«Каїн і Авель». Легенда. Власна оцінка поведінки героїв прочитаного тексту

Урок 8

«Каїн і Авель». Легенда

Власна оцінка поведінки героїв прочитаного тексту

Мета: вчити висловлювати власні думки стосовно поведін­ки героїв прочитаного тексту; розвивати усне і писемне мовлення, увагу, мислення; виховувати уміння оцінювати власну поведінку, прагнення бути добрим, справедливим, гарним товаришем.

Обладнання: робочий зошит.

Хід уроку

I. Організація класу.

II. Повідомлення теми уроку.

Слово вчителя. Бесіда.

- Прочитайте тему уроку.

- Який жанр цього тексту?

- Про що в ньому розповідається?

- Хто головні герої?

- Сьогодні на уроці ми будемо давати власну оцінку поведінки героїв легенди.

III. Робота по темі.

1. Самостійне читання тексту в зошиті.

Каїн і Авель

В Адама і Єви було двоє синів. Старшого звали Каїн, а молодшо­го - Авель. Каїн орав землю, та землі не любив. І зірок не любив, і птахів не любив, і дерев не любив. Каїн усім заздрив і всіх нена­видів, тому що він був злий і жорстокий.

Коли птахи пролітали понад землею, Каїн кидав у них каміння: заздрив птахам, що вони вміють літати.

Коли зірки спалахували в небі, Каїн і в зорі кидав каміння, тому що зірки вміли світити. Коли опівдні дерева кидали на землю тінь, Каїн обламував гілки - він і тіні чужій заздрив! Злою людиною був Каїн, дуже злою.

А брат Каїна - Авель - був веселий і добрий. Він випасав овець. З ранку й до вечора блукав зі своєю отарою широкими луками, грав на сопілці, співав пісень.

Зірки, дерева й птахи слухали його пісні. То були перші пісні на землі.

Птахи, дерева й зірки полюбили Авеля. А Каїна почали боятися.

Якось холодної ночі надумали брати розпалити вогнище.

Довго Каїн розпалював своє вогнище. Та не слухався вогонь злих Каїнових рук. Не горів.

А під добрими руками Авеля вогнище спалахнуло відразу. Затріскотіли гілки, наче тільки чекали доторку легких пальців Авеля.

Заграло полум'я. Весело забилося навкруги, тепло. Заспівав Авель пісню про вогонь і про зірки, про те, як гарно жити.

Позаздрив Каїн Авелю, що вогнище в нього розгорілося. Підняв із землі камінь і вбив брата свого.

Урвалась пісня. Упав Авель на землю. Покотилася сопілка. Не вигравати їй більше веселих пісень.

Озирнувся Каїн. Навкруги - нікого. «Ніхто й не бачив, як я убив Авеля, ніхто й не довідається», - подумав Каїн. І втік до лісу. Скрадається Каїн лісом, раптом чує - дерева зашепотіли: «Каїне, де твій брат Авель? »

Кинувся Каїн від дерев у степ, а над ним зірки піднялися та як задзвонять із небес: «Каїне, де твій брат Авель?»

Заметушився Каїн: куди втікти від зірок? До землі пригнувся, плазує, наче павук, очима косує, а тут на світ благословилося.

Прокинулися птахи. З усіх боків галасують: «Каїне, де твій брат Авель? »

І здалося Каїну - то всесвіт кричить йому навздогін: «Де твій брат Авель? »

- Хіба я вартівник своєму братові? - зухвало відповів Каїн.

Збагнув Каїн, що хоч нікого й не було, коли він убив Авеля, та бачили те зірки, дерева, птахи...

І зненавиділи люди Каїна зате, що він заплямував землю кров'ю. І прокляли його. І його ім'я.

Відтоді минуло багато-багато віків. Багато зірок згасло. Люди народжувалися і помирали. Мінялися звичаї. Забувалися казки. Але й до сьогодні про лиху, заздрісну людину кажуть: Каїн. Або окаянний.

2. Робота в зошиті. Пояснення значення слів. Добір синонімів.

Вогнище - багаття.

Окаянний - знедолений, проклятий.

Заметушився - забігав у різні боки, замотався.

Заплямував - забруднив.

Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній.

Ви до сонця потягніться.

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

3. Бесіда.

- Які риси характеру притаманні Авелю? Чому?

- Які риси характеру притаманні Каїну? З чого це видно?

4. Заповнення таблиці в зошиті.

Орієнтовні записи

Авель

Каїн

Добрий, любив природу, рідних, людей, талановитий, веселий, вільний.

Злий, жадібний, непримиримий,

зрадливий, заздрісний.

 

5. Бесіда.

- Пригадайте склад тексту-міркування. (Прочитайте в зошиті.)

- Подумайте, яке твердження про Каїна з тексту можна навести.

- Розкажіть основну частину (пояснення твердження). Зробіть висновок.

6. Самостійна робота в зошиті. Написання тексту-міркування, в якому діти дають власну оцінку поведінки Каїна.

7. Самоперевірка.

8. Читання написаних текстів учнями.

IV. Підсумок уроку.

Бесіда.

- Чого навчив вас сьогоднішній урок?

- Чиї тексти-міркування вам найбільш сподобались? Чому?

V. Домашнє завдання.

Виписати 2-3 прислів'я про добро і зло.

Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (10.05.2014)
Переглядів: 6153 | Рейтинг: 1.0/1
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня...
Свійські тварини рідного краю
З Елзіком по планеті
Декларація прав дитини. Основний Закон держави. Обов'язки батьків та діте...
Симетричне вирізування. Виготовлення гірлянд-хороводів «Дерева»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]