Болото — природне угруповання

УРОК 30

Tема: Болото — природне угруповання

Мета: ознайомити із процесом утворення болота, його рослинним і тваринним світом; розвивати вміння виокремлювати у прочитаному головне; виховувати інтерес до пізнавальної діяльності.

ХІД УРОКУ

I. Актуалізація знань

— Чому водойму називають природним угрупованням?

— Домашнім завданням вам було утворити ланцюжки живлення, що склалися у водоймі. Розкажіть про них.

— Назвіть рослини, що ростуть у водоймі.

— Назвіть тварин водойми.

II. Повідомлення теми і мети уроку

— Темою сьогоднішнього уроку є болото як природне угруповання. Ми ознайомимося із тим, як утворюється болото, хто населяє його, які рослини там ростуть. Також опрацюємо багато цікавого матеріалу із Дитячої енциклопедії про жителів болота.

III. Робота над темою

1. Бесіда.

— Чи є у нашій місцевості болото? Що раніше було на місці цього болота? Звичайно, озеро. Давайте ж зробимо висновок про те, де та як утворюється болото. Погляньмо на схему підручника. Як перетворюється озеро на болото?

(Діти розповідають.)

— А тепер прочитайте перший і другий абзаци підручника та перевірте, чи правильно ми з вами зробили висновки.

2. Робота з книгою.

— Як же утворюється болото? (Розповіді дітей.)

3. Рослинний світ болота.

4. Тваринний світ болота.

Клас необхідно поділити на дві групи. Першій групі — завдання: знайти у підручнику дані про рослини, що ростуть у болоті; другій — про тварин, які живуть у болоті. Один учень готує розповідь.

5. Робота із Дитячою енциклопедією.

Діти отримали завдання: розповісти, що в енциклопедії написано про те, як водні рослини утримуються на плаву. Також розповісти про ондатру та нутрію.

IV. Хвилинка міркування

Поміркуймо!

— Чому на болоті не перегнивають залишки тварин?

— Порівняємо природні умови на луках і на болоті.

V. Практичне завдання

— Побудувати ланцюжки живлення, що склалися на болоті.

Личинки —► комарі —► жаби —► чаплі

VI. Значення боліт у житті людини

— Багато річок беруть початок саме з болота. У болоті є джерела, що живлять майбутню річку. Болото є фільтром для води. Воно очищає воду від отруйних речовин і мікробів. На болоті росте безліч лікарських рослин. Болота осушують для того, щоб видобувати торф. Після осушення часто міліють річки, зникає вода у криницях. Тому осушування не завжди є корисним.

VII. Перевірка вивченого на уроці

— Розгадайте кросворд, і ми перевіримо, наскільки ви засвоїли сьогоднішній матеріал.

1) Хижий птах, який живе на болоті. (Лунь болотний)

2) Рослина, що росте на болоті. (Мох)

3) Кущики ягід, що ростуть на болоті. (Журавлина)

4) На місці чого утворюється болото? (Озера)

5) Корисна копалина болота. (Торф)

6) Тварина, яка селиться на болоті. (Ондатра)

VIII. Підсумок уроку

— Що найбільше запам’яталося із вивченого на уроці? Що сподобалося?

IX. Домашнє завдання

Опрацювати статтю підручника (С. 159—161).

Дізнатися у рідних, який вигляд мало озеро, на місці якого зараз знаходиться болото.



Джерело: noindex
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (05.12.2014)
Переглядів: 2507 | Рейтинг: 2.0/1
Об’ємні вироби з природного матеріалу. Виготовлення із природних форм фігурок...
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо...
Вступне заняття
П. Воронько «Липка». В. Сухомлинський «Покинуте кошеня». Г. Могильницька «Баб...
Передавання просторового явища способом загороджування в зображенні архітекту...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]