Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Задачі на зустрічний рух. Розгортка прямокутного паралелепіпеда

Тема: Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Задачі на зустрічний рух. Розгортка прямокутного паралелепіпеда

Мета: формувати в учнів уміння виконувати письмове ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові, складати й розв’язувати задачі на зустрічний рух; обчислювати площу розгортки прямокутного паралелепіпеда; вдосконалювати обчислювальні навички.

Обладнання: креслення для умов задач, картки для усної лічби; роз-гортка прямокутного паралелепіпеда.

ХІД УРОКУ

I. Актуалізація знань учнів

1. Вступне слово учителя

— Ми продовжуємо працювати над багатоцифровими цифрами. Сьогодні я пропоную вам здійснити подорож. Дуже давно мореплавці відкривали нові землі. Ми теж попливемо відкривати нову землю, ми самі дамо їй назву.

Перед нами — карта нашої подорожі. Ось корабель, на якому ми попливемо. У кожної команди мандрівників повинен бути капітан. Наш капітан Марія (найкращий математик у класі) сидить за першою партою. Всі учні, які сьогодні будуть відповідати на уроці, сідають до неї, отримують теоретичні питання й відповідають на них. Капітан перевіряє правильність відповіді й дає вам кружечок: зелений — відповідь правильна, червоний — відповідь неправильна. У кінці уроку, враховуючи ваші кружечки, я назву ваші оцінки.

2. Усна лічба

— Перший маршрут лежить до берегів Південної Америки. Там живе папуга Кеша. Від нього вам завдання.

1) Гра «Мовчанка»

3. Завдання для опитування. Усна лічба за картками

75 : 2519 • 4О

60 : 5300 : 21 000 : 2

100 : 25700 : 21 730 + 2 220

3. Розв’язання прикладів

— Далі наш шлях веде до берегів Африки. Там у лісах живуть мавпи, а у водах ріки Ніл плавають великі крокодили. Щоб безпечно пройти лісами й пропливти рікою, розв’яжемо приклади (№ 610 з коментуванням, № 611 — самостійно), які пропонує нам мавпочка Чічі.

II. Розвиток математичних умінь учнів

1. Ділення багатоцифрового числа на одноцифрове

— Тепер ми пливемо до берегів Індії. Там живе слоненятко Амат. Воно навчилося добре виконувати фізичні вправи. А вам пропонує навчитись ділити круглі числа на одноцифрові.

• Розглянути записи і пояснити обчислення (№ 613 (1)).

• Коментоване розв’язання прикладів № 613 (2).

2. Фізкультхвилинка

3. Розв’язання задачі

— Повертаємось до берегів Азії. Тигренятко Аматі при ніс нам завдання.

Задача

Від двох берегів ріки одночасно пливли назустріч один одному два крокодили. Перший плив зі швидкістю 7 км/год, другий — 8 км/год. Вони зустрілись через 3 години. Яка відстань між берегами ріки?

Коментоване розв’язання задачі за кресленням.

7 км/год

8 км/год

'"V'? км

і = 3 год

4.Обчислення площі поверхні розгортки прямокутного паралелепіпеда

— Повернулись ми назад, але нової землі не побачили, та коли ми були в подорожі, прийшла для нас посилка.

Щоб дізнатись, що там, ми повинні обчислити площу поверхні цієї розгортки (вчитель згадує з дітьми, як називається це тіло, яку геометричну фігуру має кожна грань паралелепіпеда, як обчислити площу однієї грані, а потім і всіх граней).

Спочатку учні обчислюють площу двох граней.

5   3   2 = 30 (см2) — площа двох однакових граней.

5   2   2 = 20 (см2) — площа ще двох однакових граней.

3   2   2 = 12 (см2) — площа ще двох однакових граней.

30 + 20 + 12 = 62 (см2) — площа розгортки прямокутного паралелепіпеда.

III. Підсумки уроку

— Розкриваємо нашу паралелепіпед-посилку. Там ви побачили малюнок нашої школи. Ось нова земля — земля ще незвіданих знань, які ви будете отримувати протягом кількох років. Бажаю вам вчитись добре, щоб колись насправді стати добрими й мужніми творцями нового у світі.



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (18.05.2015)
Переглядів: 1945 | Рейтинг: 0.0/0
Казка Н. Забіли «Вовк і козенята». Прислів'я
Чому пташки в'ють гнізда по-різному? Англійська народна казка «Сороче гні...
Запитання до природи. З чого виготовляють папір? Чому малює твій олівець?
Осінь щедра, осінь золотава. Урок позакласного читання
Різноманітність дитячих ігор. Значення гри у житті дитини
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]