Поведінка учня. Безпека школяра. Правила поведінки учня під час шкільних масових заходів. Практична робота: вироблення правил поведінки

УРОК 12

Тема. Поведінка учня. Безпека школяра. Правила поведінки учня під час шкільних масових заходів. Практична робота: вироблення правил поведінки

Мета: продовжувати формувати уявлення првплив поведінки на власне здоров’я та здоров’я оточуючих людей; виховувати в учнів ввічливість, тактовність, вміння спілкуватися з друзями, однокласниками; формувати навички безпечної поведінки під час шкільних масових заходів.

ХІД УРОКУ

1. Вступне слово вчителя

Учитель. Ви — школярі, тому маєте знати, як поводитися з рідними, близькими, друзями-однокласниками, знайомими і незнайомими людьми. Ви самостійнповинні обирати стиль власної поведінки, оцінювати її та вміти вибачатися, якщповелися нетактовно.

2. Робота за підручником (С. 43-49)

Читання тексту.

— Із ким діти мають бути ввічливими?

— Щозначає бути ввічливим?

— Як ввічливий учень чекає своєї черги?

— Як ввічливий учень говорить?

— Яких слів не вживає ввічливий учень?

— Кому пропонує свою допомогу ввічливий учень?

— Когповажає ввічливий учень?

— Як ставиться дменших ввічливий учень?

— Когпропускає у дверях ввічливий учень?

— Кому поступається місцем у транспорті ввічливий учень?

— Як впливають ваші вчинки на здоров’я ваших батьків, старших, однокласників та ваше власне здоров’я?

— Які риси характеризують здорову людину?

— Коли людина дратується навіть через дрібниці?

— Розгляньте малюнки на с. 46.

— Щроблять діти? Складіть речення за малюнками.

— Як ви вважаєте, чому зображені на малюнках діти чинять саме так?

— Розгляньте малюнок на с. 47.

— Щсталося із дівчинкою?

— Щробить хлопчик?

— Оцініть поведінку хлопчика.

— Наведіть приклад ввічливої поведінки ваших знайомих абгероїв кінофільмів, казок чи мультфільмів.

— Часом люди не хочуть, щоб їм допомагали. Як ви вважаєте, чому так трапляється?

— Чи траплялося таке, щви пропонували допомогу, а від неї відмовилися? Розкажіть.

— Щтаке звичка ввічливої поведінки?

— Яка це звичка?

— Які інші корисні звички для зміцнення здоров’я вам відомі?

— Чому ви самі поважаєте себе, якщможете самостійнвиховати в собі корисні риси?

— Щтаке самокритичність і самовдосконалення?

— Згадайте свої маленькі перемоги над собою. Розкажіть прних.

— Щтаке сила волі?

— Розгляньте малюнки на с. 46. Як ви допомагаєте виробити корисні звички друзям?

— Як ви спілкуєтесь зі своїми друзями?

— Чи відомі вам «секрети» спілкування?

— Які «секрети» спілкування допомагають навчитися спілкуватися, бути гарним другом, запобігати сваркам?

— Чому треба називати друга на ім’я?

— Чому треба бути уважним доточуючих?

— Чому треба уміти уважнслухати іншого?

— Чому треба бути ввічливим?

— Чому треба уміти поставити себе на місце іншого?

— Якими словами ви можете описати спілкування зі своїми друзями?

— Напишіть 2 речення прте, щозначає для вас спілкування. Скористайтесь словами: витримка, підтримка, дружба, суперечка, вміння вислухати, сварка, захист, увага.

— Назвіть слова, які не підходять для характеристики дружньогспілкування.

— Через щміж однокласниками виникають суперечки?

— Яка атмосфера має панувати у класі?

— Щдопомагає підтримувати стосунки між однокласниками, уникати сварок?

3. Складання правил взаємин однолітків

1) Конфлікти (сварки, бійки) не лише створюють напруження, а й згубнвпливають на здоров’я всіх членів колективу, спричиняють стреси, депресії, нервові зриви.

2) Уміння жити в колективі, зберігати дружні стосунки з усіма йогчленами — одна з неодмінних умов гармонійногрозвитку людини як особистості.

3) Намагайся уникати сварок і бійок.

4) Дбай прсвоїх друзів, піклуйся прїхнє здоров’я.

5) Доброзичливість допоможе тобі потоваришувати з однокласниками.

6) Радій успіхам товариша, разом з ним переживай невдачі.

— Чому слід добре обміркувати наслідки своїх вчинків? Які правила вам відомі?

Правил1. Бійка залишає свої «сліди»: подряпини, синці, ґулі, зіпсований настрій, образу.

Правил2. Не можна битися там, де тісно, біля вогню і води, біля вікна.

