Г.-К. Андерсен. Уривки з казки «Гидке каченя» (продовження)

Тема: Г.-К. Андерсен. Уривки з казки «Гидке каченя» (продовження)

Мета: удосконалювати навички правильного і виразного читання; розвивати зв'язне мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; вчити складати план твору; розвивати вміння знаходити у структурі тексту описи, міркування; виховувати любов до природи.

Обладнання: ілюстрації до казки «Гидке каченя», складові таблиці.

ХІД РОБОТИ

I. Організація класу

II. Вправи для вдосконалення читацьких навичок

1. Розчитування.

Читання складової таблиці (індивідуально).

2. Вправи для розвитку мовленнєвого апарату.

1) Робота зі скоромовкою.

У ставку гуськом стоять Гусенята й гуска.

Гусенята плюскотять,

Гуска носом плюска.

2) Робота над чистомовкою.

Лв-ав-ав - він багато перестраждав.

Ав-ав-ав - і нарешті гарним став.

Ся-ся-ся - лебідь не загордився,

Ся-ся-ся - бо з добрим серцем родився.

3. Читання «слів-пірамід».

Вбогої

хатинки

воркотіти

кудкудакати

загордів

прекрасних

величних

закрутились

1) Спочатку слід читати одне слово, потім - два, три і таким чином прочитати всю піраміду цілком.

2) 1 варіант - прочитати прикметники і визначити їх рід і число;

2 варіант - прочитати дієслова і визначити їх дієвідміну.

4. Прочитати слова по рядках.

вбгїз_м_

л_х_в_д_

влчнх птх

пр_з_р_ї птхв

пплстйх_т_нк_

- Які слова можна з'єднати, щоб утворилися словосполучення? (Робота в парі.)

- Як одним словом можна назвати кожну групу слів?

5. Утворити нові слова із букв слова попелястий.

III. Підготовка до сприймання нового матеріалу. Ознайомлення із темою уроку

1. Гра «Плутанка».

Ооглувдав (голодував) авноокл (навколо) елвич (велич)

дкгие (гидке) ебліьд (лебідь) ракпнийерс (прекрасний)

2. Загадка.

Що це ще за чудеса?

Подивись, яка краса!

Птахи дивляться у воду На свою чудову вроду,

Легко змахують крильми,

Ніби перший сніг зими,

Шиї довгі і гнучкі.

Що за красені такі? (Лебеді)

IV. Опрацювання другої частини казки «Гидке каченя»

1. Виразне читання.

- Куди потрапило спочатку гидке каченя?

- Де воно зимувало?

2. Словникова робота.

3. Читання «ланцюжком».

- Як каченя потрапило до бабусі?

- Як йому жилося із куркою та котом?

4. Вибіркове читання.

- Прочитати опис лебедів.

- Які почуття пережило каченя?

- Яка мрія поселилась у серці бідного гидкого каченяти?

- Прочитати опис саду.

- Яке перетворення трапилось з гидким каченям?

5. Вправи для розвитку техніки читання.

1) Гра «Хто швидше?» (робота в парах).

2) Гра «Дочитайте речення» (проводять учні).

3) Гра «Прочитайте».

- Яке рішення прийняло каченя?

- Як стали сприймати птаха оточуючі?

- Чи змінилось серце птаха?

- Яка головна думка казки?

6. Робота над ілюстраціями.

- Який епізод казки зобразив художник на малюнку?

- Знайдіть рядочки твору, які відповідають малюнкам (по рядах).

7. Складання плану казки.

8. Робота над характеристикою головної дійової особи.

9. Складання діафільму «Гидке каченя».

V. Домашнє завдання

Переказувати. Скласти усні малюнки до твору.

VI. Підсумок уроку



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (01.04.2015)
Переглядів: 2268 | Рейтинг: 0.0/0
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 11
Після уроків. Висловлення істинні і хибні
Як тварини готуються до зими
Пошиття фартушка для ляльки, оздоблення його швом «уперед голку» та аплікаціє...
Ура! Канікули!
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]