Поняття декору. Вирізування симетричної силуетної форми та її оздоблення простими елементами. «Святкова ялинка»

Урок № 14

Тема: Поняття декору. Вирізування симетричної силуетної форми та її оздоблення простими елементами. «Святкова ялинка».

Мета: ознайомлювати учнів із поняттям «розмір зображення»; навчати визначати центр композиції; засвоювати основи симетричної композиції, основи створення декоративної композиції; формувати навички роботи з силуетними формами; ознайомлювати учнів з основним поняттям «декоративний малюнок»; закріплювати навички роботи в техніці аплікації; навчати дітей виконувати роботу колективно; розвивати дрібну моторику руки; розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості; виховувати акуратність, увагу; любов до природи.

Обладнання: аудіозапис фрагментів (П. Чайковський «Лускунчик»), альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; па­літра.

Хід уроку

I.     Організаційний момент.

II.   Актуалізація опорних знань і вмінь учнів:

          Які інструменти знадобляться для роботи гуашшю?

III.  Мотивація навчальної діяльності:

          Чи любите ви свята? Мешканці нашої дивовижної країни Фантазії просто обожнюють свята! Дні народження, Різдво, Новий рік... До них починають готуватися заздалегідь. Господині прибирають оселі й вигадують страви, якими вони пригощатимуть гостей-сусідів. І, звісно, усі готують одне одному подарунки, дивовижні й незвичайні. Майстри країни Фантазії завжди роблять подарунки власноруч.

          Щоб придбати що-небудь, не потрібно багато розуму! — говорять вони. — Але коли майстер робить щось своїми руками, то вкладає у витвір частинку своєї душі.

          Усі фарби, олівці й пензлі працювали без відпочинку. Аж ось усе готове до святкування: будинки прикрашені кольоровими вогнями, на Столах досхочу тортів і тістечок, чарівні подарунки загорнуті в кольоровий папір.

          Лише Біла фарба зажурено блукає містом. Поміж святкової метушні їй забракло місця.

          Біла фарба йшла світ за очі. Нарешті вона опинилася на міському майдані та присіла відпочити на лаві у маленькому скверику.

          0-хо-хо-хо-хо! — почула вона. Біла фарба озирнулася, але поруч нікого не було.

          О-хо-хо-хо-хо! — знову зітхнули поруч. Біла фарба при-дивилася уважно й побачила Ялинку, яка самотньо стояла по-середині скверика.

          Чого ти зітхаєш, Ялинко? Чому не розважаєшся разом з усіма?

          Подивись но на мене! Хіба можна прийти на свято в старому темно-зеленому вбранні? — вигукнула Ялинка і знову зітхнула.

Біла фарба замислилася: «А й справді, голки в Ялинки торішні, темні. Як же їй допомогти? А чи не піти мені до королеви Райдуги? Вона знайде можливість допомогти Ялинці».

Королева Райдуга посміхнулася: «Ти сама зможеш допомогти Ялинці. Прикрась її гілочки білим снігом — і побачиш, якою вона відразу стане ошатною».

Біла фарба та Ялинка дуже зраділи, а решта фарб також за-хотіли допомогти.

Вони вирішили розфарбувати стіни будинків навколо майдану, щоб дім Ялинки також став ошатним.

У маленької Ялинки В небі над Ялинкою Голочки зелені, ясна зірка сяє — іграшки та вогники, крізь віхоли та марево цукерочок дві жмені. Свято закликає.

IV.  Вивчення нового матеріалу:

1.        Творче завдання:

Учитель малює на дошці композиційні схеми і пропонує учням вибрати правильну, обґрунтувавши свій вибір. Потім учитель малює крок за кроком спочатку схему побудови загальної форми, потім — деталі.

          Розміщення зображення на аркуші паперу: а — малюнок занадто великий та зсунутий до краю аркуша; б — малюнок занадто маленький та зсунутий до краю аркуша; в — малюнок виконаний правильно

          Головне зображення на малюнку не приховується по кутках аркуша, а розташовується посередині.

          Головне зображення на малюнку не повинне бути завеликим або замалим.

          Малюємо чистими фарбами і ретельно вимиваємо пензлик, коли переходимо від одного кольору до іншого.

          Не використовуємо під час малювання кольори безпосеред-ньо з банки, а змішуємо їх на палітрі.

          Під час роботи не розмахуємо пензлями й олівцями.

          Обережно поводимося з водою і фарбами.

V.   Закріплення вивченого матеріалу:

1. Індивідуальна робота за творчим завданням

Під час виконання роботи вчитель (за потреби) надає учням індивідуальну допомогу.

VI.  Підбиття підсумків:

1.        Обговорення учнівських робіт

Учні самі визначають, хто впорався із завданням, а хто припустився помилки і чому. Усі роботи кріплять на довгий аркуш паперу або шматок шпалери відповідного кольору. Аркуш із малюнками має стати складовою новорічного і різдвяного оформлення класної кімнати.



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (16.12.2013)
Переглядів: 3267 | Рейтинг: 0.0/0
Закріплення навичок роботи з мишею
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint. В гостях у Ганнусі
У царстві тварин
Українська народна казка «Лисиця та їжак»
«Осінь спати захотіла, землю листом застелила...». Побудова речень різних тип...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]