мити частіше, ніж обличчя. Бо руки забруднюються від м’яча, ручки, якою ми пишемо, дверних ручок. Якщо руки не помити перед їжею, то весь бруд разом із їжею потрапить до рота. А з брудом часто переносяться різні інфекційні хвороби, їх так і називають «хвороби брудних рук» (червоний тиф, дизентерія, жовтуха). Захворюванням легше запобігати, ніж лікувати їх. Руки потрібно старанно мити з милом. Дуже неприємно їсти за одним столом із бруд нулями.

Шкіра захищає, вона не пропускає мікробів. Але, якщо не митися, багато шкідливих мікробів поселяться на шкірі, а це теж викликає захворювання. У народі говорять: «Води не бійся, щоденно мийся!»

Щоб зростати здоровими, потрібно з дитинства берегти зуби. Бо вони є візитною карткою здоров’я. Коли чистять зуби? (Двічі: ранком і ввечері)

В усіх куточках землі люди хочуть бути здоровими і гарними. Чого тільки вони не робили для досягнення цієї мети: чорнили зуби і просвердлювали в них дірочки, розмальовували шкіру, прилаштовували до носа блискучі кільця, проколювали вуха... Людина створює себе і свою зовнішність сама. «Немає людей негарних, — стверджує французьке прислів’я, — є люди ледачі!» А переконатися в тому, що ми гарні, нам допоможе дзеркало. Хто із вас читав казку про Білосніжку та семеро гномів? Пам’ятаєте, що було найбільшим скарбом злої Королеви-мачухи? (Чарівне дзеркало) Щодня вона запитувала своє дзеркало, чи вона найкрасивіша, чи ні. А що сталося з Білосніжкою? Опишіть, яка була Білосніжка?

Білосніжка була не лише красивою, вона була ще й доброю, любила тварин, ніколи нікого не образила, а ще була працьовитою, чуйною, щирою. Про таких людей кажуть, що вони красиві душею.

V. Підсумок уроку

— Дорогі діти! Робіть кожного ранку зарядку, вмивайтесь, чистіть зуби, стежте за чистотою свого тіла. Мийте руки перед кожним прийомом їжі, після сну і перед сном.

 Тріться губкою й мочалкою, потерпіть — це не біда.

 І чорнило, і варення змиє мило і вода.

І давайте хором прочитаємо правило: «Твоє здоров’я у твоїх руках».

Звучить пісня «Сонечко» (сл. Л. Реви, муз. Ю. Рожавської)

 Спало сонечко у річці,

 Ранком вмилось у водичці,

 Хмарочками утиралось,

 Травам, квітам посміхалось.

Приспів'.

 Сонечко, сонечко,

 Здрастуй, любе сонечко! (2р.)

 Разом із сонечком я встану,

 Гарно вмиюся під краном,

 Рушничком своїм утруся:

 — Добрий день, — скажу матусі.

Приспів.



Джерело: noindex
Категорія: Етика | Додав: SYLER (20.12.2013)
Переглядів: 1708 | Рейтинг: 0.0/0
Правила поведінки у громадських місцях
Жива і нежива природа. Що належить до природи
Узагальнюючий урок із теми «Мова живопису й графіки». Колективна робота «Хто ...
Виконання шва «уперед голку». Оздоблення виробів ручним швом
Українські дитячі пісеньки «Кукуріку, півнику», «Добрий вечір, зайчику». Дитя...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]