Океани й материки на Землі

Тема: Океани й материки на Землі

Мета: ознайомити з океанами та материками, їх розташуванням на Земній кулі; учити практичної роботи з контурними картами; вдосконалювати навички роботи в парах, групах, самостійної та практичної роботи; розвивати спостережливість, кмітливість, увагу, пам’ять, мислення; виховувати інтерес до вивчення географії.

Обладнання: індивідуальні картки, опорні схеми, ребуси, карти, контурні карти, кросворд.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

1. Робота з зошитом.

Один з учнів повідомляє про стан погоди.

2. Повідомлення учнів про географічні карти.

3. Самостійна робота за індивідуальними картками.

Картка 1

Відгадай загадку.

Країни без людей, міста без будинків, ліси без дерев, моря без води. (Карта)

Картка 2

Вкажи ознаки карти.

а) невелика ділянка земної поверхні; б) креслення великої ділянки земної поверхні; в) креслення, зроблене в дрібному масштабі; г) зображені гори, рівнини, озера, моря; ґ) об’єкти передані умовними знаками; д) орієнтуються на цьому кресленні за компасом; е) орієнтуються на цьому кресленні за паралелями і меридіанами.

Картка З

Вибери правильну відповідь.

Географічна карта — це:

а) вигляд земної поверхні зверху; б) креслення, зроблене в певному масштабі; в) креслення великої ділянки земної поверхні, зроблене в дрібному масштабі, об’єкти на якому передані особливими умовними знаками.

Картка 4

На контурній карті України познач столицю України і наше місто (область).

II. Мотивація навчальної діяльності

 1. Бесіда.

— Що позначається на географічній карті синім кольором?

— Які річки та озера ви відшукали на карті на попередньому уроці? Яке море?

— Які ви знаєте ще моря, океани?

2.Завдання учням.

Розгадування ребусів.

(Ріка)

(Океан)

(Материк)

III. Опрацювання нового матеріалу

1. Словникова робота з практичним завданням.

Материк — це величезний масив земної кори, що виступає над рівнем Світового океану.

Завдання. Використовуючи географічну карту і карту півкуль, покажіть на карті материки, обводячи їх по контуру.

2. Слово вчителя.

Слухання магнітофонного запису, під час звучання якого вчитель показує названі материки на карті та користується опорною схемою «6 материків».

Нині існує 6 материків: Євразія, Африка, Північна Америка, Південна Америка, Австралія, Антарктида. Найбільший материк на Землі — Євразія.

(Море)

(Озеро)

Знаходиться він у Північній півкулі і омивається всіма океанами Земної кулі. На ньому розташовані дві частини світу — Європа і Азія. Ми з вами живемо на материку Євразія, а в частині світу — Європі. Другий за розміром материк — Африка. Одна його половина розташована в Північній півкулі, друга — у Південній. Північна Америка та Південна Америка розташовані в Західній півкулі і майже відділені один від одного екватором.

3. Проблемно-пошукове завдання. Робота в парах.

Знайти на карті Австралію і Антарктиду, з’ясувати, де вони знаходяться.

4. Практична самостійна робота.

Визначення на контурних картах материків.

5. Тестові завдання.

Варіанти відповідей:

а) Євразія; б) Антарктида; в) Північна Америка; г) Південна Америка; ґ) Африка; д) Австралія.

1) Найбільший материк на Землі.

2) В якого материка одна частина розташована в Північній півкулі, а друга — у Південній?

3) Найхолодніший материк.

4) Найменший материк.

6. Слово вчителя з елементами бесіди.

— Планету Земля можна було б назвати планетою Океан, бо Світовий океан займає 70 % поверхні Землі, а материки — ЗО %. Світовий океан складається з 4 океанів.

— Знайдіть на карті ці океани, прочитайте їх назви.

— Як ви вважаєте, який океан найбільший? (Тихий океан).

Найбільша глибина Тихого океану — 11022 м.

— Береги яких материків він омиває?

Другий за величиною — Атлантичний океан.

— Береги яких материків омиває цей океан?

Далі йде Індійський океан і найменший — Північний Льодовитий океан. Його глибина 5527 м.

— Подивіться, які материки омивають Індійський океан і Північний Льодовитий.

(Поступово на дошці вивішуються схематичні малюнки)

Північний Льодовитий океан

Атлантичний океан

7. Самостійна практична робота.

На контурній карті позначити океани.

Взаємоперевірка.

8. Бесіда з елементами розповіді.

— Як ви вважаєте, що називають частинами океанів? (Моря)

Моря відділяються від океанів островами і півостровами і бувають окраїнними та внутрішніми.

9. Колективно-групова робота.

Проблемно-пошукове завдання.

1 група. Визначити, до якої групи морів (окраїнних чи внутрішніх) належать: Чорне море, Середземне море, Аравійське море.

2 група. Які з названих морів належать до Північного Льодовитого океану: Біле, Берингове, Баренцове, Чорне, Азовське, Лаптєвих, Аральське, Східно-Сибірське.

IV. Оцінювання і самооцінювання

1. Читання статей підручника за методикою Кушніра.

2. Робота в зошитах.

V. Підбиття підсумків уроку

1. Робота у групах.

Розгадати кросворд «Океан».

1. Частина океану. (Море)

2. Другий за розміром материк. (Африка)

3. Північна і Південна ... (Америка).

4. На якому материку ми живемо? (Євразія)

5. Другий за величиною океан. (Атлантичний)

2. Робота в парах.

Складання учнями діалогу за матеріалами уроку.

VI. Домашнє завдання

1. Спостереження за погодою.

2. Опрацювання статті підручника.

3. Індивідуалізоване завдання.

Підготувати повідомлення про материки та океани. Скласти ребуси.



Джерело: noindex
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (18.01.2015)
Переглядів: 3246 | Рейтинг: 0.0/0
П. Тичина «Де не глянь — колоски». Т. Коломієць «Хліб»
В. Каменчук «Як Лиска голосок собі кувала». Л.Костенко «Бузиновий цар»
В. Гринько «Сім» (лічилка). А. Костецький «Все починається з мами». Прислів&#...
Правила поведінки за столом
Ми і природа. Поняття про навколишнє природне середовище. Взаємодія людини і ...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]