Меблі

Тема: Меблі

Мета: Вчити правильно вживати в процесі спілкування назви меблів, складати речення і       вміти їх розказувати; розвивати критичне і логічне мислення дитини; виховувати свідоме сприйняття виучуваного матеріалу; прищеплювати бережливе ставлення до шкільних меблів.
Обладнання: малюнки меблів;  казкова скринька.
                                                    ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент. Створення психологічного настрою.
- Сьогодні, діти, у нас не звичайний урок, а урок мандрівка. Куди ми будемо мандрувати  ви дізнаєтесь трохи пізніше. А зараз давайте щиро та сердечно привітаємо один одного.
- Я всміхаюсь сонечку!
 Здрастуй золоте!
- Я всміхаюсь квіточці!
Хай вона росте!
- Я всміхаюсь дощику!
Лийся, мов з відра!
- Друзям усміхаюся!
Зичу їм добра.
Поверніться і подаруйте посмішки своєму товаришеві. Щоб наш урок був гарним, цікавим. змістовним, якими ви бажаєте бути на уроці? (Активними, уважними, розумними).
-Я згодна з Вами. Мені приємно вчити того, хто хоче вчитися.
Тож вирушаємо у подорож!
ІІ. Підготовка до сприйняття нового матеріалу.
1.    – Діти, які предмети зображені на малюнках? ( Шафа, стіл, стілець, диван…)
Відгадування загадок:
1)    Має роги і ноги, а держиться підлоги ( Стол).
2)    З ніжками, а без рук, із спинкою, а без голови( Стул ).
3)    Чотири брати під одним капелюхом (Стол).
- Діти, як одним словом можна назвати ці предмети?(Меблі )
- Які слова Вам допомогли відгадати загадки?
- Давайте зробимо висновок: Як можна одним словом назвати всі ці предмети? (Меблі).
2. Мозковий штурм. Що Ви про це знаєте?
- Діти, що Ви знаєте про меблі?
- Для чого вони потрібні?
- Які меблі є в нашому класі?
- Як називається професія людини, яка виготовляє меблі? (Мебляр).
Меблі – це предмети для облаштування кімнат у будинку чи квартирі.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Діти, тема нашого уроку –«Меблі». Сьогодні ми повинні навчитися правильно вживати в своїй мові назви меблів,  вміти про них розповідати і складати речення.
ІV. Новий матеріал.
1. Подорож по квартирі з переглядом меблів. Складання речень і схем до них.
А тепер помандруємо, діти, до кожної Вашої квартири. Ми підійшли до під’їзда, квартири, зайшли всередину. Куди ми спочатку потрапляємо? ( До вітальні).
Які меблі знаходяться в Ваших вітальнях? ( Вітальня шафа, поличка для взуття…).
Діти. З вітальні ми потрапляємо до гостинної. Які меблі знаходяться в гостинній?   (Стінка, гірка, поличка під телевізор або тумба, диван, крісла, журнальний столик).
- Робимо висновок: Які меблі знаходяться в гостинній? Як називаються ці меблі?(Меблі для гостинної).
Фізкультпауза.
-Діти, зараз ми подорожуємо до спальні. Які меблі знаходяться в спальні?(Шафа, ліжко, трюмо, комод, шафи-купе…)
- Робимо висновок: Які меблі знаходяться в спальні? Як називаються ці меблі?( Меблі для спальні). Інтер’єри сучасних квартир.
- В сучасних квартирах є кабінети. Які меблі знаходяться в кабінетах?( Письмовий стіл, крісло для відпочинку, стілець, книжна полиця або шафа).
-Робимо висновок: Які бувають кабінетні меблі?
Зараз ми завітаємо до кухні.
Фізкультпауза.
- Які меблі знаходяться в кухні? ( Шафи, полиці для посуду, стіл кухонний, табуретки, стільці, м’який куточок для кухні).
- Робимо висновок:Які меблі знаходяться в кухні? Як називаються ці меблі?(Меблі для кухні).
Підведемо підсумок: Діти, які бувають меблі?( Меблі для кухні, вітальні, спальні, гостинної, кабінету),(Загинаємо пальчики і рахуємо).
2.Проблемна ситуація.
-Діти, а де ми з Вами зараз знаходимось?( В школі, класній кімнаті). Є ще і шкільні меблі. Які меблі знаходяться в нашому класі?( Стіл учителя, стілець, парти, дошка, шафа).
3. Виховний момент. Збереження шкільних меблів. Складання речень.
ДІТИ, БЕРЕЖІТЬ ШКІЛЬНІ МЕБЛІ!
_____  _________  ________  ______!
  - Діти, з чого зроблені меблі?
     Щоб вони прийшли до нас у клас, вони пройшли довгий шлях. Скільки людської праці покладено у виготовлення меблів? Ми повинні їх берегти.
   - Як ми повинні берегти меблі? Давайте складемо речення.
     НЕ МАЛЮЙТЕ НА ПАРТАХ!
     ___  __________  ___  ________ !
 4. Гра «Що зайве?». Малюнки меблів.
     1) Кухонний стіл, піаніно, письмовий стіл, шафа, стілець, ліжко…
     2) Ліжко, шафа, стілець, вітальня.
     - Що зайве? Чому?
       Давайте вчитись доводити свою думку. « Це зайве тому, що…».
5. Складання діалогу « Випадок в магазині».
ІV. Підсумок уроку.
       1. Гра « Хто більше меблів запам’ятав?». Складання в сундучок назв меблів.     
  Формувати правильну відповідь за зразком:
  - Я поклала в сундучок ліжко! Це меблі для спальні. і т. д.
 2. Робота в групах. Гра « Обставимо кімнату»( І група збирає меблі для гостинної,   
    ІІ  група – для кабінету.  

Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (31.12.2013)
Переглядів: 4083 | Рейтинг: 0.0/0
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 19
«Осінь спати захотіла, землю листом застелила...». Побудова речень різних тип...
Значення повітря для живої природи
Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації ...
«Ой весна, весна...», «Вийди, вийди, сонечко» (українські народні співанки). ...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]