Правопис ненаголошених особових закінчень дієслів теперішнього І майбутнього часу. (Вправи 134-136.)

Тема: Правопис ненаголошених особових закінчень дієслів теперішнього І майбутнього часу. (Вправи 134-136.)

Мета: Вчити застосовувати вивчені правила на практиці. Виробляти навички правопису ненаголошених особових закінчень. Продовжувати вчити правильно вживати дієслова у своєму мовленні.

Обладнання: Малюнки весняних квітів, таблиця словникових слів, орфографічні словники.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу до уроку.

II. Перевірка домашнього завдання. (Вправа 133.)

1. Оголошення конкурсу президентських програм щодо розвитку школи, освіти і життя.

2. Зачитування учнями творів. Оцінювання класом заслуханих творів, вибір найкращої програми. Аргументування свого вибору.

ІІІ. Каліграфічна хвилинка.

вс вс станеш неш встанеш

з з зр об ши ши зробиш

Раніше встанеш — більше зробиш.

— Поясніть зміст прислів'я.

— Відшукайте у прислів'ї дієслова, поставте в них наголоси. Підкресліть У цих дієсловах ненаголошені [е], [и]. До якої дієвідміни належать ці дієслова?

IV. Робота над вивченням нового матеріалу.

1. Проблемна ситуація. (За матеріалами вправи 134.)

а) Читання слів.

— Які букви пропущено в словах? (е, и)

— У яких дієсловах легко вставити пропущені букви? (У словах, де пропущені букви позначають наголошений звук.)

— В інших словах пропущена буква позначає ненаголошений звук, тому це викликає труднощі під час написання.

б) Розв'язання проблемної ситуації через ознайомлення з правилом і таблицею.

в) Визначення дієвідміни кожного дієслова, у якому ще не вставлені пропущені букви.

Висновок. У ненаголошених особових закінченнях дієслів І дієвідміни пишемо е, є; у дієсловах другої дієвідміни пишемо и, ї.

2. Тренувальна вправа 135.

Вправа виконується з аргументованим коментарем кожної орфограми.

а) Записування слів, вставляючи пропущені букви.

б) Записування речень з трьома дієсловами (на вибір).

Фізкультхвилинка.

3. Робота з орфографічним словником.

— Відшукування в орфографічному словнику слова напам'ять.

— На яке питання відповідає це слово? (Як?)

— Яка частина мови відповідає на питання які

— Запишіть це слово у таблицю словничка в колонку «Інші слова».

4. Каліграфічна хвилинка.

на на пам пам'я м'я напам’ять напам'ять напам'ять напам'ять

Цей вірш ми вивчимо напам'ять.

— Діти, щоб це речення не було неправдою, приступаймо до вивчення вірша, який буде потрібний під час вивчення наступної теми.

5. РЗМ. Вивчення напам'ять вірша Платона Воронька «Облітав журавель».

Облітав журавель сто морів, сто земель, облітав, обходив, крила, ноги натрудив.

Ми спитали журавля:

— Де найкращая земля? —

Журавель відповідає:

— Краще рідної — немає!

6. Самостійна робота (з наступною взаємоперевіркою).

— Спишіть прислів'я, вставляючи пропущені букви в дієсловах. Скорочено позначте дієвідміну цих дієслів.

Якщо зранку попрацю...ш — потім не пожалку...ш.

Не побіга...ш — не пообіда...ш.

Через вікно весь світ не побач...ш.

Одним пальцем голки не вдерж...ш.

7. Огляд виставки «Квіткова експозиція».

— Розгляньте «Квіткову експозицію».

— Назвіть квіти, які ви знаєте. (Тюльпан, нарцис, бузок, конвалія, підсніжник, первоцвіт, медунка.)

— Уважно розгляньте конвалію, тому що ця квітка допоможе вам виконувати домашнє завдання.

V. Підсумок уроку.

VI. Домашнє завдання з інструктажем.

С. 71 — правило. Вправа 136.

— Оголошується конкурс на краще продовження казки. Конкурс відбудеться на наступному уроці української мови.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (08.09.2015)
Переглядів: 2455 | Рейтинг: 0.0/0
Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Каз...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 20
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 24
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint. В гостях у Ганнусі
Мовні цікавинки. Народні прислів'я і загадки. Д. Білоус «Загадка»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]