Загальновійськова підготовка. Стройові прийоми і рух без зброї
Х І Д У Р О К У І. Організаційний етап. Шикування учнів, привітання. Огляд зовнішнього вигляду, перевірка присутності учнів на заняттях. Оголошення теми та мети уроку. 1. ІІ. Тренування особового складу. Тренування у виконанні стройових прийомів на місці: виконання команд « СТАВАЙ! РІВНЯЙСЬ! СТРУНКО! ВІЛЬНО! Ліво-РУЧ!, Право-РУЧ, Кру-ГОМ! Відділення – РОЗІЙДИСЬ! Відділення – ДО МЕНЕ! В одну шеренгу –ШИКУЙСЬ!Відділення, на перший та другий – РОЗПОДІЛИСЬ! Відділення, у дві шеренги – ШИКУЙСЬ! Відділення, в одну шеренгу – ШИКУЙСЬ! Дії викладача: Звертає увагу на одночасне та якісне виконання, виправляю помилки ІІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності. ІV. Вивчення нового матеріалу. Систематизація опорних знань зі стройової підготовки з питань: (провести у формі бесіди) - Стрій – це …. - Шеренга – це … - Фланг – це … - Фронт – це … - Інтервал – це … - Дистанція – це … - Розповісти: які бувають команди? Мета команд? ( підготовча та виконавча ) - Ширина строю – це … - Глибина строю – це … Стройовий крок – це один із найскладніших стройових прийомів, виконання якого вимагає від учнів особливої зібраності, підтягнутості, координації рухів рук і ніг. Стройовий крок застосовується: - Під час проходження підрозділів урочистим маршем; - Під час виконання ними військового вітання під час руху; - Під час підходу військовослужбовця до начальника та відходу від нього; - Під час виходу зі строю та повернення на місце, а також під час занять зі стройової підготовки. Похідний крок застосовується в усіх інших випадках. Правильне виконання елементів стройового та похідного кроку вимагає від юнака міцної фізичної підготовки, сприяє правильної осанки. Нормальна швидкість стройовим кроком – 110-120 кроків за хвилину. Довжина кроку - 70-80 см. Рух стройовим кроком починається за командою: стройовим кроком – РУШ! За підготовчою командою слід подати корпус трохи вперед,перенести вагу тіла більше на праву ногу,зі збереженням рівноваги; за виконавчою командою почати рух з лівої ноги повним кроком. Під час руху стройовим кроком голову та корпус тримати прямо, дивитись вперед. Дії учнів: Учні в одно шеренговому строю слухають розповідь і виконують команди. Після розповіді учителя про стройовий крок треба показати виконання стройового кроку по елементам. Перша підготовча вправа: За рахунком – роби – раз учні згинають руки в ліктях, рухаючи ними від плеча вздовж тіла так, щоб кисть руки піднімалась вище застібки поясу на ширину долоні й були на відстані долоні від тіла; водночас ліва рука відводиться назад до упору в плечовому суглобі. Пальці рук мають бути напівзігнути, а лікоть правої руки ледь піднятий. За рахунком - роби - два учні роблять рух лівою рукою вперед, а правою, починаючи від плеча, назад до упору. Друга підготовча вправа: За попередньою командою -- Кроком -- учні подають корпус тіла трохи вперед, переносячи вагу тіла трохи більше на праву ногу і утримуючи рівновагу. За командою для виконання -- РУШ—та за рахунком -- РАЗ – вони починають рух з лівої ноги повним кроком, виносячи ногу з відтягнутим носком ( при цьому ступня розташована паралельно до землі ) на висоту 15-20 см від землі. Робиться пауза, щоб учитель виправив помилки. За рахунок –ДВА—учні ставлять ліву ногу твердо на всю ступню. Одночасно з кроком учні роблять рух правою рукою вперед, а лівою назад. За наступним рахунком –РАЗ—рух повторюється з правої ноги і так далі. Показ руху стройовим кроком у цілому, потім окремо відпрацювання прийому з елементами : подання команди -- рух руками, роби – раз! Роби – два! З метою відпрацювання в цілому додання кроку на місці. Подання команди: --- Рух руками з кроком на місці, роби –раз, роби---два. Звертати під час тренування особливу уваги на правильний рух, положення рук , положення тіла та голови ( плечі розвернути, груди підняти, живіт втягти, голову тримати високо й прямо, не виставляючи підборіддя, дивитися перед собою ) Після відпрацювання вправ окремо відпрацьовується вправа на два рахунки, для чого подається команда – строєним кроком, роздільно, на два рахунки, кроком—РУШ!, що супроводжується рахунком -- Раз, два,раз,два—із паузою після руху на – РАЗ—кожному учню вказую на помилки. Після цього – подання команди для руху стройовим кроком на кожен рахунок без паузи. Початок вивчення руху стройовим кроком із темпом 60 – 70 кроків за хвилину із подальшим збільшенням темпу руху до 110 – 120 кроків за хвилину. V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів. Нагадування теми, навчально-виховної мети та ступенів її досягнення. VІ. Підбиття підсумків уроку. Закріплення вивченого матеріалу, стройових прийомів. Питання для закріплення: - Назвіть ситуації, коли застосовується стройовий і похідний крок; - Назвіть основні правила руху стройовим кроком. - Підведення підсумків уроку: оголошення оцінок. VІІ. Домашнє завдання. Опрацювати конспект; Дома перед дзеркалом відпрацювати стройовий крок ( кожному учню вказати недоліки). | |
| |
Переглядів: 1155 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 11 |
Елементарна будова тварин і птахів. Практична робота «Силуети тварин і птахів... |
П. Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші» |
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, н... |
Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Організація робочого місця |
Всього коментарів: 0 | |