Південний берег Криму

Тема: Південний берег Криму

Мета: розказати учням про південний берег Криму як своєрідну природну зону України, його розташування, клімат, рослинний і тваринний світ; дати учням поняття про Крим як всеукраїнську оздоровницю; розвивати пізнавальну активність і здатність до творчості, до самовираження у сумісній діяльності; виховувати любов до природи України; її багатств, бережливе ставлення до неї.

Обладнання: таблиці із зображенням тваринного і рослинного світу природної зони Криму, гербарії рослин, карти природних зон.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

1. Робота з зошитом.

Учень повідомляє про стан погоди.

2. Завдання учням.

Гра «Піймай м'яч». Хто отримує м'яч, одразу ж відповідає і передає вчителеві (або ведучому) назад після відповіді.

— Яку територію України займає степ?

— Яка середня температура січня, липня?

— Чи достатньо вологи для рослин у період вегетації?

— Як пристосувалися рослини до життя у степу?

— Яке забарвлення мають тварини?

— Чи достатньо лісів на території степу?

— Розкажіть про сільськогосподарську працю людей у степу.

— Чому в степовій зоні створені заповідники?

— Що дає степ?

— Що означає охороняти природу?

3.Робота з картками оперативного контролю.

Картка 1

1. У якій частині України знаходиться зона степу?

а) на південь від зони мішаних лісів; б) на північ

від зони мішаних лісів.

2. Підкресли правильні твердження, які характеризують природу степу: дуже бідна, дуже різноманітна, із засушливими глинистими ґрунтами, із зеленими луками та дібровами, садами і виноградниками, із родючими чорноземами.

3. Які зернові і технічні культури вирощують у зоні степу?

4. Запиши назви дикорослих рослин степу.

Картка 2

1. Укажи правильну відповідь.

Безкраї рівнинні простори — це зона ...

а) лісостепу; б) мішаних лісів; в) степу.

2. Запиши характерні ознаки клімату степу.

Зима —

Літо —

3. Як рослини степу пристосувалися до життя в цих умовах?

Коріння —

Листя —

Період росту і достигання —

4. Чому в зоні степу люди розводять велику кількість свійських тварин?

II. Мотивація навчальної діяльності

Бесіда.

— Що ви знаєте про південний берег Криму, про Кримські гори?

— Хто з вас може показати ці гори на карті?

— Де знаходиться південний берег Криму?

III. Опрацювання нового матеріалу

1. Слово вчителя з елементами бесіди.

Крим

Південний берег Криму — це надзвичайно мальовничий куточок України, де перед кожним, хто ступить на цю землю, відкривається надзвичайна картина: золотисто-голубе під сонцем Чорне море, казково-чудова рослинність, мальовничий вид Кримських гір, розмаїття квітників, засаджених рідкісними квітами і кущами. (Учитель показує таблиці й ілюстрації.)

На Кримській землі поєдналися елементи всіх природних зон нашої планети. Це дійсно дивовижний райський куточок. Десь там, високо в горах, по снігових вершинах катаються лижники, а спустившись униз, можна насолоджуватися ароматами чудових ялтинських троянд.

— Чому тут така дивовижна краса?

— Як можуть поєднатися майже в одній місцевості такі протилежні за особливостями природні зони? Чим це зумовлено?

Річ у тім, що Кримські гори не пропускають холодних північних вітрів. Вони є своєрідною стіною, яка затримує весь холод і жорстокі зимові морози.

Щодо пір року, то вони теж мають своєрідні особливості. Літо, наприклад, сухе, довге, жарке. Річки за цей період пересихають і міліють. А зима завжди коротка, волога і тепла.

Рослинність на Південному березі Криму надзвичайно різноманітна і багата. Тут ростуть бук, граб, дуб, ялиця, а на схилах гір — сосна. Крім того, тут можна побачити екзотичні рослини: кипарис, пальму, магнолію, лавр, олеандр.

Тваринний світ цього куточка України також надзвичайно багатий. Тут водяться олені, косулі, дикі кабани, білки, лисиці, зайці. Чайки й качки живуть біля моря, яке дарує їм вдосталь риби. Є тут маленькі птахи (корольки, дрозди, мухоловки, солов'ї) та хижі

(орли, яструби, сови). Дуже багато видів комах — метеликів, турунів, жуків та інших.

Крим — це надзвичайно чудовий край для відпочинку. Цілюща морська вода і теплий морський вітерець, мінеральні джерела, розкішна рослинність — усе це в комплексі впливає на організм людини, поліпшує її самопочуття, відновлюючи різноманітні функції органів і систем.

2. Робота в зошитах.

Побудувати ланцюги живлення: сайгак, трава, сокіл, сапсан.

3. Робота з географічною картою.

Показати Кримські гори.

Знайти і прочитати назви відомих курортів Криму (Ялта, Євпаторія, Алупка).

4. Робота у групах.

Гра «Що? Де? Коли? Які?»

Кожна група тягне конверт із завданням, готує відповідь, представник групи відповідає.

— Де знаходиться Південний берег Криму?

— Що за рослини там ростуть?

— Яких тварин можна зустріти?

— Чим відрізняється літо та зима півдня від нашого регіону?

— Чому Крим відвідує стільки людей?

IV. Домашнє завдання

1. Спостереження за погодою.

2. Опрацювання статті у підручнику.

3. Завдання за групами: а) підготувати фотомонтаж «Південний берег Криму»; б) підготувати стінгазету «Вони потребують охорони» (рідкісні тварини і рослини Південного берега Криму).



Джерело: noindex
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (24.01.2015)
Переглядів: 2312 | Рейтинг: 0.0/0
Елементи графічної грамоти. Виготовлення геометричних фігур
Урок малювання
М. Сингаївський «Що воно за диво?». П. Мовчан «Сіяв шпак». А. Григорук «Переп...
ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ-СВЯТА № 32.
А. Качан «Загадки», «Білі мухи налетіли». С. Жупани «Підкажи словечко». Г. Ма...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]