Природні багатства. Корисні копалини. Охтирка – нафтова столиця

Тема: Природні багатства. Корисні копалини. Охтирка – нафтова столиця

Мета: ознайомити учнів з найпоширенішими корисними копалинами рідного краю, з їх використанням та родовищами; розвивати спостережливість дітей; виховувати почуття гордості за рідний край та дбайливе ставлення до природних багатств.

Основні завдання психосоціального розвитку: розвивати зосередженість, увагу та спостережливість, вміння виділяти головне та систематизувати отриману інформацію. Формувати здоров’єзберігаючу та інформаційну компетентність.

Передбачувані результати: Учні повинні знати: природні багатства рідного краю;

Вміти: розрізняти корисні копалини, розповідати про них.

Цінувати: бережливе ставлення до рідного краю, працелюбність, повагу до професії людей нафтовидобувної промисловості.

Організація навчальної діяльності: Загальні методи навчання: демонстративний, монологічний, діалогічний, інтерактивні.

Методи викладання: стимулюючий, інформаційно-повідомлюючий.

Методи виявлення знань учнів: усний.

Форми організації навчального процесу: фронтальна.

Методи роботи учнів: виконавський.

Етапи виявлення знань: усне, фронтальне.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань

Обладнання: зразки корисних копалин рідного краю, карта.

Хід заняття

І. Етап орієнтації

Пролунав дзвінок. Починаємо урок.

– Я бажаю вам, щоб робота на уроці принесла вам нові знання.

– Першою сідає краса, потім сідає сила.

ІІ. Етап покладання мети і визначення теми уроку

Відгадування загадок.

– Чорне, блискуче, у воді тоне, у вогні горить. (Кам’яне вугілля)

У землі лежить, по трубах біжить і машинам дає жить. (Нафта)

– Піднеси сірник і вмить

Під чайником, як живі,

Розпустились пелюстки

Золотаво-голубі. (Природний газ)

Маленьке, біленьке, по чорному полю скаче і слід залишає. (Крейда)

Буре, м’яке, із рослин складається,

Легко загорається. (Торф)

– Давайте ще назвемо слова-відгадки. Що вони означають?

– Так, це корисні копалини.

На сьогоднішньому уроці ми знову погоримо про корисні копалини, саме про ті, які є в нашій місцевості.

ІІІ. Етап надання необхідної інформації

1. Бесіда з елементами практичної діяльності.

Ми знаємо, що корисні копалини добувають з надр землі. Але перш ніж добувати їх треба знайти. Природа не обділила наш край цими багатствами. Серед корисних копалин Охтирщини найбільше значення мають ті, що використовуються як природні; будівельні матеріали. На поверхні під шаром ґрунту залягають пісок і глина. Ці корисні копалини є невід’ємною складовою цегли. А ще в нашій місцевості видобувають нафту і газ. Ще до війни на території Охтирського району проводилась розвідка нафти. Війна на тривалий час перервала пошуки. Лише у 1957 р. поблизу села Качанівки вдарив перший нафтовий фонтан. Відкриті також великі поклади газу. На Охтирщині добувають 53% усього «чорного золота» України. Саме цьому наше місто вважають нафтовою столицею. Найбільші нафтородовища: Бугруватське, Рибальське, Качанівське.

2 Розгляд зразків корисних копалин.

– Знайдіть серед зразків ті корисні копалини, які є в нашому краї.

2. Фізкультхвилинка.

Віконце ми відкрили,

Повітря запросили.

До нашої кімнати

У гості завітати.

Всі руки підіймаймо

Та глибоко вдихаймо.

Раз, два, три, чотири, п’ять –

Легені будем тренувать.

3. Бесіда з елементами розповіді про економне та раціональне використання корисних копалин.

Чи безмежними є запаси корисних копалин?

Корисні копалини – це багатство Землі. У нашій країні добувають понад80 різних корисних копалин. Але запаси їх у надрах Землі не є безмежними. З часом вони можуть вичерпатися. А тому витрачати їх необхідно економно. Бережливе ставлення до речей, що з них виготовлені, збудовані, змайстровані.

5. Робота з підручником.

Опрацювання статті «Охтирка – нафтова столиця»

6. Відповіді на запитання.

– Що називають «Чорним золотом»?

– Як видобувають нафту?

7. «Торбинка запитань»

– Які корисні копалини добувають у нашій місцевості?

– Як потрібно використовувати корисні копалини?

– Чому їх треба витрачати економно?

VІІ. Контрольно-оціночний етап

1. Гра «Так чи ні».

– Сьогодні ми вчили корисні копалини? (Так)

– Нафта – тверда… (Ні)

– Пісок і глина є в нашій місцевості? (Так)

– Чи люди економно витрачають корисні копалини? (Ні)

– А ти зможеш зберегти те, що знаходиться в надрах Землі? (Так)

2.Рефлексія.– Намалюй у чоловічка такий ротик, який у тебе настрій після уроку.

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (31.12.2013)
Переглядів: 3390 | Рейтинг: 0.0/0
Елементарне поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва. Практична...
Культура спілкування. Словник мовленнєвого етикету
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем
Аплікація з кольорового паперу «квітка»
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 12, 13
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]