Підготовчі вправи до написання букви «у». Написання рядкової букви "у"
Тема. Підготовчі вправи до написання букви «у». Написання рядкової букви "у"
Мета. Ознайомити учнів з малою рукописною буквою "у "; вчити писати елементи букви і нову бу¬кву, правильно поєднувати її з вивченими буквами; вправляти дітей у звуко-складовому аналізі слів; розвивати увагу, фонематичний слух; виховувати у дітей старанність під час письма.
Обладнання. Картки з літерами; предметні малюнки.
Основний зміст уроку
I. Організаційний момент.
Перевірка готовності до уроку.
Зошит свій я розгортаю,
Навскоси його кладу,
Ручку правильно тримаю.
Все у мене до ладу.
- Як завжди з нами на уроці працюватимуть Бджілка і Сонечко.
II. Повторення вивченого.
1. Фронтальне опитування.
— З яким звуком ми ознайомились на уроці читання?
- Як ми позначимо цей звук у звуковій схемі? Чому?
2. Звуковий аналіз мовлених слів.
- Ви добре справились із завданням. А зараз перевіримо як ви вмієте відгадувати загадки.
• В нього восьмеро очей,
Ніжки від самих плечей.
З павутинки робить сітку:
Восени, зимою, влітку.... (Павук)
Так, це – павук. Його павутина дуже тоненька, але витримує вагу у тисячі разів більшу, ніж сама.
- Давайте визначимо наголос у слові «павук»
• Серед лісу горбик-дім,
Тисячі живуть у нім.
Працелюбні ці комахи:
Добрі, щирі, розумахи... (Мурахи)
- Як називається гніздо, в якому живуть мурахи? Найменші мурашники розміром з жолудь, а найбільші сягають зросту дорослої людини.
- Поділіть слово мурахи на склади. Назвіть перший склад. Охарактеризуйте звуки, з яких складається цей склад.
• Тонкі ніжки, два крила,
І за розміром мала.
У кімнаті, на дворі,
Рідна нам, як комарі. (муха)
- Складіть і запишіть звукову схему слова «муха» на картках.
(Діти звіряють складену схему із схемою на дошці)
- Молодці! Ви гарно вмієте розгадувати загадки.
- Як одним словом назвати павука, муху, мурах? (комахи)
- Бджілка задоволена нашою роботою.
2. Гра "Назви слова".
Розгляньте малюнок, який лежить на ваших партах.
- Знайдіть слова, в яких заховався звук у. (гусінь, вусики, яблуко, усмішка, рука).
- Складіть речення про гусінь за поданою схемою. Фізкультхвилинка.
- Якою буквою позначаємо звук у?
III. Робота в зошиті
1. Ознайомлення з рядковою літерою "у".
Учні розглядають рукописну і друковану літери, з'ясовують, чим вони по-дібні і чим відрізняються.
3. Написання елементів, з яких складається рядкова літера «у».
- З яких елементів складається буква «у»?
— Мала літера "у " складається з прямої похилої палички із заокругленням внизу і палички з петлею. Починаємо писати з верхньої рядкової лінії. Пишемо пряму похилу паличку із заокругленням внизу і доводимо до верхньої рядкової лінії. Не відриваючи руки, пишемо пряму похилу подовжену паличку вниз до міжрядкової лінії, де вона переходить у нетлю, перетинає подовжену на нижній рядковій лінії і закінчується на середині рядка.
- Пригадайте таємнички трьох «о». (однакова відстань, однаковий розмір, однаковий нахил)
Спочатку учні "обводять" кілька літер у повітрі, обводять зразок елементів букви "у" в зошиті, потім пишуть самостійно рядок елементів. У наступному ряд¬ку пишуть букву "у'".
Фізкультпауза.
ІV. Продовження роботи в зошиті.
1. Написання буквосполучення "уа".
2. Написання букви "у" парами (безвідривно): другий елемент першої букви доводимо до верхньої рядкової лінії, звідки починаємо писати наступну букву.
V. Розфарбовування малюнків.
VI. Підсумок уроку.
- Яку букву писали на уроці?
- З яких елементів складається буква «у»?
Категорія: Навчання грамоти | Додав: Філософ (30.05.2015)
Переглядів: 3621 | Рейтинг: 0.0/0
Тематичне ліплення за малюнком і власним задумом. Створення композиції за мот...
С. Жупанин «Грайте, грайте голосніше...». В. Гринько, А. Камінчук, Д. Чередни...
«Осінь спати захотіла, землю листом застелила...». Побудова речень різних тип...
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма...
Комахи
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]