Ілюстрація. Малюємо казку

Ілюстрація. Малюємо казку

Мета: навчальна: поглиблювати знання учнів про художню ілюстрацію як вид книжкової графіки; навчати самостійно обирати сюжет та композиційне рішення; поглиблювати уявлення про малювання фігури людини;  розвивальна: розвивати навички роботи за уявленням; формувати образне, логічне, просторове мислення, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; розвивати творчу уяву; стимулювати розвиток допитливості; виховна: формувати в учнів ставлення до народної казки як до видатного добутку українського народу; виховувати любов до книги, вміння міркувати, гарний смак, акуратність, увагу.

Обладнання: книжкові ілюстрації та навчальні роботи з методичного фонду.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий і кольорові олівці; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип: комбінований урок.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Коментар

Ілюстрація — зображення, що пояснює, відтворює зміст тексту, а також область образотворчого мистецтва, складова частина графічного мистецтва.

Під час підготовки до уроку вчитель пропонує учням принести книжки зі своїми улюбленими казками.

Урок можна поєднати з уроком української літератури.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

Учитель пропонує учням розповісти про свої улюблені книжки; охарактеризувати книжкову ілюстрацію як вид графіки; пригадати виражальні можливості цього виду мистецтва; згадати вже знайомі види композиції та композиційні прийоми.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Організація сприйняття творів мистецтва

Бесіда за питаннями

Ви вже знаєте, що малюнки, які зображують події та героїв віршів, казок, оповідань, називають ілюстраціями, а художників, які їх створюють,— ілюстраторами. Для того щоб намалювати гарну ілюстрацію, недостатньо уважно прочитати твір. Потрібно намагатися передати ставлення автора до описуваних подій, відобразити зовнішність і характер героїв, створити на папері світ, в якому вони живуть.

Перед кожним художником, який береться оформлювати книгу, постають цікаві та складні завдання. Мабуть, найважливішим є створення образів героїв. Їх потрібно зобразити не тільки саме такими, якими їх описав автор, але й вдихнути в них життя, зробити виразними, інакше каЖу- і. Білібін. Ілюстрація до казки «Прочи — майже живими. ТількиІвана-царевича і Сірого Вовка» (1899) тоді читач повірить художникові та полюбить його роботи. Тому для порівняння робіт давайте подивимося на ті малюнки, на яких зображено головних персонажів казки.

(Для аналізування учням пропонуються ілюстрації, виконані видатними художника-ми-ілюстраторами. Доцільно обрати для обговорення ілюстрації до тих літературних творів, що вже знайомі учням.)

• Який момент казки художники зобразили на своїх ілюстраціях?

• Як художник ставиться до того, що зображує?

Є. Литвиненко «У лукомор’я...» (1999)

Тетяна Б. (10 років) «У лукомор’я дуб зелений...

• Які засоби використовує художник, щоб передати своє

ставлення до зображуваного?

• Яка з ілюстрацій подобається вам найбільше? Чому?

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Творче завдання

Слово вчителя

Найчастіше ілюстрації виконують у графічних техніках (наприклад у техніці продряпування).

Намалюйте ілюстрації до своєї улюбленої казки.

Пояснення до творчого завдання

(Учитель пропонує учням назвати персонажів казки, яку вони збираються ілюструвати, охарактеризувати її персонажів, обрати епізод для ілюстрування.)

Створення ілюстрації до літературного твору слід починати з виконання замальовок та начерків, що зображують героїв літературного твору.

Начерки виконують із натури або за уявою.

Потім створюють ескіз, що допомагає визначитися з основою композиції, враховує перспективні явища.

Якщо положення та розміри всіх зображень на ескізі вас улаштовують, можна перенести ескіз на великий аркуш. Тільки потрібно обов’язково пам’ятати: велике зображення має відповідати ескізу.

Намічаючи деталі зображення, намагайтеся визначити головне у своєму малюнку, змінюючи розмір і положення деталей на альбомному аркуші. Ваша ілюстрація повинна передати чарівний світ казки.

Індивідуальна робота за творчим завданням

Учні виконують творчу роботу.

Учитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції та виправити помилки, надає індивідуальну допомогу.

V. Підбиття підсумків

Обговорення учнівських робіт

Під час обговорення виконаних ілюстрацій основну увагу необхідно приділити композиції малюнка з урахуванням перспективи, а також творчому використанню попередніх замальовок, наданню персонажам найбільш виразних поз і місця в композиції.

Із малюнків створюють виставку «Улюблена казка».

Коментар

Під час уроку учні мають демонструвати знання про художню ілюстрацію як вид книжкової графіки; самостійно обирати сюжет та композиційне рішення; навички роботи за уявленням; образне, логічне, просторове мислення.

VІ. Домашнє завдання

Обсяг роботи не дозволяє завершити малюнок за один урок. Учням пропонується зробити це вдома.

Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (04.12.2014)
Переглядів: 5964 | Рейтинг: 0.0/0
Властивості паперу. робота з папером
Створення макета предмета для казкового персонажа
Листяні та хвойні рослини
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях. Правила ...
Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовл...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]