Конструювання. Собачка з клаптиків паперу

Тема: Конструювання. Собачка з клаптиків паперу

Мета: продовжити роботу з конструювання; закріплювати засвоєні раніше технології аплікації; розвивати творче мислення, уяву, заохочувати фантазію та нестандартні рішення, виховувати інтерес до уроку, працьовитість, охайність, дбайливе ставлення до тварин, посидючість та терпіння.

Обладнання: кольоровий папір, аркуші паперу формату А3, клей, пензлики, серветки для рук, ілюстрації із зображенням декоративних та службових собак.

Хід уроку

I. Організаційний момент

 1 Привітання

 Вже дзвінок нам дав сигнал:

 Працювати час настав.

 Тож і ми часу не гаймо,

 Роботу швидше починаймо.

 2 Перевірка готовності до уроку

 3 Упорядкування робочих місць

II. робота над новим матеріалом

 1 Оголошення теми та мети уроку

— Сьогодні на уроці ми будемо конструювати: зробимо аплікацію з рваного паперу. А кого — відгадайте!

 Вдень мовчить,

 Вночі гарчить,

 Хто до господаря йде,

 Знати дає.

— До якої групи тварин належить собака? (Свійські тварини)

 2 Вступна бесіда

— З давніх пір живе поруч із людиною собака, охороняє її будинок, захищає, допомагає пасти стадо, полювати на звіра. Яких

тільки собак не буває — службові, мисливські, сторожові, декоративні і зовсім безпородні, але всі вони вірно служать людині.

Собака — відданий друг людини. Але і ви повинні про неї піклуватися. Якщо ви завели собі чотириногого друга, то не можна його просто так кинути або вигнати на вулицю. Пам’ятайте, ми відповідаємо за тих, кого приручили. У кожного собаки повинен бути свій господар і свій будинок.

Собака теж гідний того, щоб його любили і цінували. У багатьох країнах за відданість, за вірну службу собаці споруджені пам’ятники. В Італії — вірному Фідо — 14 років він щовечора приходив до автобусної зупинки, сподіваючись на зустріч з господарем. У Росії — собаці Антею — на п’єдесталі написано, що за роки роботи Антея з його допомогою затримано понад 100 злочинців і розкрито 62 злочини. У Германії — собакам-поводирям сліпих за неоціненні послуги із забезпечення повноцінного життя незрячих людей, за дружбу і взаємну любов.

Учень читає вірш.

На подвір’ї у бабусі Красень півень, кури, гуси,

Індик пишний і величний,

Індичата та індички.

Біля будки пес дріма.

Так здається, та дарма.

Він підтримує порядок І дає хазяйству раду:

Як почнеться шум чи сварка,

Прокидається і гавка:

— Гав-гав-гав! Не гарно битись!

Соромно на вас дивитись!

Розійдіться в різні боки,

Двір великий і широкий!

  В. Паронова

III. Фізкультхвилинка

Вже стомилися ми трішки,

Вийдем, дітки, на доріжку.

Наші ручки: раз, два, три.

Наші ніжки: раз, два, три.

Ось голівонька стомилась,

Вліво — вправо нахилилась:

Раз, два, три.

Будем пальчики стискати,

Будем знову працювати.

IV. демонстрація та аналіз зразка

Інструктаж

 — Але ми на сьогоднішньому уроці складемо з паперу не грізного пса, а миле, симпатичне щеня.

 — Розгляньте зразок.

 — З чого виконане цуценя? (З кольорового паперу)

 — Треба дібрати колірні відтінки кольорового паперу для виготовлення собаки, потім нарвати або нарізати шматочки паперу і заповнити ними місця на основі, враховуючи намальовані контури.

 — Як потрібно наклеювати шматочки: по одному або намазати трохи основи і на неї наклеювати шматочки кольорового паперу? (Як зручніше.)

 — З чого потрібно починати наклеювати?

 — Правильно, можна вибрати два шляхи, й обидва вони будуть правильними. Тільки якщо ви вже вибрали перший шлях, то йому потрібно слідувати до завершення роботи, а якщо ви вибрали другий шлях, то йому також потрібно слідувати до кінця роботи.

 1-й шлях. Вибрати по черзі частини тіла (голова, лапи, тулуб, вуха, хвіст) і заповнювати їх поступово.

 2-й шлях. Вибрати один колір паперу і працювати із ним. Наприклад, першим ви вибрали чорний — необхідно заповнити всі деталі чорним кольором, а потім братися за коричневий і т. д. (Порядок вибору кольору може бути довільним.)

 — Чи можна наклеювати шматочки один на одний? Чому?

 — Що можна додати до цієї композиції? (Траву, метеликів, квіти і т. ін.)

V. практична робота учнів

 Діти працюють у групах по 4-5 осіб. У кожної групи на столі лежить аркуш паперу формату А3 з намальованим собакою. Діти готують до роботи шматочки нарізаного або рваного паперу певного кольору, який вони обрали для аплікації, і починають працювати. Учитель допомагає дітям обрати таку тактику у роботі, щоб кожен учень у групі виконував свою частину роботи.

VI. виставка та оцінювання робіт

VII. підсумок уроку

 — У якій техніці ми сьогодні працювали?

 — Які прийоми роботи з папером ви застосували в своїй композиції?

 — Чи сподобався вам урок? Чим саме?

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 4808 | Рейтинг: 0.0/0
В. Сухомлинський «Оленчин горобчик». О. Зима «Дві білки і лисиця». «Сонячна п...
Брати наші менші. Робота з деформованими текстами
Різання паперу ножицями по прямій лінії. Способи нанесення зображення на папі...
Охорона тварин
«Україно, ясен мій цвіте...» Урок позакласного читання
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]