На балу

На балу

Мета:

♦ навчальна: учити учнів співати природним звуком; засвоїти з ними поняття «менует»; ознайомити учнів з особливостями танцю менует;

♦ розвивальна: розвивати емоційну сферу учнів за допомогою емоційного змісту музики Й. С. Баха, С. Прокоф'єва;

♦ виховна: виховувати емоційну чутливість, здатність до співпереживання, розуміння почуттів і думок, що виражені в музиці.

Музичний матеріал: С. Прокоф'єв «Вечір»; Й. С. Бах «Менует»; Н. Май «Виглядаєм сонечко»; Т. Жупаніна «Рання бджілка»; поспівка «Бом-бім».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; А. Куїнджі «Місячна ніч на Дніпрі» (репродукція картини); малюнки — ілюстрації до музичних творів;

«Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас»; вірш «Зоре моя вечірняя»! Шевченка.

Обладнання: Синтезатор, комп'ютер ; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід («Вечір» С. Прокоф'єва).

1. Організаційний момент

Перевірка готовності класу до уроку

Музичне вітання

2. Актуалізація опорних знань

♦ Які танці вам відомі?

♦ Що таке вокальна музика?

♦ Яку музику ми називаємо інструментальною?

3. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Після насиченого різними подіями дня — навчання у школі, спілкування з друзями, підготовки уроків, допомоги батькам удома — настає вечір. Як ви гадаєте, чи може музика зобразити цю пору?

Сьогодні ми про це дізнаємося.

4. Основна частина

4.1. Вокально-хорова робота

Розучування поспівки «Бом-бім», виконання з показом рукою руху мелодії (робота у зошитах, с. 34)

4.2. Слухання музики

♦ Чи були ви коли-небудь на вечірній прогулянці з батьками?

♦ Що ви бачили дивного?

Учитель. Як чудово виглядає природа ввечері! Діти збираються в саду або на березі ставка, вдивляються в навколишній світ, услуховуються у звуки, обмінюються думками про почуття.

Послухайте, як видатний український поет Т. Шевченко описав свої враження від вечірньої зорі.

Учитель декламує уривок з поеми «Княжна» Т. Шевченка «Зоре моя вечірняя...».

Які чудові поетичні слова! А ось як побачив цю картину ще один геніальний митець — художник А. Куїнджі. Роздивіться репродукцію його картини

« Місячна ніч на Дніпрі».

Композитори також не залишилися байдужими до вечірньої пори, адже вони також відображають у своїх творах навколишній світ, але зображують особливо — музикою.

♦ Що ми можемо почути у цій вечірній музиці?

Якщо послухаєте п'єсу «Вечір» Сергія Сергійовича Прокоф'єва, то зможете дати відповідь на це запитання.

Слухання п'єси «Вечір» С. Прокоф'єва

♦ Як музика малює вечірню пору?

♦ Яку картину ви змогли б намалювати?

♦ Який твір С. Прокоф'єва ми вже слухали?

Учитель. Музика С. Прокоф'єва змальовує дивовижну, сповнену таємниць, загадкову картину вечора. Ніжна, наспівна мелодія тихого вечора, у яку втручається густий, низький дзвін вечірнього дзвона. Послухайте ще раз цю п'єсу, і нехай ваші руки намалюють у повітрі цю вечірню мелодію, а коли ви почуєте низький дзвін дзвона — заховайте руки.

Повторне прослуховування музики з пластичним інтонуванням

4.3. Засвоєння нових знань

Учитель. Діти, ми отримали листа, у якому нас запросили на бал. А щоб туди потрапити, звернімося до музики, адже це справжня чародійка, що допоможе нам потрапити до Німеччини давніх часів.

Отже, велика зала, запалені свічки, усі гості у старовинному одязі виконують старовинний танець — менует.

Менует — старовинний бальний танець, сповнений увічливих поклонів, реверансів, неспішних кроків.

4.4. Слухання музики

Слухання фрагмента «Менуету» Й. С. Баха (робота у зошитах, с 33)

Учитель. Цю музику написав німецький композитор Йоганн Себастьян Бах. Його ім'я та його твори ви ще неодноразово почуєте на уроках музики. Прислухайтесь уважно до його музики!

♦ Якими словами ви розповідатимете про музику менуету? Ця музика є плавною та спокійною чи швидкою та енергійною?

Повторне слухання «Менуету» Й. С. Баха

4.5. Вокально-хорова робота

Учитель. Як хочеться швидше зігрітися у яскравому сонячному промінні!Навіть якщо йде короткий весняний дощ, ми виглядаємо сонечко. Ната-лія Май у своїй пісні «Виглядаєм сонечко» розповіла про те, як діти чекають на його теплі промінці.

Послухайте цю пісню!

Слухання пісні «Виглядаєм сонечко» Н. Май, розучування, виконання з елементами інсценування

♦ Що роблять діти для того, щоб швидше визирнуло сонце?

♦ Які весняні пісні-веснянки ви можете згадати?

Продовження роботи над піснею «Рання бджілка» Т. Жупаніної (з інсценуванням)

5. Підбиття підсумків уроку

♦ Яку назву має старовинний німецький танець?

♦ У якому темпі його виконують?

Учні виходять із класу під музичний супровід

(«Вечір» С. Прокоф'єва).



Джерело: noindex
Категорія: Музичне мистецтво | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 2171 | Рейтинг: 0.0/0
Аплікація з паперу. Види аплікацій. Виготовлення аплікації
Твоя квартира. Будь обережним
Наш вернісаж
Щоденне піклування про своє здоров'я
Щоб бути здоровим і все встигати робити
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]