Уявлення про складне речення. Побудова складного речення. Узагальнення знань і вмінь з розділу «Речення»

Тема: Уявлення про складне речення. Побудова складного речення. Узагальнення знань і вмінь з розділу «Речення»

Мета: розширити уявлення про речення, познайомити із складними реченнями, показати їх відмінність від речень з однорідними членами, розповісти про розділові знаки у складних реченнях, вчити утворювати складне речення; розвивати спостережливість, вміння аналізувати, порівнювати й робити висновки на основі спостережень; виховувати уважність і наполегливість.

Обладнання: картки «Прості речення», «Речення з однорідними членами», «Складне речення».

ХІД УРОКУ

I. Перевірка домашнього завдання

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

Вчитель вивішує на дошці картки «Просте речення», «Речення з однорідними членами», «Складне речення».

— Про які речення ви можете розповісти?

— А з якими з них ви не знайомі?

— А чи хотіли б познайомитись?

III. Оголошення теми і мети уроку

— Сьогодні ми познайомимось із складним реченням. Які питання виникають у вас?

(Вчитель записує на дошці.)

Наприклад:

1. Яке речення називається складним?

2. Чим воно відрізняється від простого речення й речення з однорідними членами?

3. Чи є в ньому розділові знаки?

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Самостійна робота із вправою 91

I варіант — 1 речення; II варіант — 2 речення; III варіант — 3 речння.

Визначити граматичну основу та скласти схему речення.

2. Пошукова робота

Результати роботи із вправою 91 обговорити у групах і представити на дошці у вигляді схеми речення.

I варіант

що? -о- що=цобили?

ІІ

як?що?

І

яку?

II варіант

що? -<-------► що)2обить?

які?які?де?де?де?

III варіант

що_ЕобЖіь? -О- що?, що?, -О- що_Еобшь?

І

як?

— Візьміть з дошки картку, на якій, на ваш погляд, записаний вид вашого речення.

— Яку картку отримали учні третього варіанта?

— Чим це речення відрізняється від попередніх?

— Спробуйте зробити висновок. Яке речення називається складним? (Вчитель допомагає й уточнює.)

— Порівняйте свій висновок з правилом на С. 45.

— Що ви можете сказати про розділові знаки у складному реченні?

V. Закріплення та систематизація знань

1. Колективне виконання вправи 93

2. Робота в парах (вправа 94)

3. Пояснювальний диктант

Записавши речення, поясніть розділові знаки.

Восени у їжаків мало їжі. Поховалися в землю черв’яки, зникли ящірки. Важко знайти гадюк і жаб.

Цілий день працює їжачок. Вдень і вночі тягне у нору сухе листя, мох. Настане зима, і їжачок солодко засне у гніздечку.

VI. Підсумок уроку

1. Записати на аркушах, чого сьогодні навчилися, і здати рахунковій комісії.

2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

3. Оголошення результатів роботи рахункової комісії

VII. Домашнє завдання

С. 45, правило; вправа 95; підготуватися до контрольної роботи.



Джерело: noindex
Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (18.06.2015)
Переглядів: 1468 | Рейтинг: 0.0/0
Робота з папером. Декоративна аплікація
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П...
Зима. Рослини взимку. Охорона здоров'я зимової пори
Весняні свята. Великдень
Світ за вікном. Побудова і записування речень, що передають, описують вид із ...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]