Безпека велосипедиста. Обстеження велосипеда перед їздою

УРОК 28

Тема. Безпека велосипедиста. Обстеження велосипеда перед їздою

Мета: дати учням уявлення пррізні види велосипедів та їх призначення; вчити обстежувати велосипед перед їздою, виконувати правила безпечної їзди на велосипеді; виховувати дисциплінованість, обачливість.

ХІД УРОКУ

1. Робота із загадкою

Ясним ранком повз дороги На траві блищить роса.

Пдорозі їдуть ноги Та біжать два колеса.

У загадки є секрет:

Щце? Мій. (велосипед).

2. Розповідь вчителя

Учитель. Іноді трапляється, щпішохід перетворюється на водія. Існує такий вид транспорту, який близький і дітям і дорослим. Це — велосипед.

Словвелосипед походить від латинських слів «велокс» — «швидкий» та «педіс» — «нога». Дослівнце словперекладається як «швидконіг».

Історія сучасногвелосипеда сягає у давнину. Близьк500 років тому Леонардда Вінчі зробив креслення велосипеда. Але виготовити йогне зміг. Прототипами велосипедів у XVП-XVШ ст. були чотириколісні візки — самокати. Конструювали їх винахідники різних країн — Німеччини, Франції, Росії, Англії.

Значнпізніше, у XIX столітті, в Німеччині Драйз зробив бігову машину, схожу на велосипед. Але щоб їхати на ній, треба булвідштовхуватись ногами від землі.

Найперші велосипеди не мали педалей; для тогщоб зупинитися, необхіднбулгальмувати ногами.

Коваль Мак Міллан дстарої конструкції додав педалі, які крутилися вперед і назад. Педалі кріпилися двеликогпередньогколеса. Ані спиць, ані ланцюга, ані гумових шин тоді ще не було. Швидкість велосипед розвивав зовсім незначну, їздити на ньому бултряско, незручні, правду кажучи, не так уже й безпечно.

Поступоввелосипед удосконалювали й поліпшували.

Згодом зробили дитячий триколісний велосипед. Він був дуже великий, у 2 рази вищий за сучасний, а колеса були дерев’яними.

З тогчасу минулпонад 130 років. Велосипед удосконалювався, розроблялись нові моделі.

Зараз у світі існує понад 15 тисяч різних йогмоделей.

Є велотрактор, за допомогою якогможна виконувати деякі сільськогосподарські роботи на городі чи в саду. Є всюдиходи, на яких їздять пземлі і плавають пводі. Існує навіть велобатискаф, яким водолаз подорожує пморському дну.

У Данії створенвеломашину, на якій одночаснможе їхати аж 35 осіб! А в Чехії сконструйованвелосипед, щїде вгору псхідцях. Існують ще й спеціальні велосипеди: циркові, триколісні, ве-локоляски тощо. Цікавою модифікацією двоколісногвелосипеда є тандем (велосипед для двох).

Сьогодні є велосипеди на будь-який смак — дитячі, жіночі, циркові, дорожні, спортивні. Але правила безпеки однакові для всіх велосипедистів.

Ці правила треба твердзнати й виконувати. Адже велосипед — це не простіграшка, а реальний транспортний засіб.

3. Робота за підручником (С. 125-129)

Читання тексту (с. 125).

Відгадування загадки првелосипед.

— Які бувають велосипеди?

— Хткористується велосипедами?

— Чи однакові правила для всіх велосипедистів?

— Кому категоричнзабороняється їздити на велосипеді проїжджою частиною дороги?

— Де можна кататися дцьогвіку?

— Розгляньте верхній малюнок на с. 126.

— Кому дозволяється їздити на велосипедах тротуарами, у скверах і парках?

— Розгляньте нижній малюнок.

— Чому небезпечні для вас, і для ваших пасажирів, якщви йогкатаєте на рамі?

— Чому перевантаженим велосипедом важккерувати?

— Які травми можна отримати?

— Розгляньте верхній малюнок на с. 127.

— Чи можна хизуватися тим, щвмієш їздити на велосипеді, не тримаючись за кермта ще й не ставлячи ноги на педалі?

— Чи зможете ви миттєвзагальмувати абзвернути вбік, якщна вашому шляху з’явиться певна перешкода?

