Україна на планеті Земля. Розташування України на карті. Практична робота: читання карти України за умовними знаками

Тема: Україна на планеті Земля. Розташування України на карті. Практична робота: читання карти України за умовними знаками

Мета: дати учням уявлення про розташування України на планеті Земля і на фізичній карті; розвивати пізнавальну активність і здатність до творчості, до самовираження і спілкування в сумісній діяльності; виховуючи любов до рідної землі, бачити прекрасне навколо, прищеплювати почуття гордості за свою землю.

Обладнання: глобус, фізична карта, картини природи України, контурні карти України.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

1. Завдання учням.

Побудувати діалог (усно), використовуючи подані слова і словосполучення.

Пора року, місяць, стан неба, світить сонце, тепло чи холодно, вітер, його напрям, роботи на полях, городах, поведінка звірів і птахів.

2. Бесіда.

— Як називається наша країна?

— Які ви знаєте вірші про Україну?

(Читають вірші 2—3 учні, яким дав завдання

вчитель на попередньому уроці).

— Знайдіть на глобусі материк Євразія. На ньому розташована наша Батьківщина — Україна.

— На якій півкулі розташований цей материк?

— Якими океанами він омивається?

— Порівняйте зображення нашої країни на глобусі, карті півкуль і карті України. На глобусі наша країна здається невеликою, на карті вона значно більша. Чому так виходить?

— Так, це залежить від масштабу. Подивіться і прочитайте масштаб на глобусі, на фізичній карті півкуль і фізичній карті України. Порівняйте масштаб.

II. Опрацювання нового матеріалу

1. Слово вчителя.

Україно! Наша рідна земле! Чарівний і неповторний краю! Хіба є змога відвести погляд від твоїх широких рівнин, укритих золотими нивами пшениці, від квітучих луків із вербами, що купають свої коси в тихій заводі річок, від густих лісів, наповнених дивними ароматами?

Нині площа України становить 603,7 тис. кв. км. Розмірами території вона поступається лише Росії та Казахстану, а в Західній Європі перевищує площу найбільших країн — Франції та Іспанії. Довжина кордонів — 7590 км, серед них 1959 — морські. (Учні відкривають своі атласи і проводять олівцем по цьому кордону).

На південному заході державний кордон проходить по Дунаю, на півдні України межа йде Чорним та Азовським морями. Чорне море є частиною Атлантичного океану і займає величезну глибоководну заглибину із плоским дном. Його найбільша глибина — 2245 м. Уявіть і порівняйте: ваш зріст — їм, а глибина моря — 2245 м. Тому вона має сприятливі умови для розвитку морського транспорту.

2. Робота у групах.

Учитель розбиває клас на групи і дає завдання.

1 група. Знайти і виписати сусідів України на заході, сході і півдні.

2 група. Знайти і виписати назви річок України (найбільших).

3 група. На фізичній карті знайти і виписати назви гір, височин, рівнин України.

Після виконання роботи проходить обмін інформацією між групами з показом об'єктів на фізичній карті України.

3. Слово вчителя.

Сусідами України є Росія, Білорусь, Молдова, Польща, Словаччина, Угорщина, Румунія.

Західний кордон України проходить по р. Західний Буг, Волинській височині, Карпатах, виходить до Середньо-Дунайської низовини і далі повертає на схід, перетинаючи Карпати, виходить до меж з Молдовою.

Україна багата річками. На кожний квадратний кілометр її території припадає 250 м річок. На її території налічується до 70 тис. річок і струмків. Найбільшими річками нашої країни є Дніпро, Дністер, Південний Буг, Сіверський Донець, Дунай. (Учитель показує на карті).

4. Самостійна робота.

На фізичній карті України (контурній) червоним олівцем позначити кордон України і підписати назву столиці нашої Батьківщини.

5. Фронтальне опитування.

Учитель називає країни, а учні визначають, чи є вони сусідами України.

6. Робота з підручником.

Опрацювання статті у підручнику «Україна на глобусі і на фізичній карті» (читання під магнітофон).

Відповіді на запитання в кінці статті.

7. Практична робота.

— Знайдіть у своїх атласах на фізичній карті України, які корисні копалини є на території нашої країни.

— Прочитайте назви міст України.

— У яких із них ви бували?

8. Завдання учням.

Гра «Заповни глечик».

У вчителя в руках глечик. Учні називають міста України і заповнюють глечик.

III. Підбиття підсумків уроку

— Як називається країна, в якій ми живемо?

— Де вона розташована?

— Назвіть річки, міста України.

— Чим багата наша Батьківщина?

IV. Домашнє завдання

1. Позначити на контурній карті міста України.

2. Завдання на вибір: а) знайти і прочитати додаткову літературу про Київ і скласти розповідь (7-8 речень); б) скласти розповідь про Україну за планом.

План

1) Розташування на глобусі і карті.

2) Природа України, річки, моря.

3) Природні багатства.

3. Спостереження за змінами у природі та погодою.



Джерело: noindex
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (21.01.2015)
Переглядів: 2460 | Рейтинг: 0.0/0
П. Воронько «Липка». В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». Г. Могильницька «Баб...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 22
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 12, 13
Фантастичні герої, виліплені з пластиліну
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]