Побутова праця. Розподіл обов’язків у сім’ї. Види самообслуговування. Виготовлення корисних для сім’ї речей у міні-групах

УРОК 10

Тема. Побутова праця. Розподіл обов’язків у сім’ї. Види самообслуговування. Виготовлення корисних для сім’ї речей у міні-групах

Мета: навчити дітей виготовляти корисні речі для сім'ї, розвивати у дітей вміння працювати в колективі, виховувати працелюбність, охайність.

Обладнання: зразки робіт, клей, ножиці, папір, тканина.

ХІД УРОКУ

I. Організація учнів класу

II. Актуалізація опорних знань учнів

1. Перевірка готовності дітей до уроку.

2. Бесіда з учнями.

В наших дівчаток Гарненький порядок,

Глянути мило —

Все чисте і біле.

Чистенькі горнятка,

Заметена хатка.

Стіл і лави вмиті,

Аж любо подивитись!

— Хто у вашому домі слідкує за порядком і чистотою?

— А хто готує смачні обіди і випікає різні тістечка, миє посуд і виплітає теплі шкарпетки?

Мамо! Мамо! Материнко!

Припадаю до ваших рук.

Я маленька ваша частинка,

Радість ваших натруджених рук.

— А хто з членів сім'ї майструє, рубає дрова, ремонтує?

Тато в домі — то й лад у ньому:

Кран не капне, не гасне газ,

Головний він у нас у всьому,

Помічник він мамі повсякчас.

— Пам'ятайте, діти також повинні допомагати своїм батькам. Стежити за чистотою, порядком, за своїм зовнішнім виглядом. Стежити за чистотою взуття. І ні в якому разі не можна лінуватися.

Тато, мама, два дідусі,

З дідусями — дві бабусі,

Братики, сестрички,

В хаті-рукавичці Завжди чисто і охайно!

— У тих сім'ях, де чистота і порядок, панує і здоров'я. Адже здоров'я — всьому голова.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ми виготовимо на уроці корисні для сім'ї речі, які завжди стануть у пригоді.

Перша група буде виготовляти рукавицю для кухні, а друга група буде виготовляти стакан і тарілку за допомогою технології пап'є-маше.

IV. Робота над темою уроку

1 міні-група

Загадка

Я всіх вас обшиваю,

Сама ж одягу не маю. (Голка)

— Ми з вами вже працювали з голкою і тканиною, давайте пригадаємо правила безпечної роботи з голками.

Пам’ятка

 1. Перевіряй кількість голок перед роботою і після її закінчення.

 2. Не кидай голки; під час роботи вколюй голку в спеціальну подушечку

 3. Не тримай пальці напроти проколу тканини.

 4. Ні в якому разі не тримай голку в роті!

 5. Запасні голки зберігай у спеціальній коробочці.

 6. Не відкушуй нитку зубами.

 7. Не застосовуй голки замість шпильок.

Прийоми та послідовність виготовлення рукавиці для кухні

 1. Виготовляючи рукавицю для кухні, можна користуватися готового викрійкою або зробити її самому, обвівши контур своєї руки на картоні і вирізавши його.

 2. На цупкій товстій тканині розміром ЗО х 24 см розміщують викрійку, обводять її, як показано на рисунку (а).

 3. Потім викроюють деталі рукавиці (в, є).

 4. Деталі складають виворотом всередину, зметують, відступивши від зрізів на 1 см (г).

 5. Зшивають рукавицю зшивним швом.

 6. Обробляють зрізи петельним швом (д).

2 міні-група

— Діти, давайте пригадаємо, що таке пап’є-маше. Пап’є-маше з французької мови означає жований папір і являє собою спосіб склеювання маленькими шматочками 5—7 шарів паперу за певною формою.

Давайте, діти, перед виконанням нашого завдання пригадаємо правила роботи з клеєм і ножицями (див. урок 7).

Етапи роботи

1. Змочуємо газети у воді, злегка віджимаємо.

2. Мокру газету розриваємо на шматочки 2x2 см.

3. Кожний шматочок вмочуємо в клей, розведений водою. Клеїмо перший шар на предмет. Шматки газети повинні перекривати один одного.

4. Проклеєний шар прогладжуємо руками, прибираючи зморшки, видавлюючи повітря.

5. Клеїмо один за одним вісім шарів газети.

6. Готові роботи просушуються.

7. Зрізуємо нерівності, які виступають.

8. Зафарбовуємо водоемульсійною фарбою або гуашшю. Даємо висохнути.

9. Розфарбовуємо за бажанням. Малюнок можна обвести тонкою чорною лінією (гелевоюручкою, тушшю).

V. Фізкультхвилинка

VI. Практична робота учнів

Надання консультацій та індивідуальної допомоги окремим учням.

VII. Демонстрація дитячих робіт.

Оцінювання навчальних досягнень учнів

— Спробуйте оцінити свою діяльність на уроці за допомогою вже відомої нам «шкали оцінювання».

VIII. Підсумок уроку

— Хто отримав задоволення від своєї праці на уроці?

— Хто відчуває, що міг би працювати краще?

— Я вважаю, що ви потрудились славно.

Народне прислів’я каже: «Маленька праця краща за велике безділля»; «Праця чоловіка годує, а лінь марнує».

— На наступний урок вам потрібно підготувати такі матеріали: кольоровий папір, клей, ножиці.



Джерело: noindex
Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (07.12.2014)
Переглядів: 1157 | Рейтинг: 0.0/0
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 11
Колективне збирання моделей машин. Спільна поетапна робота з моделювання тран...
Г. Демченко «Калинка». Загадки
Створення художнього декоративного образу. Практична робота «Чарівний птах»
В. Сухомлинський «Як Наталя у Лисиці хитринку купила»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]