Цикли

 

Тема: Цикли

Мета уроку:

  • ознайомити учнів із циклічними процесами, поняттям цикл;
  • ознайомити учнів iз командою повтори;
  • розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять.

Обладнання: програма "Садівник".

Хід уроку.

І.     Організаційний момент.

Повторення правил з техніки безпеки.

Розминка.

- Пограємо в гру "Алгоритм – не алгоритм"

Учитель зачитує уривки тексту зі знайомих книг, а учні, по-перше, догадуються, з якої книги взято текст, а, по-друге, чи являється текст алгоритмом.

Гпісля кожного прочитаного тексту учитель задає питания:

  • 3 якого твору (i якого автора) взято уривок?
  • Чи перелічені тут дії?
  • До якого результату приведе їх виконання?
  • Чи є текст описом алгоритму?

Текст 1

А.А. Мілн "Biннi-Пух i все-все-все"

"Якщо я що-небудь розумію, то дірка це нора, а нора це Кролик, а Кролик це підходяща компанія, а підходяща компанія – це така компанія, де мене чим-небудь пригостять та із задоволенням послухають мою бурчалку. I все таке інше ".

(У тексті 1 приводиться не послідовність дій, а ланцюжок міркувань Biннi-Пуха, який призводить до деякого висновку).

Текст 2

"Книга про смачну та здорову їжу"

  • Обчистити декілька бананів.
  • Нарізати їх тоненькими кружальцями.
  • Форму обсипати цукровою пудрою.
  • Викласти денце шматочками бананів.
  • Зверху покласти шар пломбіру.
  • На шар пломбіру знову покласти шар бананів, а потім знову шар пломбіру i т. д. – таким чином заповнити форму доверху.
  • Поставити форму в холодильник на добу.
  • Обернути форму гарячим рушником, викласти вміст на блюдо.

(В тексті приведено саме алгоритм – послідовність дій, що призводить до визначеного результату (приготуванню солодкого блюда "Пломбір iз бананами").

II. Перевірка домашнього завдання.

Можлива блок-схема алгоритму пришивання гудзика наведена нижче. Зверніть увагу учнів, що блоки 7 та 8 i 9 та 10 – однакові. Тобто повторюються однакові дії. Сьогодні yчнi познайомляться з командою, яка використовується в таких випадках.

 

 

III.       Актуалізація опорних знань.

  1. Що являють собою блок-схеми алгоритмів?
  2. Скласти блок-схему обчислень значень виразу (56-34):2 + 12*2 .
  1. Вивчення нового матеріалу.

1.         Бесіда.

-  У світі, що нас оточує, є багато чого, що повторюється. День змінює ніч, після ночi знову настає день. На шахматному полі чергуються чорні та білi клітинки. В музиці повторюються одні i тi ж caмi фрагменти, наприклад, приспів у пicнi. Людині теж доводиться виконувати дії, що повторюються. Наприклад, ходьба – це повторення руху нiг: крок правою, крок лівою. Чистка картоплі, миття тарілок, заточування олівців допускають виконання одних i тих же дій.

Якщо в алгоритмі можна виділити послідовність дій, яка виконується підряд декілька разів, то такий алгоритм називають циклічним. Тобто цикл – це група команд в алгоритмі, які записуються один раз, а виконуються багато разів – стільки, скільки потрібно.

2.          Робота з підручником.

- У вашому підручнику на стopiнцi 26 приведено словесний алгоритм для робота, що poзвішyє малюнки на cтінi та блок-схема цього алгоритму. Зверніть увагу діти на те, що:

  • Команда, зображена зi стрілочкою вверх, створює замкнутий ланцюжок команд (від команди "знайди місце на стіні" до команди в ромбі).
  • Якби не умова в ромбі, то цей ланцюжок команд мiг би виконуватися безкінечно й тоді робот без кінця мусив би вішати малюнки на стіну.
  • В середині ромба записується питання (умова), на яке можна відповісти "так" або "нi".

3.          Фізкультхвилинка.

Вчора сонце так світило,

Що ведмедя розбудило.

Виліз сонний iз барлоги

Та й подався на дороги.

А на тій дорозі снiг,

До ведмежих липне ніг.

"Рано,- думає бурмило,-,

Мене сонце розбудило".

Глянув на зимовий ліс

I швиденько спать поліз.

V.      Робота за комп'ютером. Програма "Садівник".

  • Давайте згадаємо програму "Садівник", iз якою ви знайомилися минулого року. Ви вже звернули увагу, що кожен виконавець (Кенгуру, Садівник) має свій різний нaбip команд. Сьогодні ви навчитесь використовувати команду повтори з умовою поки є саджанці. Виконаємо завдання на сторінці 27.

Релаксаія. Вправи для очей.

Витягнути праву руку вперед. Слідкувати очима, не повертаючи голови, за повільними рухами вказівного пальця витягнутої руки вліво й вправо, вверх i вниз. Повторити 4-5 раз. Вправи для рук.

Покласти напівзігнуті пальці на стіл. Кисті рук на стіл не класти. На рахунок раз – підняти напівігнутий палець вгору, на рахунок два – пальці випрямити, на рахунок три – пальці зігнути, на рахунок чотири – покласти на місце. Виконати вправи над кожним пальцем не менше 3-4 разів.

VI.    Закріплення знань учнів. Підсумок уроку.

– Сьогодні ви познайомилися з поняттям циклічні процеси; узнали, що таке цикл i для чого він потрібний.

VII.   Домашнє завдання.

-  Виконайте завдання "Для розумників i розумниць" (iз підручника
на сторінцi 27).

Категорія: Інформатика (Сходинки до інформатики) | Додав: SYLER (20.03.2017)
Переглядів: 782 | Рейтинг: 0.0/0
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо...
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Метелик
Людина — частина живої природи
Мистецтво навколо нас. Урок-бесіда «Уявлювана подорож містом»
Листівка для Елзіка
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]