Як зображають місцевість на плані. Умовні знаки на плані місцевості

УРОК 6

Tема: Як зображають місцевість на плані. Умовні знаки на плані місцевості

Мета: сформувати уявлення про план, масштаб, план місцевості, умовні позначки; навчити дітей креслити плани найпростіших предметів; формувати вміння користуватися умовними позначками, масштабом; навчити читати план місцевості; продовжувати формувати вміння орієнтуватися за Сонцем і компасом; формувати пізнавальний інтерес, спостережливість, уміння порівнювати та робити висновки.

Обладнання: гумки; кубики; склянки; сірникові коробки; лінійки; олівці; сантиметр; таблиці із зображенням місцевості, плану місцевості; картки з умовними позначками плану місцевості; учнівські компаси.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

II. Актуалізація опорних знань учнів

1. Фронтальна бесіда.

— Що таке горизонт?

— Що називають лінією горизонту?

— Чому горизонт має форму кола?

— Яка місцевість називається відкритою? Наведіть приклад.

— Що таке орієнтування на місцевості?

— Як можна орієнтуватися за Сонцем?

— Що таке компас?

— Чому він потрібен для орієнтування?

— Люди яких професій постійно користуються компасом?

2. Робота з картками.

Завдання 1. Намалюйте на дошці схему горизонту і лінії горизонту; поясніть, коли і чому краще видно лінію горизонту, і коли горизонт ширшає.

Завдання 2. Намалюйте на дошці схему «Сторони горизонту». Підпишіть основні і проміжні сторони горизонту.

Завдання 3. Розкажіть, з яких частин складається компас і як ним користуватися.

Завдання 4. За допомогою компаса визначте, де в класі південь, північ, схід, захід; з якої сторони класу — двері, а з якої — вікна; в якому напрямку від школи знаходиться ваш будинок; в якому напрямку ви йдете зі школи додому і із дому до школи.

3. Фронтальні тренувальні завдання для формування навичок визначення сторін горизонту.

1) Встаньте обличчям до півдня; покажіть, де північ, схід, захід.

2) Поверніться обличчям до північного заходу, визначте, яка сторона горизонту буде позаду.

3) Поверніться обличчям до північного сходу, визначте, яка сторона горизонту буде позаду.

4. Перевірте свої відповіді за допомогою компаса.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

1. Бесіда з елементами розповіді.

— На яких уроках ви чули слово план?

— Що означає це слово на уроках мови та літератури, на уроках малювання, на уроках праці?

— Чому легше складати оповідання чи переказ, якщо є план?

— Навіщо предмети на малюнках розташовують на задньому, середньому і передньому плані?

2. Проблемне запитання.

— А чи можна за малюнком із зображенням предмета визначити його розміри, розміщення в просторі відносно сторін горизонту?

ІV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Практична робота з метою розв’язання проблеми.

Інструкція вчителя

1) Візьміть аркуш паперу, покладіть на нього предмет, що знаходиться на столі (кубики різних розмірів, сірникові коробки, гумки різних розмірів), та обведіть предмет олівцем. Розгляньте, що у вас вийшло.

2) Порівняйте вигляд свого предмета зверху і те, що зобразили на аркуші. Зробіть висновок про те, що називається планом.

3) Спробуйте накреслити план великого предмета, наприклад, стола. Чи можна зробити так само, як ви тільки-но робили з малими предметами?

2. Робота з підручником.

1) Розгляньте малюнок і план столів (С. 89). Знайдіть у тексті відповідь на перше запитання.

2) Прочитайте на С. 90, що таке масштаб і як він записується.

3) Розгляньте на С. 91 малюнок і план місцевості, зверніть увагу на умовні знаки до плану місцевості.

4) За допомогою матеріалу підручника порівняйте малюнок і план місцевості та дайте відповіді на запитання.

— Чим різняться малюнок і план місцевості?

— Хто користується планом місцевості?

V. Закріплення та осмислення знань Бесіда.

— Що таке план предмета?

— Про що свідчить масштаб?

— Чим різняться малюнок і план?

— Що таке план місцевості?

— Як зображуються предмети на плані місцевості?

— Що означає масштаб на плані місцевості?

— Як предмети розміщуються на плані місцевості?

— Як визначити сторони горизонту на місцевості?

VI. Узагальнення та систематизація знань

Робота із зошитом (С. 34, 35).

VII. Підсумок уроку

VIII. Домашнє завдання

1) Опрацювати статті та завдання підручника (С. 88—92).

2) Виконати завдання в зошиті на С. 34—36.



Джерело: noindex
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (28.11.2014)
Переглядів: 3779 | Рейтинг: 0.0/0
Що потрібно знати про природу
Різноманітність рослин
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 11
Дикі та свійські тварини
Симетрія в природі. Згинання паперу. Вирізування деталей симетричної форми
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]