Образи юних художників у віршах. Г. Чубач «Найрідніші голоси». С. Жупанин «Намалюю вітер»

Тема: Образи юних художників у віршах. Г. Чубач «Найрідніші голоси». С. Жупанин «Намалюю вітер»

Мета: формувати навички швидкого, виразного, правильного читання; розвивати вміння учнів передавати під час читання настрій твору, ставлення авторів до зображуваного; розвивати уяву, спостережливість до природних і мовних явищ.

Обладнання: картки зі словами.

ХІД УРОКУ

І. Вправи для вдосконалення читацьких навичок

1. У словах замість рисок уявляйте собі букву «О» і читайте їх. Д_бр_, м_р_з, г_л_с, ж_вт_к, г_л_д, м_з_к, с_р_м, г_р_х, м_л_к_,

к_мп_т, к_л_с_к, п_в_р_т, б_л_т_, б_р_шн_.

2. Гра «Розмова лісу».

Вітерець у лісі - ш-ш-ш.

Повзе вуж у траві - с-с-с.

Пролетів жук - ж-ж-ж.

Заспівав комарик - з-з-з.

Пролетів птах - шух-шух-шух.

3. Гра «Придумайте закінчення речення».

Яка то радість - приїжджати в село до... (бабусі). Заходжу в хату, цілую напружені... (руки). Вони пахнуть... (хлібом, молоком).

4. Поетична хвилинка.

Декламування віршів про бабусю учнями.

II. Повідомлення теми та мети уроку

- Сьогодні ми прочитаємо вірші Ганни Чубач і Степана Жупанина, в яких поети описали юних художників.

III. Опрацювання вірша Г. Чубач «Найрідніші голоси»

- Послухайте вірш і скажіть, між ким ведеться діалог.

Читання вірша вчителем.

1. Словникова робота.

криваві очі будем малювати

сільська хатадивилась довго

вузлуваті руки не можна відкладати

- Доберіть іменники до словосполучень другої колонки.

2. Самостійне читання вірша учнями.

- Від чийого імені ведеться розповідь?

3. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

- Якими словами описала внучка бабусю?

- Якими словами описала бабуся себе?

- Прочитайте слова бабусі, які звучать, як прислів'я.

- Із чим порівнюється портрет бабусі? Прочитайте.

4. Виразне голосне читання вірша учнями за особами.

IV. Опрацювання вірша С. Жупанина «Намалюю вітер»

1. Виразне читання вірша вчителем.

- Про що цей вірш?

2. Вправа на миттєве сприймання слів.

Слова на картках: вітер, грізні, гортає, намалюю, вітерець, ніжні, танцює.

3. Пояснення слів: тераса, має.

4. Повторне читання вірша учнями «ланцюжком» (по рядочку).

5. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

- Які вітри зобразив хлопчик? Прочитайте.

- Скільки малюнків він зробив?

- Які ознаки вітру називає художник?

- Чому, на вашу думку, вітрам нема кінця і краю?

6. Вправи для розвитку швидкості читання.

1) - Прочитайте, що у вірші можна побачити, а що - почути?

2) Гра «Ти - мені, я - тобі» (діти читають в парах по одному реченню).

3) Читання «Земля і небо».

7. Виразне читання вірша учнями.

8. Творче завдання.

- Доберіть до слів вітер і сонце якомога більше прикметників. У кого вийде найдовший «ланцюжок»?

9. Словесне малювання картин до вірша.

V. Підсумок уроку

- Які вірші ви читали? Хто їх автори?

- Якою є співуча пір'їнка для героїв цих віршів?



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (11.04.2015)
Переглядів: 3107 | Рейтинг: 5.0/1
М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм...». Леся Українка «Красо України, По...
Колискові пісні, записані поетом М. Сингаївським: «Ой люлі, ой люлі...», «Тих...
Створення пейзажу. Послідовність дій під час створення пейзажу. Ескіз виробу....
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Метелик
Безпека на відпочинку. Практична робота: моделювання правильних і неправильни...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]