— Розгляньте нижній малюнок.

— Як треба діяти, якщвам на велосипеді треба дістатися протилежногбоку дороги?

— Розгляньте малюнок велосипеда на с. 128. Назвіть частини велосипеда, позначені числами.

— Назвіть і покажіть інші деталі, які вам відомі.

— Чому перед катанням на велосипеді обов’язковтреба перевірити йогтехнічний стан?

— Як обстежити велосипед перед їздою?

— Чому треба перевірити звуковий сигнал?

— Яким має бути дзвінок?

— Чим повинен бути обладнаний велосипед?

— Які мають бути світловідбивачі?

— Розгляньте нижній малюнок. Розкажіть, які правила порушили велосипедисти.

— Чому треба обов’язковдотримуватись правил?

— Розгляньте дорожні знаки для велосипедистів, зображені на с. 129.

— Які знаки для велосипедистів ви запам’ятали?

4. Конкурс «Кращий велосипедист»

1) Яку машину називають велосипедом?

2) Які дорожні знаки для велосипедистів ти знаєш?

3) Які велосипеди ти знаєш?

4) Які деталі велосипеда обов’язковтреба перевірити перед поїздкою?

5) У якому віці водій велосипеда має праврухатися пдорозі?

6) Які ще правила для велосипедистів ти знаєш?

5. Фізкультхвилинка. Гра «Будь уважним»

(на відпочинок м’язів, шиї та очей)

Школярів заспокоїти, посадити рівно, запропонувати руки покласти на парту, заплющити очі і під повільний рахунок зробити декілька обертів головою: на «раз» — підборіддя торкається грудей; на «два» — голова нахиляється праворуч; на «три» — потилиця провисла над спиною; на «чотири» — голова нахиляється ліворуч. (Вправу виконуєм3-4 рази.)

Відкрити очі, подивитись на парту і сусіда, за командою вчителя погляд перевести на стіну, потім — на вікно, подивитись якомога далі.

6. Робота в зошиті (С. 47-48)

1) № 1. Дайте відповіді на запитання.

• Чому правила забороняють переїжджати через вулицю на велосипеді?

• Чому не можна катати друзів на багажнику чи рамі велосипеда?

• Щтреба перевірити у велосипеда перед подорожжю?

• Які дорожні знаки треба знати велосипедисту?

— Розфарбуйте зображені знаки.

— Покажіть стрілкою, щозначає кожен знак.

2) № 2. Виберіть правильні відповіді.

— Чи потрібні права (спеціальна картка) на водіння велосипеда?

а) Так;

б) ні.

— Перевірка справності велосипеда включає:

а) гальмо;

б) фари;

в) кермо;

г) миття велосипеда.

— Їздити на велосипеді ппроїжджій частині можна з:

а) 18 років;

б) 10 років;

в) 14 років;

г) 16 років.

— Небезпечнкататися на велосипеді проїжджою частиною:

а) не тримаючись за кермо;

б) особам від 14-річногвіку;

в) з несправним гальмом;

г) знявши ноги з педалей.

3) № 3. Поясніть прислів’я.

• Їдь тих— облишиш лихо.

• Найкращий маршрут той, який найбезпечніший.

4) № 4. Практична робота «Хткраще знає правила безпечної їзди на дорожньому велосипеді».

— Розгляньте малюнки і дайте відповіді на питання.

• Чи порушуються правила для велосипедистів? Чому?

• Дчогце може призвести?

7. Підсумок уроку

— Яку машину називають велосипедом?

— Які велосипеди вам відомі?

— Які дорожні знаки для велосипедистів ви запам’ятали?

— Які деталі велосипеда обов’язковтреба перевіряти перед поїздкою?

— У якому віці водій велосипеда має праврухатися пдорозі?

— Як перейти дорогу з велосипедом?

— Якими сигналами можуть користуватися велосипедисти?

— Щдозволяється велосипедистам?

— Щзабороняється велосипедистам?

Категорія: Основи здоров’я | Додав: SYLER (10.05.2014)
Переглядів: 4486 | Рейтинг: 0.0/0
Людина — частина живої природи
Праця людей у місті (селі)
Елементарні уявлення про духовну складову здоров'я. Різні вияви краси пов...
М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку»
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Метелик
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]