Абетка композиції: предмети на площині. Творче завдання. Осінь

Урок 11. Абетка композиції: предмети на площині. Творче завдання. Осінь

Мета: пояснювати учням поняття: «ближче», «далі»; ознайомлювати з поняттям «пейзаж»; закріплювати розуміння понять: «лінія зламу земля — небо», «лінія горизонту», «ускладнення палітри»; відпрацьовувати правильну побудову композиції на аркуші паперу; закріплювати навички створення необхідного кольору змішуванням спектральних кольорів; навчати дітей розподіляти зображення за принципом «ближче — більше, далі — менше», поділяти площини на горизонтальні та вертикальні; активізовувати спостережливість, фантазію, сенсорні уміння та навички; розвивати дрібну моторику руки; навчати передавати емоції зображувальними засобами; виховувати почуття прекрасного.

Оснащення: Зоровий ряд: навчальні плакати; магнітофон, аудіозапис твору П.Чайковського «Пори року. Жовтень».

Обладнання: альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип уроку: комбінований урок.

Коментар

Сприйняття творів образотворчого мистецва — складне завдання, що потребує спеціальних знань і вмінь. Цим уроком учитель розпочинає низку вправ, що мають на меті навчити учнів сприймати та аналізувати твори образотворчого мистецтва.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Бесіда

 ♦ Яку лінію художники називають лінією горизонту? Як нам знайти її на вулиці?

 ♦ Які кольори художники називають основними?

 ♦ Які кольори художники називають змішаними?

III. Мотивація навчальної діяльності

слово вчителя з елементами бесіди

 Подивись: на видноколі

мов змінилися ліси.

 Хто це їх у жовтий колір

так барвисто покрасив?

Ось край річки жовті клени і берези золоті.

 Лиш ялиночки зелені

залишились в самоті.

Н. Забіла

 ♦ Заплющіть очі й уявіть, що до нас у клас увійшла Осінь. Спочатку ми відчуємо запахи. Чим вона пахне? (Яблуками, мокрим листям, грибами, дощем)

 ♦ Які звуки супроводжують кроки Осені? (Шарудить опале листя, стукає краплями дощ, завиває вітер.)

IV. Викладення нового навчального матеріалу

Організація сприйняття творів мистецтва. Бесіда

 ♦ Як ви гадаєте, який період осені зобразили художники?

 ♦ Чи можна сказати, в якому місяці написані ці картини? Чому ви так уважаєте?

 ♦ Де побували художники, щоб намалювати ці картини?

 ♦ Які фарби використали художники? Яких фарб більше?

 ♦ Які настрої викликають ці картини?

 ♦ Як би ви назвали кожну з картин?

(Учитель пропонує учням розглянути малюнки з елементами для картинки про осінь та завершений малюнок; у разі їх відсутності — намалювати на дошці.)

 ♦ Про що розповів художник? (Учні повинні скласти зв’язну розповідь про те, що вони бачать. Учителеві необхідно акцентувати дитячу увагу на принципі: предмети, які розташовані ближче до нас (гілки, листя, яблука), намальовані більшими й детальніше (прожилки на листочках); чим далі від нас знаходиться предмет, тим менше він містить деталей. Ми бачимо тільки загальну форму.)

 ♦ Як ви розумієте вірш?

Хмара в небесах пливе, через літо дощик йде.

Через літо дощик йде, осінь, мов дитя, веде.

І усім, хто поруч є, подарунки роздає.

Небу — сонця доброго після спеки довгої,

Запахів потрошку для грибів у кошику,

Полю й вербам край ріки — павутинок шовк тонкий,

Стиглі жолуді — діброві, а садам — плоди медові...

Потім дощ холодним стане, і з-за хмар зима прогляне.

 Н. Горошко

V. Актуалізація вивченого матеріалу

творче завдання. слово вчителя

Намалюйте власну розповідь про настання осені.

Правила роботи і техніка безпеки

 ♦ Головне зображення на малюнку треба не приховувати по кутках аркуша, а розташовувати посередині. Воно не повинне бути занадто великим (як слон у коробці з-під взуття) або занадто маленьким (як мишеня в басейні).

 ♦ Малювати потрібно чистими фарбами і ретельно вимивати пензлик, коли відбувається перехід від одного кольору до іншого.

 ♦ Під час малювання не використовують фарби безпосередньо з банки, а змішують їх на палітрі.

 ♦ Під час роботи не можна розмахувати пензлями й олівцями.

 ♦ Слід обережно поводитися з водою і фарбами.

Індивідуальна робота за творчим завданням

Діти виконують індивідуальну роботу за творчим завданням.

VI. Підбиття підсумків

Відбувається обговорення учнівських робіт.

Коментар

Урок спрямований на визначення рівня засвоєння отриманих знань. Учні повинні вміти розміщувати малюнок у центральній частині аркуша, обирати масштаб зображення, виділяти розміром і розташуванням на аркуші об’єкти, розташовані ближче, обирати колірне рішення відповідно до поставленого завдання.



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 1706 | Рейтинг: 0.0/0
«А вже весна, а вже красна». Урок позакласного читання
Праця людей у місті (селі)
Тварини весною. Зустрічаємо птахів
Робота з папером. Вітальна листівка до 8 Березня
Ґрунт. Значення ґрунту. Як люди дбають про ґрунт
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]