Складові здоров’я: фізична, соціальна, психічна, духовна. Чинники здоров’я

УРОК 1

Тема. Складові здоров’я: фізична, соціальна, психічна, духовна. Чинники здоров’я

Мета: дати учням уявлення прскладові здоров’я, вікові зміни організму, чинники, які впливають на здоров’я; вчити встановлювати взаємозв’язки між складовими здоров’я, виконувати навчальні та фізичні навантаження відповідндсвоїх можливостей; виховувати дисциплінованість, відповідальність.

ХІД УРОКУ

1. Проблемне запитання

Учитель. Чи погоджуєтеся ви із думкою, щвсі діти швидкростуть і розвиваються?

— Які ж зміни відбуваються з дитиною від її народження?

2. Робота за підручником (С. 3-7).

1)Читання тексту (С. 4).

— Доведіть, щу 9-10 років дівчатка і хлопчики стають самостійними людьми.

— Яку відповідальну роботу вони виконують?

— Як називається дитина, поки їй не виповнився 1 рік?

— Щробить немовля?

— Чому вонпотребує особливдбайливогдогляду та піклування з боку батьків, бабусь, дідусів, старших братиків і сестричок?

— Щможе робити у цьому віці дитина?

— Скільки років триває ясельний вік?

— Щможе робити дитина ясельногвіку?

— Розгляньте малюнки в підручнику. Порівняйте немовлят і дітей ясельногвіку.

— Хттакі дошкільнята? Які вони?

— У якому віці починається формування характеру?

— Скільки років триває молодший шкільний вік?

— Опишіть дітей цьогвіку.

— Щможуть робити діти у цьому віці?

— Розгляньте малюнки на с. 5. Порівняйте дошкільника і молодшогшколяра.

— Полічіть, скільки дітей з’явиться на світ за 1 годину, якщщохвилини на планеті Земля народжується близьк120 дітей. (7200 дітей)

2)Читання вірша Тетяни Бойченк«Усьогвчаться» (С. 3).

— Чи треба вчити, як здоровим вік прожити?

— Щтаке здоров’я?

— Щозначає мати добрий фізичний стан?

— Як це можна визначити?

— Розгляньте малюнки на с. 5. Порівняйте фізичний стан хлопчика і дівчинки.

— Як гарний фізичний розвиток впливає на організм?

— Щстановить фізичну складову здоров’я?

— Розгляньте нижній малюнок. Як діти поліпшують свій фізичний розвиток?

— Які ознаки характеризують психічну складову здоров’я людини?

— Щозначає психе у перекладі з грецької мови?

— Щозначає емоція у перекладі з французької мови?

— Чому сприяє бадьоре самопочуття, відсутність захворювань?

— Щможе бути причиною хвороби?

— Розгляньте малюнки на с. 7. Які емоції вони передають?

— Назвіть емоції, які, на вашу думку, сприяють здоров’ю абпогіршують його.

— Згадайте, чи частви гніваєтесь. Через щі на кого?

— Щви робите для поліпшення свогнастрою?

— Щу домівці вас найбільше втішає?

— Поясніть прислів’я: «Сміх — половина здоров’я».

3. Фізкультхвилинка

Вправа «Тренуємемоції»

— Насупитись, як:

• осіння хмара;

• сердита людина;

• зла чарівниця.

— Посміхнутись, як:

• кіт на сонці;

• саме сонце;

• Буратіно;

• хитра лисиця;

• весела дитина;

• побачивши диво.

4. Продовження роботи за підручником (С. 8-11)

— З ким ви маєте узгоджувати свої дії, вчинки, потреби?

— Де ви навчаетеся бути такими, якими хочете стати?

— Де вас розуміють, співчувають вам, вибачають ваші недоліки й помилки, радіють здобуткам і перемогам?

— Як ви повинні вчитися поводитися з людьми?

— Як ви намагаєтесь вчиняти?

— Розгляньте верхній малюнок на с. 8.

