З чистого джерела народної мудрості

Тема: З чистого джерела народної мудрості

Мета: дати ширші уявлення про фольклорні джерела; виховувати любов до рідного краю, бажання більше дізнатися про його історію, культурні традиції; розвивати пам’ять, мислення; вдосконалювати техніку читання.

Обладнання: тематична виставка книг, ілюстрація, вишиті серветки, рушники.

Тип уроку:  урок позакласного читання.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Оголошення теми і мети уроку

1. Вступна бесіда.

— Пісні, казки, ігри, загадки, прислів’я, приказки, прикмети — це багатство української мови. Це мудрість нашого народу. Вона невичерпна, цілюща, чиста, як джерельна вода. Ми з вами сьогодні також зупинимося біля джерела народної мудрості.

2.Робота з виставкою книг.

1) Розгляд книг.

2) Ознайомлення з книгами.

— Які книги ви вже читали? Які книги бачите вперше?

ІІІ. Робота над темою уроку

— Урок ми проведемо у вигляді усного журналу.

Сторінка 1 — «Українські пісні»

1. Слово вчителя.

— Український народ завжди відзначався пісенністю. Співав радісні пісні, коли було весело, коли ж було сумно,— звучали журливі й невеселі. Співають наші люди, коли працюють. Пісня звеселяє їхню працю. Пісня супроводжує нас завжди, навіть тоді, коли хочеться спати. Тоді мама співає вже колискову.

2. Слухання колискової і дитячих пісеньок (діти п ідготувал и їх зазда -легідь).

Сторінка 2 — «Народні легенди»

1. Словникова скарбничка.

— Що таке легенда? (Легенда — народне оповідання про якісь події чи життя людей, оповите казковістю, фантастичністю.)

— Про що розповідають легенди? (Про героїчне історичне минуле нашого народу, про походження назв міст, сіл, птахів, рослин тощо.)

2. Читання й обговорення легенд.

1) «Диво на Почаївській горі».

— Де відбувалася описана подія?

— Про яке диво на Почаївській горі ви довідались?

— Чим є Почаївська лавра для українського народу?

2) «Калина-дівчина».

— Коли відбувалися описані події?

— Хто є головною героїнею легенди?

— Що з нею трапилося?

— Яка риса людського характеру уславлюється у цій легенді?

— Які ще легенди про калину ви читали? (Розповіді дітей.)

Сторінка 3 — «Народ скаже, як зав’яже»

— Як ви думаєте, що містить ця сторінка? (Відповіді учнів.)

1. Слово вчителя.

— Прочитайте, будь ласка, прислів’я на дошці і назвіть ті, що ви підібрали вдома (про природу, знання, працю, чесність тощо).

2. Читання учнями прислів’їв, дібраних самостійно.

3. Гра «Доповніть прислів’я і приказки».

• Народ скаже, як... (зав’яже).

• Праця годує, а лінь... (марнує).

• Що посієш, те й... (пожнеш).

• Не вір словам, а вір... (ділам).

• Одна ластівка весни не... (несе).

— Як ви розумієте зміст цих прислів’їв, приказок?

— Яка різниця існує між прислів’ям і приказкою? (Прислів’я поширені, приказки укорочені, без повчального значення.)

4.Конкурс на кращого читця скоромовок.

Сторінка 4 — «Казки — це диво»

1. Читання та обговорення казки «Чарівні люстро, книги і яблуко».

— Слухаючи чи читаючи казку, ви поринаєте в її чарівний світ. Не-сходжені стежини ведуть вас на край землі. Дикі лебеді літають над безкраїм полем. Долаючи безліч небезпек і пригод, маленький безпомічний хлопчик раптом стає сильним і хоробрим. Розум і винахідливість допомагають йому в поєдинку із жорстоким змієм. Казка повниться різними чудесами. Так само, як і та, що будемо читати.

2. Читання казки підготовленими учнями.

3. Читання казки учнями мовчки.

Завдання. Обрати правильну відповідь.

— Скільки синів було у короля?

а)2; б) 3; в) 5.

— Який подарунок забажала отримати панна?

а) Найдорожчий;

б) найкращий,

в) найпотрібніший.

— Панна обрала:

а) люстерко;

б) килим;

в) цілюще яблуко.

— Як ви гадаєте, чому панна обрала яблуко?

— Що б обрали ви, якщо б опинилися на місті панни?

Сторінка 5 — «Загадки»

1. Змагання.

— Уснопоетична творчість нашого народу містить також і загадки. А зараз позмагаємось, хто знає більше загадок.

(Провести змагання.)

— Діти, а тепер мої загадки відгадайте!

(Учитель зачитує загадки різноманітної тематики.)

2. Хвилинка творчості.

— Складіть загадки про шкільне приладдя.

IV. Підсумок уроку

— Ось і перегорнута остання сторінка журналу... Що ж нового дізналися ви з нього?

(Відповіді дітей.)

V. Домашнє завдання

Учитель оголошує тему наступного уроку позакласного читання.



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (24.02.2015)
Переглядів: 1607 | Рейтинг: 0.0/0
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра)
Інформація. Як людина сприймає інформацію
Правила поведінки за столом
Складові дороги. Основні відомості про організацію дорожнього руху
Тарас Шевченко. Урок позакласного читання
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]