Малювання за зразком. Творче завдання. Перші квіти

Урок 24. Малювання за зразком. Творче завдання. Перші квіти

Мета: навчати учнів уміння бачити і передавати на малюнку різні положення однакових предметів (квіти і листя), самостійно обирати і змішувати необхідні кольори та їх відтінки; закріплювати вміння користуватися фарбами і простим олівцем; продовжувати формувати уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; закріплювати навички лінійного малюнка; навчати міркувати; розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості; виховувати почуття прекрасного.

Оснащення: Зоровий ряд: навчальні плакати; матеріали для демонстрування послідовності та техніки виконання роботи.

Обладнання: альбом для малювання; простий і кольорові олівці; гумка.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Бесіда

 ♦ Які матеріали та інструменти знадобляться для створення кольорового малюнка?

III. Мотивація навчальної діяльності

Випереджальне завдання

Учитель пропонує розглянути ілюстрації із зображеннями квітів. Учні повинні назвати їх та визначити, які з них розквітають навесні.

 * * *

 Вись блакиттю налилась, Радісно віта лісок Лине спів синиці. Весняну відлигу.

 Аж запаморочилась Ловить перший пролісок

 Голова у птиці.Тихі сльози снігу.

Н. Горошко

Розповідь учителя

Зима завершується, уже яскравіше світить сонечко, уже синички добирають нотки для своєї першої весняної пісеньки, а в лісі під товстою сніговою ковдрою вже прокинулися перші весняні квіти — проліски. Надворі ще дуже холодно, уночі мороз ще сковує поодинокі калюжі скоринкою льоду, а маленькому Проліску не сидиться в темряві:

— На волю! На сонечко!

— Куди ти квапишся? — пробуркотіла крізь сон Личинка хруща.— Сиди собі в теплі і чекай Весни.

— Ні-ні! Швидше! Швидше!

Прислухається Пролісок до несміливої пісеньки Синички і підростає. Не проста це справа — пробратися крізь сплетіння коренів у мерзлій землі, пробитися крізь товстий шар снігу, просвердлити скоринку насту і вирватися на повітря до сонечка. Озирнувся Пролісок довкола. Сніг лежить, тільки вже не білий — посірів на весняному сонечку. Дерева стоять темні, голі, ані листочка, ані квіточки навколо. Зажурився пролісок: «Мабуть, і справді рано я прокинувся». Підняв свою білу голівку і подивився вгору, туди, звідки лунала пісня Синички. Побачило Сонечко Пролісок і зраділо. Зачерпнуло воно блакиті весняного неба і напоїло нею Пролісок. Стрепенувся Пролісок, розправив тонкі ручки-листочки, і його маленька голівка-дзвіночок наповнилася

небесною блакиттю. Озирнувся він, а навколо один за одним вибираються з-під снігу його брати-проліски. Багато їх на лісовій галявинці, немов клаптик неба спочиває між деревами.

Побачила Зима блакитний килим у лісі, і пригадалися їй блакитні крижини далекої Арктики. Затужила Зима за домівкою, заспішила. А їй на зміну вже Весна йде. Багато в неї роботи: слід небо від сірих хмар відмити, на березах сережки розвісити, перелітних птахів із вирію зустріти, а поля і луки ніжною зеленню вкрити...

Але якби не маленький Пролісок, хто знає, скільки б ще Зима на землі господарювала!

IV. Викладення нового навчального матеріалу

Бесіда

 ♦ Що розбудило маленький Пролісок?

 ♦ Як квіточка дізналася, що прийшла Весна?

 ♦ Якого кольору Пролісок, і хто подарував йому колір?

 ♦ Що відчувають люди, коли приносять додому перші весняні квіти?

 ♦ Чи звертали ви увагу на те, скільки дзвіночків виростає з однієї цибулинки

проліска?

Якщо квітку зривають, то наступного року вона зможе випустити лише один пуп’янок або навіть не зацвісти зовсім. Але якщо квітку не тривожити, то щороку з цибулинки виростає на один пуп’янок більше. Якщо пощастить, можна побачити пролісок із десятьма-дванадцятьма блакитними дзвіночками. Проліски — рідкісні квіти. Вони занесені до спеціальної охоронної книги разом з іншими видами тварин і рослин, які можуть зникнути. Книгу цю називають Червоною книгою. Поміркуйте, чому вона так називається.

Пролісок — лісова квітка. Якщо його зірвати, то у воді він швидко відцвітає і в’яне. Для того щоб зберегти красу цих квітів надовго, намалюймо проліски!

Організація сприйняття творів мистецтва

(Учитель пропонує розглянути репродукції картин відомих художників, на яких зображено перші весняні квіти.)

 ♦ Як ви гадаєте, що зобразили художники?

 ♦ Який настрій створюють у нас ці картини?

 ♦ Які фарби використовували художники? Яких фарб більше?

 ♦ Які почуття викликають у вас усі кольори, які ми назвали?

V. Актуалізація вивченого матеріалу

творче завдання

Учні виконують в робочому зошиті навчальні вправи, спрямовані на розвиток дрібної моторики руки. В альбомі для малювання учні повинні виконати роботу на тему «Перші квіти». Учитель демонструє на дошці крейдою послідовність виконання роботи. Під час створення композиції необхідно нагадати учням основні положення уроку 9.

Індивідуальна робота за творчим завданням

Учні виконують індивідуальну роботу за творчим завданням.

VI. Підбиття підсумків

Обговорення учнівських робіт

Малюнки призначені для подарунку до свята 8 Березня. На уроках трудового навчання учні виготовляють рамки для своїх малюнків.

Коментар

Наприкінці уроку учні мають демонструвати вміння бачити і передавати на малюнку різні положення однакових предметів (квіти і листя), самостійно обирати і змішувати необхідні кольори та їх відтінки; демонструвати вміння користуватися фарбами і простим олівцем; аналізувати, порівнювати, узагальнювати реальні предмети та їх зображення.



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 3427 | Рейтинг: 0.0/0
В. Каменчук «Як Лиска голосок собі кувала». Л.Костенко «Бузиновий цар»
Фантастичні герої, виліплені з пластиліну
Створення художнього декоративного образу. Практична робота «Чарівний птах»
Ґрунт. Значення ґрунту. Як люди дбають про ґрунт
І. Гнатюк «Наша хата». Прислів'я. «Роде наш красний» (українська народна ...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]