Складання порівняльного опису картин відродження краси природи «Весна ізима»

Тема: Складання порівняльного опису картин відродження краси природи «Весна ізима»

Мета: знайомити з традиціями українського народу, вчити записувати власні висловлювання; розвивати спостережливість, уміння складати твори–описи, збагачувати словниковий запас, виховувати доброту, любов до природи.

Обладнання: ілюстрації картин природи, малюнки зими та весни, сніжинки з деформованимиреченнями, тематичні павутинки.

Хід уроку

1. Організація класу

І знову кличе дзвоник в клас –

Знання нові чекають нас.

Ми дуже любим рідну мову,

Її мелодію чудову.

2. Актуалізація опорних знань

2.1.Заглянемо у „Вікно в природу”

- Що відбувається у природі? (день став довшим, сонце піднялося вище над горизонтом,тане сніг, капає з дахів...)

2.2. Погортаємо сторінки „Народного календаря”

Іменні дні

1 лютого – Макара. У давнину казали: „ Який Макар – такий товар.”

4 лютого – Напівзимника. „Якщо Напівзимниця дорогу перемете, то корінь підмете”.

6 лютого – Оксани – Дороти.За цим днем прогнозували весну. „ Яка Оксана, така й весна.”

8 лютого – Напівхлібниці. З нею пов’язували перелом зими. „ Який день, така й весна.”

12 лютого – Трьох святих. „ Якщо на небі багато зірок, то влітку буде багато грибів.”

 15лютого - Стрітення Господнє. Цей день ще називають „Громниці” або„Зимобор”.Зі Стрітеням люди пов’язували надії на весну. Вважалося, що в цейдень зустрічаються зима з весною.

23 лютого – Прохора і Харлампія. „До Прохора баба охала: - Ой холодно! А прийшлиПрохор і Влас: - Вже весна у нас!»

Прислів’я

В лютому сонце йде на літо, а зима на мороз.

Лютневий сніг морозом пахне.

Зима мости на річках будує, а весна їх руйнує.

В лютому зима вперше з весною зустрічається.

 Прогностик

Якщо на Стрітення тепло, то й весна буде теплою.

У лютому багато інею – влітку буде багато роси й меду.

Якщо початок лютого холодний, то початок квітня буде теплий

Якщо 4 лютого сонячно – на весну, завірюха – цілий тиждень буде завірюшний.

Якщо на Стрітення півень води нап’ється на порозі, то на Явдохи він напасеться на дорозі.

Якщо на Стрітення мороз буває, то ведмідь свою барлогу розбиває.

Якщо на Стрітення метіль дорогу перемітає, то корм відмітає.

На даху довгі бурульки, то стільки ще випаде снігу.

Як капає зі стріх, так капатиме з вуликів мед.

2.3. Інсценізація вірша С. Черкасенка „Зима і Весна”

 - Насуплю я брови,- говорить Зима,

- І вітер з морозом повіє:

усе скрізь загине – рятунку нема!

Під снігом замре, заніміє.

- А я засміюся, - Весна одмовля,

 І сонце пекуче засяє:

Прокинуться луки, ліси і поля, -

Усе зацвіте, заспіває...

2.4. Бесіда за змістом вірша

3. Повідомлення теми і завдань уроку

Сьогодні ми будемо складати порівняльний опис природи взимку та вперіод відродження

природи з настанням весни на основі власних спостережень, прослуханих поезій та музичних

творів, а також за невеличким зачином.

4. Підготовча робота

4.1. Ознайомлення із зачином твору

В лютневий день на Стрітення зустрілися зима і весна.

 4.2. Слухання уривка з музичного твору П. І. Чайковського «Пори року» - «Зима»

 4.3. Робота в творчій лабораторії

(Зима розкинула сніжинки з деформованими реченнями) (Додаток 1)

4.4. Слухання уривка з музичного твору П. І. Чайковського «Пори року» - «Весна»

4.5. Складання речень за асоціативною павутинкою (Додаток 2)

4.6. Доторкнемось до поетичних джерел

І. Я. Франко. „Дивувалась зима”

Дивувалась зима,

чом це тають сніги,

чом льоди скресли всі

на широкій ріці?..

Дивувалась зима,

як посміли над сніг

проклюнутись квітки

запахущі дрібні?

І дунула на них

вітром з уст ледяних,

і пластом почала

сніг метати на них.

Похилились квітки,

посумніли, замклись,

шуря-буря пройшла,-

вони знов піднялись.

І найдужче над тим

дивувалась зима,

що на цвіт той дрібний

в неї сили нема.

- Що найдужче здивувало зиму?

 - Який висновок можна зробити?

(Нема в зими сили, щоб побороти прихід весни. Ми з нетерпіннямчекаємо весну-красну.)

5. Усне продовження твору

6. Самостійна письмова робота

7. Зачитування написаних творів

8. Підсумок уроку

8.1. Чи сподобались твори?

- Який настрій викликали події, про які ми говорили на уроці?

8.2. Висловлювання почуттів і побажань

Хай тепло дарує сонце любе!

Хай весна засяє в ваших душах!

Хай життя квітує буйно щохвилини!

Ми радієм нашим успіхам щоднини.

Зразок твору учня

Зима і весна

 В лютневий день на Стрітення зустрілися зима і весна.

                Раптом подув різкий холодний вітер. Насунули темні снігові хмари. Вони закрили ясне сонечко. Посипався дрібний колючий сніг. Замерзли і замовкли дзвінкі струмочки. Стомилась зима. Прилягла в білім полі відпочити.

 Засяяло яскраве сонечко. З’явились чорні таловинки. Підняли білі голівки ніжні підсніжники. Сонна берізка потягнулась до сонечка. Зраділа і защебетала маленька синичка.

Нема в зими сили, щоб зупинити прихід весни. Ми з нетерпінням чекаємо теплих весняних днів.



Джерело: noindex
Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (12.01.2015)
Переглядів: 2729 | Рейтинг: 5.0/1
Материнська свята доброта. Урок позакласного читання
Стібки і шви. ручні стібки. Шов «уперед голку» та його застосування
Твоя країна — Україна. Символи держави
Робота з папером. Декоративна аплікація
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]