Абетка малюнка: лінія як засіб виразності. Творче завдання. Які бувають дерева

Урок 32. Абетка малюнка: лінія як засіб виразності. Творче завдання. Які бувають дерева

Мета: формувати в учнів уміння передавати в малюнку свої зорові уявлення, працювати від загального до часткового; розвивати комбінаторні здібності, образне, логічне, просторове мислення; учити виразно компонувати обраний сюжет; продовжувати формувати в дітей уміння аналізувати, узагальнювати, розвивати творчу уяву; навчати міркувати, стимулювати розвиток допитливості; виховувати в учнів любов до рідної природи і дбайливе ставлення до неї, акуратність, увагу.

Оснащення: Зоровий ряд: репродукції картин І. Левітана, В. Сєрова, А. Куїнджі, І. Шишкіна, В. Васнецова, Т. Шевченка, Каміля Піссарро, Поля Сезанна; матеріали для демонстрування послідовності та техніки виконання роботи; магнітофон; аудіозапис твору П. Чайковського «Пори року».

Обладнання: тонований папір; простий і кольорові олівці; фломастери; гумка.

Тип уроку: підсумковий урок.

Коментар

Цей урок заключний, підсумковий за темою «Графічні техніки» за перший рік навчання образотворчого мистецтва. Під час уроку повинні бути виявлені основні знання та вміння учнів у галузі графічного малюнка, композиції; визначений ступінь уміння створювати тематичні асоціації, передавати свої емоції, враження, ставлення засобами образотворчого мистецтва.

Хід Уроку

 I. Організаційний момент

 II. Актуалізація опорних знань

 Бесіда

 ♦ Які типи олівців ви знаєте? Чим вони відрізняються?

 ♦ Якими олівцями вам найбільше подобається малювати — м’якими чи твердими? Чому?

 ♦ Чи може фломастер замінити олівець?

 ♦ Чи любите ви малювати фломастерами?

 ♦ В якому малюнку не можна обійтися без фломастера?

 ♦ Чим відрізняються лінії, проведені олівцем, від ліній, проведених фломастером?

 III. Мотивація навчальної діяльності

 IV. Викладення нового навчального матеріалу

 слово вчителя

 Нагадую вам, що ми вже малювали окремі листочки, гілку ялини і ялину повністю, спостерігали за деревами в природі. Дерево, яке ми малюватимемо сьогодні, не повинне бути «деревом узагалі». Спробуємо надати своїм малюнкам характерних рис, упізнаваних видових особливостей рослини.

 (Добре, якщо уроку передує екскурсія до парку, лісу або пришкільного саду. Під час екскурсії вчитель звертає увагу учнів на характерні відмінності в будові крон дерев різних видів (наочними прикладами для порівняння можуть бути береза, тополя пірамідальна, клен, дуб або бук). Для демонстрування необхідно обрати окремі дерева, з характерною формою крони.)

 Організація сприйняття творів мистецтва. Бесіда

 (Якщо відсутня можливість для проведення екскурсії, слід скористатися навчальними таблицями, фотографіями або репродукціями картин І. Леві-тана, В. Сєрова, А. Куїнджі, І. Шишкіна, В. Васнецова, Т. Шевченка, Каміля Піссарро, Поля Сезанна. Необхідно розглянути й обговорити зображення, виконані художниками, звернути увагу учнів на настрій, присутній у кожній картині.

 Учитель пропонує розглянути картини, на яких зображено дерева.)

 ♦ Про що розповідає кожна з картин?

 ♦ Які дерева зображені на картинах?

 ♦ За якими ознаками ви це визначили?

 ♦ Чи можна визначити, розглядаючи картину, як художник ставиться до того, що він зобразив?

 ♦ Які матеріали використали художники? Як ви гадаєте, чому вони обрали для своїх картин саме ці матеріали?

 ♦ Які інші матеріали змогли б їм допомогти?

 V. Актуалізація вивченого матеріалу

 Бесіда

 (Учитель пропонує учням підійти до вікна і вигадати казку про дерево за вікном, скориставшись запропонованими запитаннями.)

 ♦ Як називається дерево?

 ♦ Воно молоде чи старе?

 ♦ Де воно росте?

 ♦ Чи вистачає йому сонця, води, простору?

 ♦ Якби це дерево було людиною, то який у нього був би характер? відгадування загадок

 ♦ Усі пани скинули жупани, а дві пані лишились в жупані. (Листяні дерева і ялини.)

 ♦ Зверху — кістяне, усередині — їстівне. (Горіх)

 ♦ Родився і виріс у кожусі, кожух розірвався, а я на землю упав. (Каштан)

 ♦ У вінку золотистім, у червоному намисті видивляється у воду на свою хорошу вроду. (Калина)

 ♦ Червоний колір, солодкий смак, камінне серце — чому це так? (Вишня)

 ♦ Живе один батько, тисячі синів має, усім шапки справляє, а сам без шапки. (Дуб і жолуді)

 ♦ Навесні одягаються, на зиму одежі цураються. (Листяні дерева)

 Робота за творчим завданням

 Учні виконують самостійну роботу, обравши одну з тем: «Дівчинка-берізонька», «Клен-молодець», «Могутній дуб».

 Основне завдання: за допомогою товщини, напрямку і ритму ліній передати характер обраного дерева. На початку роботи виконують навчальні вправи на зміну товщини ліній за рахунок ступеня натискання на простий чи кольоровий олівець, восковий олівець, фломастер.

 VI. Підбиття підсумків

 Обговорення учнівських робіт

 Із малюнків складають альбом «Портрети дерев».

 Обсяг роботи не дозволяє завершити малюнок за один урок. Учням пропонується це зробити вдома і скласти розповідь або казку від імені намальованих ними дерев про їх життя.

 Коментар

 Учні мають продемонструвати вміння передавати в малюнку свої зорові уявлення, працювати від загального до часткового; виразно компонувати обраний сюжет.



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 2653 | Рейтинг: 0.0/0
Створення пейзажу. Послідовність дій під час створення пейзажу. Ескіз виробу....
Симетричне вирізування. Витинанки. Серветки (з паперу)
Піклування про здоров'я в сім'ї. Доброзичливі й добрі стосунки між чл...
Ліплення з пластиліну звірят
Смішинки-веселинки. М. Хоросницька «Матусин заповіт», «Дві душі», «Обіцянка»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]