Гори України. Карпати. Рослини і тварини Карпат

УРОК 19

Tема: Гори України. Карпати. Рослини і тварини Карпат

Мета: дати учням поняття, яку частину земної поверхні називають горами; вчити знаходити гори на карті і глобусі; розвивати вміння користуватися картою, читати її; виховувати любов до природи, інтерес до вивчення природи України.

Обладнання: глобус, фізична карта України, Дитяча енциклопедія, книга «Дітям про тварин».

ХІД УРОКУ

I. Актуалізація знань

— Пригадайте, діти, яку форму поверхні Землі називають горами.

II. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ми познайомимося із горами України — Карпатами; дізнаємося, якої вони висоти, а також які рослини там ростуть, які водяться тварини та багато іншого.

III. Робота над темою уроку

1. Робота із глобусом.

— Діти, погляньте на глобус. Як на ньому зображені гори? Де ми їх бачимо?

2. Робота з картою України.

— А тепер подивіться на карту України і визначте, які гори є на території нашої країни.

Знайдіть Карпатські гори. В якій частині України вони знаходяться? (Повідомлення вчителя.)

— Карпатські гори розташовані на території сусідніх держав: Румунії і Словаччини. Українські Карпати складаються з витягнутих із північного заходу на північний схід паралелей. Вони є не дуже високими. Але вони впливають на погодні умови, на тваринний і рослинний світ.

3. Практична робота.

— Роздивіться схему, що вміщена у підручнику, і дізнаєтесь, як змінюється рослинний світ від підніжжя до вершини. (Пояснення вчителя.)

— У Карпатських горах зосереджено 15 % усіх лісів України. Ліси території становлять близько 40 %. Це найбільший лісовий масив нашої держави. Переважають смереково-букові ліси. Велику площу у Закарпатті займають дубові насадження, ялиця і граб.

Карпатські гори мають високоякісну деревину, яка користується попитом навіть на світовому ринку. Ліси розташовані великими суцільними масивами. Вони відіграють важливу роль водозбереження та природоохо-рони. Ліси також є дуже багатими на лікарські рослини, ягоди і гриби.

Полонини у Карпатах — це безлісі плоскі вершини гірських хребтів. Вони вкриті кострицею, арнікою, чорницею, брусницею, рододендроном. Полонини використовують як літні пасовиська.

(Розповідь супроводжується демонстрацією малюнків.)

4. Розгляд сторінок Дитячої енциклопедії «Як живеться рослинам високо в горах».

5. Повідомлення дітей про рослини (за матеріалами цієї книги).

— Діти, вам було дане завдання: прочитати з Дитячої енциклопедії цікаві дані про рослинний світ гір. (Повідомлення зачитати.)

6. Тваринний світ.

Самостійна робота за книгою.

— Прочитайте статтю підручника про тварин Карпат.

Перевірка прочитаного.

— Які тварини водяться в Карпатах?

— Чому там такий різноманітний тваринний світ?

7. Кільком учням дати книгу «Дітям про тварин».

Діти повинні прочитати про них і розповісти щось цікаве, що нікому не відоме.

(Розповіді дітей.)

IV. Закріплення матеріалу

— А зараз ми перевіримо, як ви запам’ятали та зрозуміли тему сьогоднішнього уроку. Розгадавши кросворд, ви прочитаєте назву гір, з якими ознайомилися.

1) Листяне дерево, що росте в горах. (Клен)

2) Квітка, що росте на полонині. (Арніка)

3) У горах є безліч. (лікарських) квітів.

4) Тетерук, рябчик, дятел — це. (птахи).

5) Хвойне дерево. (Модрина)

6) Річка, що тече в горах. (Прут)

7) Дерево на Закарпатті (Ялиця)

— То про які гори ми говорили на уроці?

V. Охорона природи Карпат

— В Українських Карпатах зосереджений природоохоронний фонд (майже 1 500 об’єктів).

1980 р. — Карпатський національний природний парк (50,3 тис. га). 1989 р. — Національний природний парк «Синевир».

1993 р. — Карпатський біосферний заповідник (57,9 тис. га).

VI. Підсумок уроку

— Що сподобалося вам на уроці?

— Що найбільше запам’яталося?

VII. Домашнє завдання

У книзі «Дітям про тварин» прочитати про корисні комахи лісу і ко-махи-шкідники лісу. Опрацювати матеріал підручника на С. 130—134.



Джерело: noindex
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (02.12.2014)
Переглядів: 3202 | Рейтинг: 0.0/0
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П...
Свято здоров'я (урок проводять два вчителі)
Тематичне ліплення за малюнком і власним задумом. Створення композиції за мот...
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі...
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]