— Якими є ознаки соціальної складової здоров’я?

— Щозначає соціум у перекладі з латини?

— Щтаке духовна складова здоров’я?

— Розгляньте нижній малюнок на с. 8.

— Щкожному з вас дає можливість стати особливим — особистістю?

— Закінчіть речення.

• Фізичнздорова людина — ...

• Соціальнздорова людина поводиться так...

• Психічне здоров’я проявляється у...

• Прдуховне здоров’я людини можна дізнатися із...

— Чи завжди у вас однаковий стан здоров’я?

— Щвпливає на здоров’я?

— Розгляньте діаграму на с. 9.

— За діаграмою розкажіть, щсаме впливає на здоров’я людини.

— Щви отримали (успадкували) від батьків?

— Як медична служба опікується вашим здоров’ям?

— Розгляньте верхній малюнок на с. 9.

— Як медичні працівники допомагають вам одужати й відновити здоров’я?

— Розгляньте малюнки на с. 10-11.

— Щнайбільше впливає на зміцнення й збереження здоров’я?

— Щвиснажує здоров’я?

— Які люди частхворіють?

— Щпотрібнробити, якщхочеш бути здоровим?

— Щтаке здоровий спосіб життя?

5.Робота в зошиті (С. 2-4)

1) № 1. Допишіть речення. З’єднайте їх стрілками зі складовими здоров’я (фізична, соціальна, психічна, духовна складова здоров’я).

а) Моя сім’я — це... Ми любимодне одного.

б) Щоб не хворіти, ми.

в) Нам весело, коли.

г) Мене батьки вчать бути.

2) № 2. Вивчення вірша.

Знає воїн і лікар,

Столяр і хлібороб —

Краще одне здоров’я,

Ніж багатхвороб.

Краще хай посмішка сяє,

Ніж з болячками бій.

Краще хай пісня лунає,

Аніж розмови прбіль.

Людина має радіти Тому, щприрода дає.

Розумному треба вміти Слухати тілсвоє.

Дурня усяка хвороба Завжди підстереже.

Тож бережи здоров’я,

Й вонтебе збереже.

(О. Чеботарьов)

— Яка головна думка вірша?

3) № 7. Розгляньте таблицю і малюнки на с. 4 та розкажіть прперіоди життя людини.

Дитинствохлопчики: д12 років

хлопчики: д11 років

Підлітковийюнаки: від 13 д21 року

дівчата: від 12 д20 років

Зрілістьчоловіки: від 22 д60 років

жінки: від 21 д55 років

чоловіки: від 61 д90 років ж

Старість

жінки: від 56 д90 років/; 4 ]

6. Підсумок уроку

— Назвіть складові здоров’я.

— Які вікові зміни сталися у вашому організмі за 9-10 років?

— Розпитайте у батьків, які слова ви вимовляли в 1 рік, у 2 роки. Який віршик чи пісню виконали уперше? Коли зробили перший крок? Хтдопоміг вам це зробити?

— Виберіть разом з батьками свої фотографії та розкладіть їх за роками. Які зміни відбулися з вами? Якими ви бачите себе в майбутньому?

— Які взаємозв’язки між складовими здоров’я існують?

— Як ви розвиваєте складові свогздоров’я?

— З яким навчальним навантаженням ви можете впоратися відповідндсвогвіку?

— З яким фізичним навантаженням ви можете впоратися відповідндсвогвіку?

— Щнайбільше впливає на зміцнення й збереження здоров’я людини?

— Щвам потрібно, аби ви могли займатися улюбленою справою вдома?

Категорія: Основи здоров’я | Додав: SYLER (10.05.2014)
Переглядів: 8339 | Рейтинг: 2.0/1
Щоб бути здоровим і все встигати робити
Ліплення. композиція «Будиночок равлика»
Самообслуговування. Призначення одягу та взуття
Елементарне поняття про будову людської фігури, її складових частин. Практичн...
Продовжуємо вивчати клавіатуру
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]