Письмове ділення багатоцифрових чисел на розрядні числа (загальний випадок)

Тема: Письмове ділення багатоцифрових чисел на розрядні числа (загальний випадок)

Мета: ознайомити учнів з письмовим діленням багатоцифрових чисел на розрядні; опрацювати задачі на рух тіла; формувати обчислювальні навички.

Обладнання: таблиці для усної лічби, таблиця «Ділення на розрядні числа», креслення умов задач.

ХІД УРОКУ

I. Контроль і закріплення знань учнів

Усні обчислення

1. Лічба за таблицею

Якщо кожне число у прикладі помножити або поділити на те саме число, отримаємо ще один правильний приклад.

2.Виконати ділення з остачею.

165 : 30 = 185 : 40 = 284 : 70 = 460 : 50 = 510 : 70 = 320 : 60 =

3.Завдання для опитування (за варіантами)

Варіант I

За поданим планом ділянки знайти, яку площу окремо відведено для

Варіант II

За поданим планом ділянки знайти, яку площу окремо відведено для гарбузів, петрушки і квасолі.

II. Вивчення нового матеріалу

1. Підготовча робота за вправою № 781

2. Ділення круглого багатоцифрового числа на кругле двоцифрове число

Пояснення вчителя.

4 5 7 8 0 6 0

4 2 07 6 3

3 7 8

3 6 0

1 8 0

1 8 0

0

— Перше неповне ділене 457 сотень. У частці буде 3 цифри. Поділимо 457 сотень на 60. Для цього поділимо 45 на 6, буде 7 (сотень). Множимо 60 на 7, буде 420. В остачі 37 сотень. Друге неповне ділене 378 десятків. 378 десятків поділити на 60, буде 6 десятків. Множимо 60 на 6, буде 360 (десятків), в остачі 18 десятків. Третє неповне ділене 180 одиниць. 180 поділити на 60, буде 3. Остачі немає. Частка 763.

При діленні ми замінили ділене зручними доданками і користувалися правилом ділення суми на число (45 780 : 60 = (42 000 + 3 600 + 180) : 60 = = 42 000 : 60 + 3 600 : 60 + 180 : 60 = 700 + 60 + 3 = 763).

3. Первинне закріплення. Вправа № 784

4. Коментоване розв’язання прикладів № 785 (1), самосійне розв’язання — № 785 (2)

5. Фізкультхвилинка

III. Розвиток математичних умінь учнів

1. Розв’язання задачі № 782 (вробити креслення на дошці)

2. Задача № 786 (учні з високим і достатнім рівнем знань розв’язують самостійно, решта — під керівництвом учителя)

IV. Підсумки уроку

V. Домашнє завдання

№ 788, 789.



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (25.05.2015)
Переглядів: 1425 | Рейтинг: 0.0/0
А. М'ястківський «Неня». Д. Білоус «Звертання»
Декоративна аплікація
Д. Павличко «Де найкраще місце на землі». В. Скуратівський «Калина». А. Листо...
Чим розпізнаємо запах і смак
Право дитини на здоров'я. Як звертатися за порадою та по допомогу у разі ...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]