Тема. Джон Кітс. «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природну вірші, його ідей. Мета: коротко ознайомити п’ятикласників з особистістю та творчим доробком англійського поета- романтика,чиє коротке життя пройшло на межі XVIII— XIX століть, зробити головний акцент на втіленні теми природи у творчому доробку митця; здійснити текстуальний аналіз вірша Джона Кітса «Про коника і цвіркуна», використавши можливості компаративістики; розширити учнівське уявлення про художні світи поетичного твору та систему художніх засобів, використаних автором; розвивати й вдосконалювати навички виразного осмисленого читання віршованих творів; виховувати любов до природи, до всього живого. Обладнання: портрет Джона Кітса, тексти вірша «Про коника і цвіркуна» в україномовних та російсько-мовних перекладах. Щоб розпуститися, повинен цвіт Набратися землі своєї соку. Джон Кітс. Сонет до Спенсера Хід уроку I. Організаційний момент II. Оголошення теми уроку Джон Кітс — англійський поет-лірик, у творчості якого знайшли місце високі'теми любові, краси, мистецтва, природи. Він був упевнений, що поезія має відображати реалії життя. У світі мистецтва прагнув зберегти людські цінності. Сенс життя поет бачив у відстоюванні реальної краси, створеної людьми і природою. Вірш Джона Кітса «Пори року» Сезони визначають пори року, Й людина у душі їх зберіга. Весняна пристрасть дивовижні соки Краси буття збирати помага. Коли злітає літо в небо синє, Людина соти юності жує, В меду веснянім вгору лине, Де рай так близько; в тиші бухт снує її душа в осінній час і крила Склада самотньо, тішиться лиш тим, Що спогляда тумани, бо несила Круті пороги для струмка пройти. А далі йде бліда зими безликість, Щоб не відмовилась людина йти у вічність. Учитель. У вірша Джона Кітса «Про коника і цвіркуна», який за своєю жанровою формою є сонетом, оригінальна історія створення. Кітс написав поезію експромтом у поетичному змаганні з поетом Лі Хантом (за свідченнями сучасників, усього за п'ятнадцять хвилин!). Лі Хант сприйняв запропоновану тему як забавку й створив оригінальну літературну іграшку, оскільки й життя в цілому сприймав як серію насолод і радості. Його коник і цвіркун вбачають сенсом свого життя - увесь рік співати «гімн природі - радість без кінця». Джон Кітс проголошує не довічну радість, а невмираючу «поезію землі». Перш ніж ми розпочнемо безпосередню роботу з текстом вірша Кітса «Про коника і цвіркуна», з'ясуємо для себе, якою людиною був поет, що прожив таке коротке життя, чому через декілька століть нам цікаві його твори, яке місце в його світосприйнятті відігравало спілкування з природою. Підручник с. - Бліц-вікторина. — Представником якої національної літератури є Джон Кітс? (Англійської.) — Представником якого суспільного середовища був поет?(Він народився у родині представника так званого «середнього класу». Батько був конюхом, що після одруження став досить заможним власником кінного двору.) — До чого Кітс виявив схильність у процесі навчання?(До літератури.) — Хто був літературним кумиром Кітса? (Вільям Шекспір.) — Хто із англійських поетів був близький Кітсу по духу? (Це поет-селянин Роберт Берне.) — Яку світську професію мав Кітс? (Він був хірургом та фармацевтом.) — Який принцип Джон Кітс визнавав головним у спілкуванні з природою? Спробуйте його сформулювати, спираючись на вислів самого поета: «Я стрімголов пірнув у море, що допомогло пізнати течію з її сипучими пісками та гострими рифами значно краще, ніж якби я сидів на зеленому моріжку, грав на дурнуватій сопілочці і вдовольнявся чаєм та рятівними порадами». (Джон Кітс вважав головним у спілкуванні з природою злиття людини з нею, занурення у природне середовище.) — Улюблені квіти Джона Кітса. (Фіалки.) — Скільки років (приблизно ) тривав творчий шлях Кітса? (Близько шести років.) — Хвороба, що. стала причиною ранньої смерті поета та прокляттям усього роду Кітсів. (Туберкульоз, сухоти. Хвороба бідняків.) — В якій країні побував Кітс на лікуванні? (В Італії.) — Що вам відомо про зображення на могильній плиті Джона Кітса? (Це зображення ліри з розірваними струнами.) Що воно, по-вашому, символізує? (Воно є символом передчасної смерті поета.) I. Аналітичне дослідження вірша Джона Кітса «Про коника і цвіркуна» С. — Прочитайте вірш Джона Кітса «Про коника і цвір-куна мовою оригіналу». Яке враження він на вас справив? Що ви відчували, слухаючи твір? — Прочитайте вірш у перекладі Василя Мисика українською мовою. Висловіть тепер своє враження про твір. Подумайте, коли вам це було легше зробити? Чому? — Що вас особливо привабило у тексті? Спробуйте пояснити чому? — Ми є для вас щось незрозуміле у вірші? — На які запитання за текстом цього поетичного твору ви хотіли б отримати відповіді? — Про що цей вірш? — Чи можна його вважати цілісним художнім полотном? Чому? — Виокремте з тексту центральні образи вірша. Чому саме їх ви вважаєте тут головними? — Коли саме співають коник і цвіркун? Що ви можете сказати Про час та мету їхнього співу? — Представниками якого художнього світу є головні персонажі ? Які ще художні світи змальовані в творі? Обгрунтуйте свої висновки. Визначте яскраві художні образи, що характеризують ці світи вірша — Що ви можете сказати стосовно будови вірша? Чим вона вражає? — В яких словах твору, по-вашому, втілена його головна думка (або ідея)? Аргументуйте свій вибір. — Яким, по-вашому, постає у вірші образ поета (ліричного героя), завдяки якому створена ця картина вічності буття? — Як ви думаєте, чому вірш Джона Кітса, поета, що жив на початку XIX століття, так хвилює нас, представ-ників XXI століття? — Подумайте, як у словах Джона Кітса, взятих за епіграф до даного уроку (« Щоб розпуститися, повинен цвіт набратися землі своєї соку»), втілилося його поетичне кредо? Спробуйте встановити зв'язок між цими словами та віршем «Про коника і цвіркуна». — Виразно прочитайте інші варіанти перекладу вірша Джона Кітса «Про коника і цвіркуна» та його під-рядковий переклад. Який з перекладів, по-вашому, най-більш близький до оригіналу? Чому ви так вважаєте? — Який з перекладів ви хотіли б вивчити напам'ять? Чому? V. Підсумок. VI. Домашнє завдання Підготувати виразне читання вірша Джона Кітса «Про коника і цвіркуна», за бажанням вивчити вірш напам'ять. Прочитати с. | |
| |
Переглядів: 3635 | |
Дикорослі та культурні рослини |
Твоя країна — Україна. Символи держави |
Симетричне вирізування. Витинанки. Серветки (з паперу) |
Властивості паперу. робота з папером |
Запитання до природи. Як економно використовувати воду вдома? |
Всього коментарів: 0 | |