Правил3. Не можна битися за допомогою палиць і важких предметів.

Правил4. Бійку розпочинає той, хтне може стримати свої емоції, не знаходить потрібних слів, щоб переконати співрозмовника.

Правил5. Бійка ддобра не доводить.

Правил6. Захищайся словами, а не кулаками.

— Обведіть номери правил, яких ви дотримуєтесь, синім олівцем, яких не дотримуєтесь — червоним.

1) Готовий допомогти товаришеві.

2) Не ображаю менших.

3) Мирнграюся з друзями.

4) Поважаю працю чергових.

5) Завжди вітаюся з товаришами.

6) Не гніваюся, коли програю у грі.

7) Чемнрозмовляю з однокласниками.

8) Якщмені треба когось покликати, я не кричу на весь клас.

4. Фізкультхвилинка

Руки в боки.

Нахились вперед.

Нахились назад,

І направо, і наліво,

Щоб нічогне боліло.

Раз, два, три, чотири -Набираємося сили.

Нахились, повернись,

Дтовариша всміхнись.

5. Повідомлення вчителя

Учитель. Більшу частину дня ви перебуваєте у школі. Якщзабути прправила поведінки, тшкола стане схожою на зоопарк.

Дуже частпустощі в школі можуть призвести днеприємних чи навіть дуже серйозних наслідків. Ось кілька прикладів.

10-річний Микола йде коридором. Йому підставили підніжку. Падаючи, хлопчик вдарився головою об батарею. Лікарі встановили тяжкі пошкодження голови. Микола місяць лежав у лікарні.

Третьокласниця Зіна спускалась псходах, якийсь пустун штовхнув її у спину. Діагноз: перелом обох кісток лівої ноги; тільки через два місяці дівчинка змогла повернутися дшколи.

Усі ці випадки свідчать прте, щпорушення правил поведінки ніколи нікому не приносять нічоггарного. Дуже погано, коли учні глузують над фізичними недоліками свогтовариша. Усім, хтдає волю невихованості, своєму злому язику, придумує прізвиська, треба зрозуміти, щвони завдають шкоди здоров’ю своїх товаришів, батьків.

На жаль, учні іноді отримують травми під час масових заходів — новорічних та різдвяних свят, спортивних змагань. Це відбувається через недисциплінованість окремих осіб абж через виникнення надзвичайних ситуацій (наприклад, пожежа). Нерідку таких ситуаціях калічаться й гинуть люди. Щоб запобігти надзвичайним ситуаціям під час проведення масових заходів, треба знати заходи безпечногповодження в натовпі: не брати із собою гострих і колючих предметів, не користуватись піротехнічними засобами (хлопавки, петарди, бенгальські вогні), поводитись достойно, не провокувати безпорядки.

6. Тестування

Виберіть правильну відповідь.

• На перервах у школі можна:

а) бігати на майданчику для ігор;

б) стрибати на спортмайданчику;

в) розмовляти й спокійнрухатися в приміщенні школи;

г) голоснкричати.

• Чому треба виконувати правила для учнів?

а) Щоб не засмучувати батьків;

б) щоб тебе ставили в приклад;

в) щоб себе не травмувати;

г) щоб не порушувати спокій інших.

• Якщти абтвій товариш отримав травму, тти:

а) скажеш друзям;

б) скажеш учителеві абшкільній медсестрі;

в) скажеш батькам;

г) скажеш будь-кому з дорослих.

• Якщви з товаришем посварилися, тти:

а) обов’язковз’ясовуватимеш стосунки бійкою;

б) уникнеш бійки;

в) будеш кликати на допомогу;

г) підеш на примирення.

7.Підсумок уроку

— Якою повинна бути поведінка учня?

— Від чогзалежить безпека школяра?

— Які правила поведінки учня під час шкільних масових заходів ви запам’ятали?

— Які корисні звички для зміцнення здоров’я ви вже виробили у себе?

— Чи можете ви одразу назвати власні корисні звички?

— Скільки їх? Багатчи мало?

— Які корисні звички ви ще хочете виробити в себе?

— Як ви допомагаєте своїм друзям набути корисних звичок?

— Які це звички?

— Якою повинна бути людина?

— Які обов’язки учнів вам відомі?

— Як недобрі стосунки впливають на здоров’я?

Категорія: Основи здоров’я | Додав: SYLER (10.05.2014)
Переглядів: 3207 | Рейтинг: 5.0/1
Виконання шва «уперед голку». Оздоблення виробів ручним швом
У світі чарівної казки. Урок позакласного читання
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 19
Пошиття фартушка для ляльки, оздоблення його швом «уперед голку» та аплікаціє...
Купання у водоймах. Правила поведінки на воді
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]